Permalänk
Medlem

Nätverks problem.

Tjena gubbar och tanter. Jag har ett litet problem som jag inte riktigt kan få riktigt i ordning på.

Det är så här att mitt nätverk på min burk försvinner var 20-30 minut. Kan inte fixa det på något sätt, jag har testat med Windows Xp, Vista och Windows 7 beta. Just nu har jag xp. Jag använder Bredbandsbolagets router och har även testat med några andra, men problemet kvarstår.

Kan bli lite jobbigt efter som jag streamar via nätverket till min popcorn hour.

Någon som har haft samma problem eller vet hur man kan fixa det?:up:

Permalänk
Medlem

Låter som det är nåt knas med nätverkskortet. Har du provat att byta det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tialott
Tjena gubbar och tanter. Jag har ett litet problem som jag inte riktigt kan få riktigt i ordning på.

Det är så här att mitt nätverk på min burk försvinner var 20-30 minut. Kan inte fixa det på något sätt, jag har testat med Windows Xp, Vista och Windows 7 beta. Just nu har jag xp. Jag använder Bredbandsbolagets router och har även testat med några andra, men problemet kvarstår.

Kan bli lite jobbigt efter som jag streamar via nätverket till min popcorn hour.

Någon som har haft samma problem eller vet hur man kan fixa det?:up:

------------------------------
Hmm..för att förtydliga så att vi är på samma spår, försvinner nätverkskortet rent fysiskt på så sätt att det försvinner ur enhetshanteraren eller blir det bara en symbol i aktivitetsfältet att nätverkskabeln kopplats ur?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

får du inga felmedelanden heller

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk
Medlem

Event Viwer = Loggboken är skit bra å kolla i. där kan man hitta de mesta errors.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.