Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Han kanske tycker det är fett att ha en äldre kompis? Och idd, vad kostar visiret till en MDS hjälm? Några hundralappar på sin höjd. Inte den värsta hjälmen på marknaden precis.

Haha ja äldre kompisar is teh shiet Det blir ännu häftigare när man slår dem för att hävda sin manlighet.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ampoas
Detta var förra året.
Satt i bilen. Vevade ner vindrutan, tog fram min kameramobil [W810] tänkte jag skulle fota en fin vy mitt på en trång bro med en älv undertill. Det var en ganska varm sommardag så jag var svettig om mina händer. Det resulterade i att mobilen lixom gled ur mitt för mig stadiga grepp. Jag tappade med andra ord min mobil rätt ner i älven nedanför

Den telefonen hade jag haft rätt länge så det var bara skönt att bli av med den!

Typ så jag försöker göra med min nuvarande telefon, kasta den i golvet med mera så den ger upp och jag då blir Tvungen att köpa ny!

Permalänk
Medlem

Förra året gjorde jag nåt klantigt. Hade varit i Göteborg och köpt en massa bildelar bl.a en fin framdörr och en framskärm. Dessa låg packade i bagaget på min bil(en kombi).
När morsan och jag kom hem efter våran 8 timmars färd tur och retur till götet så var jag dum nog att låta morsan öppna bagageluckan. Framdörren gled givetvisa ut och hon kunde inte stoppa den, så den gled ut ur bilen ner på grusplanen med utsidan neråt.
Kändes inte så kul när ens dörr som man just spenderat massor av tid och pengar på att hämta nu ligger repig och jävlig på backen.
Nu står den i garaget. Har inte orkat ta tag i det.
Det klantigaste i det hela är att när jag skulle montera framskärmen så visade sig att det inte är rätt kulör på prylarna.
Ridå

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Jag och en polare hade nyligen fyllt 18 och hade riktigt färska körkort, då får hans pappa en inbjudan till entusiastkväll på volvo där de nyaste och fräckaste bilmodellerna skulle få provköras. Vi var ju såklart sugna att prova lite turbobilar så jag och kompisen tog oss dit istället för hans pappa.

Där hade de 855t5r, c70r och en renault megane cab (150hk). Vi började med cabben och jag körde först, drog väl upp i ca 160 nercabbat och när vi kört en bit så vände vi och det var kompisens tur att köra. Han ska såklart vara värre och får upp den i 200, blåste rätt bra då kan jag säga. Därefter var det 855:ans tur och den körde vi båda i 250+ (hastighetsmätarfart) och med c70`n lyckades jag komma upp i 261km/h (mätarfart).
Det var en kul kväll men i efterhand så var det ju rätt dumt, hade ju kunnat hända vad som helst. Får skylla på omognad antar jag men nu är det ju rätt länge sedan det hände (1997).

Slutsats: 18åringar ska inte köra snabba bilar

Permalänk
Hedersmedlem

Tråden kommer att läggas in i samlingstråden om några minuter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
Jag och en polare hade nyligen fyllt 18 och hade riktigt färska körkort, då får hans pappa en inbjudan till entusiastkväll på volvo där de nyaste och fräckaste bilmodellerna skulle få provköras. Vi var ju såklart sugna att prova lite turbobilar så jag och kompisen tog oss dit istället för hans pappa.

Där hade de 855t5r, c70r och en renault megane cab (150hk). Vi började med cabben och jag körde först, drog väl upp i ca 160 nercabbat och när vi kört en bit så vände vi och det var kompisens tur att köra. Han ska såklart vara värre och får upp den i 200, blåste rätt bra då kan jag säga. Därefter var det 855:ans tur och den körde vi båda i 250+ (hastighetsmätarfart) och med c70`n lyckades jag komma upp i 261km/h (mätarfart).
Det var en kul kväll men i efterhand så var det ju rätt dumt, hade ju kunnat hända vad som helst. Får skylla på omognad antar jag men nu är det ju rätt länge sedan det hände (1997).

Slutsats: 18åringar ska inte köra snabba bilar

Va, den slutsatsen gillas ej.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Vi hittade ett halvt om halvt övergivet militärförråd där det låg travar med knallhattar i lådor. Det började lite oskyldigt med att lägga en på tågrälsen och höra smällen, utvecklades till att vi gjorde små rytmiska melodier, typ "bam-baba-bam-bam, bam bam!" (du vet vilken rytm jag menar...)

För att det skulle bli rätt hade vi ju typ 50-100 m mellan varje knallhatt, det var ett jäkla slit. Men till sist lyckades vi få till rytmen bra, hade satt ut pinnar som riktmärken vart de skulle ligga för att det skulle bli rätt.

Så vi gjorde en sista där vi lade kanske 50 st hattar på slutet av rytmen, placerade direkt efter varandra. Det som hände var det ultimata buset, det som var roligast men ändå inte fick hända...

"Bam-baba-bam-bam, bam BAM!", sade det, och loket spårade ur med ett högljutt gnisslande. Lyckligtvis var det ett litet tåg med bara två vagnar, men vi pratar än idag om det "lilla pojkstrecket"...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Vi hittade ett halvt om halvt övergivet militärförråd där det låg travar med knallhattar i lådor. Det började lite oskyldigt med att lägga en på tågrälsen och höra smällen, utvecklades till att vi gjorde små rytmiska melodier, typ "bam-baba-bam-bam, bam bam!" (du vet vilken rytm jag menar...)

För att det skulle bli rätt hade vi ju typ 50-100 m mellan varje knallhatt, det var ett jäkla slit. Men till sist lyckades vi få till rytmen bra, hade satt ut pinnar som riktmärken vart de skulle ligga för att det skulle bli rätt.

Så vi gjorde en sista där vi lade kanske 50 st hattar på slutet av rytmen, placerade direkt efter varandra. Det som hände var det ultimata buset, det som var roligast men ändå inte fick hända...

"Bam-baba-bam-bam, bam BAM!", sade det, och loket spårade ur med ett högljutt gnisslande. Lyckligtvis var det ett litet tåg med bara två vagnar, men vi pratar än idag om det "lilla pojkstrecket"...

Damn, vad hände efteråt, blev ni tagna, chauffören?

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Damn, vad hände efteråt, blev ni tagna, chauffören?

Nej vi sprang, givetvis. Tror inte lokföraren såg oss bakom buskarna, ingen följde efter iaf (även om vi trodde det först, vettskrämda som vi var). Blev ingen polisanmälan på det ens, de kanske trodde att det fanns en naturlig förklaring. Det var iofs i Norrland och tåget ett litet lokaltåg, där polisanmäler få sånt

Permalänk
Medlem

Hade sönder en Athlon64 X2, kostade runt 2k kr.

Trodde den passade i socket 939, men det var ju fan am2 det skulle vara, jag var lite noob och försökte pressa in den men nae då gav pinsen vika och lossnade.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Nej vi sprang, givetvis. Tror inte lokföraren såg oss bakom buskarna, ingen följde efter iaf (även om vi trodde det först, vettskrämda som vi var). Blev ingen polisanmälan på det ens, de kanske trodde att det fanns en naturlig förklaring. Det var iofs i Norrland och tåget ett litet lokaltåg, där polisanmäler få sånt

Jo det är klart. Gött, hade nog blivit husarrest ett tag känns det som.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Jo det är klart. Gött, hade nog blivit husarrest ett tag känns det som.

Haha jo, föräldrarna undrade ju varför man helt plötsligt finkammade tidningen varje morgon Fan sånt där sätter sina spår (spår, kul), man gick omkring och kände sig skyldig i typ ett år efteråt.

Permalänk
Medlem

fattar inte det här med att kasta sina gamla mobiler i marken för att dom ska gå sönder för att få en anledning att köpa en ny, varför inte lägga undan/ge bort sin gamla tro tjänare och bara köpa en ny?

senaste tabben var idag när jag skulle backa ut bilen från parkeringen och en skåp bil håller på med något underligt bakom mig så jag väntar snällt men han ser mig och flyttar på sig så jag kan backa ut, dock blir det lite trångt så jag slår i något under och det lät inte alltför bra, ska kolla om något hände imorgon!
brorsan hade bilen innan och ja han sänkte den, varför ska man sänka bilar? hans kommentar är att den ligger som slickad över 200+ men ofta man kör så snabbt, typ aldrig, slår bara i saker hela tiden!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Haha jo, föräldrarna undrade ju varför man helt plötsligt finkammade tidningen varje morgon Fan sånt där sätter sina spår (spår, kul), man gick omkring och kände sig skyldig i typ ett år efteråt.

Jo, man blir ganska nojig efter sånt. Har du berättat för dem ännu?

EDIT: Fan va sköna brödrar ni verkar vara Aka_the_barf, ni verkar vara ganska annorlunda. Synd om det med bilen dock. :/

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

ja o några vänner hade kul på rasterna för ett antal år sen.
Vi hittade en skrot cykel. Och vi bestämde oss för att en av oss skulle cykla ner för en kulle, med en brinnande tidning på pakethållaren (skit fräckt stunt )
det slutade med att de kom en gammal gubbe på cykel och jagade oss. han skrek typ, "jävla mord brännare". Och så skulle han ringa polisen.
Då sprang vi in i skogen o gömde oss (trodde vi) Vi väntade ett tag så gick vi ut igen. Då kom gubbjäveln fram och sa att han hade gömt sig bakom en kulle. Och tagit massor kort på oss som han skulle visa polisen. Vi sa att vi ville se bilderna. Och han lät oss hålla i kameran (det var en digitalkamera.) Och då råkade min polare formatera minnet på den Sen sprang vi uti bara helvete iväg. Gubben fatta inte vad som hade hänt (med bilderna), och inga poliser kom:) Detta hände när jag gick i 6an.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jobbade som TV-reparatör ett tag. En omlödning av ett kretskort krävde att jag ställde upp det på högkant för att nå lödpunkten med kolven. Satte i strömmen, startade TVn. Kontrollerade att allt funkade som det skulle. Drog ur kontakten och skulle börja sätta ihop allting igen. Välter kretskortet, men hinner in med handen innan det slår i bordet. Problemet är att nätkondensatorn på 400 volt landar i min hand.
Skruvade upp och reparerade en elvisp en gång. Skruvade med stålmejsel utan isolerande handtag. Hade glömt att dra ur kontakten, så där fick man 220 volt i handen.

Gjort en tjej med barn

Kört bil utan mina sinnens fulla bruk.

Kört 120 på en smal bro som egentligen är 30 sträcka. Bron är nästan 100 meter lång.

Tänt eld på lite saker.

Pissat i bensintanken på en Saab.

Vurpat med moppen några gånger.

Brutit armar, ben och fått några hjärnskakningar.

Skrivit en lista på sweclockers över dumma saker man har gjort.

Visa signatur

Hinc robur et securitas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RJD

Pissat i bensintanken på en Saab.

Är du medlem i Svenska Småbils- och Rusdrycksförbundet?

Visa signatur

En likadan som Arne Weise har.
http://www.skydiveumea.se

Permalänk
Medlem

Kört en Fiat Uno, med 6 pers i (dvs för många), alla ner rökta (drogpåverkade), utan körkort. Snuten var på väg att stoppa mig, men precis som dom skulle köra framför mig så fick dom antagligen ett larm. Dom gasade där ifrån i maxfart.

Köpt weed i ett ghetto i Dominikanska Republiken. Jag lämnade min vän på baren, då dom bad honom vänta där, och sa att jag skulle följa med dom andra till en som hade weed. Vi gick genom "öppna" hus, alltså hus utan dörrar, såg mer ut som bodar. Folk satt lite här och var i varje hörn. Tills att jag kom till ett mörk rum efter några minuter, och där fick jag en påse bushweed av någon jag inte såg.. Dom kunde lika gärna rånat mig och stuckit mig med kniv.

Permalänk
Medlem

Hmm, det dummaste jag gjort är nog att jag lyckades få superlim i ögat.
Fråga mig dock inte hur...

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem

En fredag tänkte jag att jag skulle ha förfest. En tjejkompis skulle komma först, men grejen var att hennes mobiltelefon inte fungerade, och hon orkade inte memorera portkoden till lägenheten så vi sa en tid jag skulle komma och öppna dörren åt henne. Men sen typ en timme innan fick jag för mig att jag skulle ta en power nap. Sagt och gjort, vaknar till typ tio minuter efter den utsatta tiden. Jag fick så klart jättebråttom upp och tyckte det var oerhört pinsamt att jag missat tiden, så omtöcknad och yrvaken springer jag nerför trappan, trampar rejält snett och stukar foten som fan. Där slutade min utekväll och jag stannade hemma sen när folk gick.

Min fot har inte varit densamma sen dess, stukade den tre gånger till under två månader efteråt. Det påverkade min mönstring som jag skulle haft en månad efter händelsen och jag kunde i princip inte träna ordentligt under ett år. Det blev ingen lumpen för min del.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om att langa vapen i England som 13 åring? ^^

Ja vi var på ett scoutläger i England, lite utanför London. Ett två veckors läger med ca 20K scouter. Vi hade alla med oss mora-knivar såklart...
När vi hade slagit upp våra tält med mera på vårat lägerområde på första dagen, så gav jag iväg mig ensam till närmaste kiosk, för att köpa något. Godis skulle jag säkert ha. Kiosken hade en ganska lång kö så jag bestämde mig att gå runt lite först. När jag var på väg tillbaka till kiosken, så kom ett par jämnåriga britter fram till mig och frågade något på engelska, vilket jag inte riktigt förstod först... Efter ett tag så pekar de på min kniv och säger "Buy", vilket jag förstod, så jag frågade vad de ville betala för den. De erbjöd ett bra pris, så jag sa ok utan att tänka på saken allt för mycket och så hade jag annars också en backup kniv i ryggsäcken.
På väg tillbaka till vårat lägerområde så tänkte jag att de inte kanske var det smartaste att sälja kniven, speciellt när jag såg att ingen annan hade någon kniv på sig. När jag anlände tillbaka till vårat lägerområde så stog alla där inför våra ledare. Ledarna berättade att man inte fick bära på kniv utanför vårat lägerområde och att det var väldigt noga med det! Så man fick lite små-panik, men sa ändå rakt ut att "hehe, jag sålde min kniv just.", så att alla hör, kanske 20 personer eller så. Ja, alla står och glor på mig ett tag och man känner sig en aningen korkad

Ja man fick ett par dunkar på ryggen efter det av kamraterna och ledarna snackade lite med mig efter det hela, men inget mer hände efter det direkt, tur nog. Jag kunde i alla fall kryssa av "langa 'smuglade' varpen" i England på min lista

Permalänk
Medlem

saker som man skämms för fast det var länge sedan är: kastat ägg på hus, jävlats med polisen, sprängt och eldat i brevlådor varit allmännt full och jävlig...

saker som har bliit kul i efterhand är tex:

smetat in kuken i tigerbalsam för 5kr (: uppfriskande

var full på stan med en kompis, på ica parkeringen trodde vi att vi såg ett lik. ringde till polarens mamma och yrade och bad henne ringa polisen. detta gjorde hon inte men hon trodde vi var helt pårökta när vi snopet sa till henne att vi kollat in "liket" och att det var ett gäng svarta sopsäckar. lagom pinsamt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^

EDIT: Fan va sköna brödrar ni verkar vara Aka_the_barf, ni verkar vara ganska annorlunda. Synd om det med bilen dock. :/

om du bara visste :)!

bilen klarade sig fint, fixat till turbon på den så rycker den inte längre när den laddar!

gjorde något dumt idag, som jag hade som ovana förut innan jag började träna och det var att komma hem från jobbet och somna och vakna upp förvirrad sent på kvällen haha!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

bränt tre av fyra talspolar på två kicker solo baric L7 å la 4k/st, så går det när man ger sig på okända saker i fyllan \o/

dom höll dock förvånansvärt länge för att ha fått runt 1-1500wrms på två spolar som teoretiskt sett ska klara max 375wrms

Permalänk
Medlem

Träffa en tjej från Holland genom Playstation Home, åkte dit o bodde en vecka efter ett par månaders pratande över telefon. Vi blev ihop och såklart kärade man ner sig totalt, vi planerade semestern ihop o jag har flygbiljetter köpta och rätt vad det var så sket sig allting och jag sitter med flygbiljetter jag inte kommer använda. Att kära ner sig och att köpa biljetterna känns båda 2 ganska dumt nu, biljetten ner till holland är bokad till nu på tisdag, så det kommer bli en seg dag när man tänker på vad man skulle hittat på med tjejen egentligen om det inte sket sig. >_< Men den dummaste bedriften var väl att ha oskyddat sex kanske, även om jag inte ångrar det jättemycket just nu, har inte testat mig än dock! ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ImTrying
smetat in kuken i tigerbalsam för 5kr (: uppfriskande

MHmmmmhHHhmmmm, tigerbalsam på känsliga kroppsdelar
En gammal klassiker som aldrig blir tråkig
Axe spray bränner ganska bra om man "får" det på pungen också.......

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Eftersom att jag nu suttit här i nån timma och skrattat åt alla dumma saker som andra gjort så är det väl inte mer än rätt att man lägger in nåra egna små dumheter.

- 3h efter att jag tagit körkort så tar jag min egen bil (Farfars gamla Ford Sierra -88) och fyller den med diverse polare och åker ut på grusvägarna i skogen för att köra lite. 70kmh+90 graders böj var tydligen gränsen, att man sedan hade noll koll på vad en riktig bakhjulssladd innebar så hamnade man ju i diket... och det diket på andra sidan, och tillbaka igen... Polarna tyckte det var askul ("FAAAAAAAN MICKE, FÖRSTA DRIFFTEEEN!") men med en ramsne bil med punktering och krossad bakre kofångare var det inte lika kul för mig själv...

Alltså så fick jag köra min bil utan jobbiga föräldrar i sitt hela skick i totalt 20min innan det tog slut... Efter det var den aldrig sig själv, den drog åt vänster om man körde snabbare än 90kmh, och kom man åt nåt gupp så for den iväg åt sidan blixtsnabbt, att köra på motorväg var rena dödsfällan.... Såldes i vintras för 1500 spänn...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem

Hade nyligen fått hem en sparkcykel med inbyggd elmotor, svinkul, gick väll i minst 25 km/h. Glad och ivrig som jag var bestämde jag mig för att ta mig en vända, inomhus (såklart!). Kul kul, fort gick det, tyvärr hade jag glömt att fälla upp "stödet", en rak metallbit (pappigt värre), så när jag skulle svänga så bildades en lång, fin och inte minst djup repa i vårat parkettgolv \o/. Hehe pappa var ju så lagom glad...

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

Semester i Egypten och glömt avaktivera Data-Roaming på min Iphone

Gå i fängelse och betala 5000:-

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Hade nyligen fått hem en sparkcykel med inbyggd elmotor, svinkul, gick väll i minst 25 km/h. Glad och ivrig som jag var bestämde jag mig för att ta mig en vända, inomhus (såklart!). Kul kul, fort gick det, tyvärr hade jag glömt att fälla upp "stödet", en rak metallbit (pappigt värre), så när jag skulle svänga så bildades en lång, fin och inte minst djup repa i vårat parkettgolv \o/. Hehe pappa var ju så lagom glad...

Aa, fyfan alltså.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"