Permalänk

Kritik på hemsida tack

Som rubriken lyder, vad tycker ni om http://www.hadouken.se ?

Det är en hemsida som jag och en kompis slängt ihop. Då vi kom på den lite sent iom att spelet redan är släppt så känns det som vi slarvat eller missat något.

Många funktioner är ännu inte klara men man får en överblick om vad som komma skall.

Kom med konstruktiv kritik och inget flamande eller "lol ni suger" tack!

PS. Fortsätt gärna besök forumet om ni är hängivna Street Fighter fans ^^

Permalänk
Medlem

hur har ni gjort med registreringen på sidan och forumet

Permalänk

Hur menar du? Man registrerar sig uppe till vänter på sidan, det är samma konto för sidan och forumet.

Just nu är det ingen mail confirmation bara regga och köra på en gång.

Permalänk
Medlem

Helt okej imo

Permalänk
Medlem

Tycker du borde sänka ljuset lite på bakgrunden, alltså på höger och vänster sida. Ger lite mer kontrast och drar focus till mitten mer. Gillar den stora bilden längst upp men det finns allt för mycket area utan någon detalj där, känns allt för tomt. Sen slutligen så längst ner på sidan borde det finnas något avslut förutom den lilla "copyright" notisen.

Egentligen små saker, det ser ju bra ut . Namnet var väldigt trevligt förresten, hadouken-punkt-se har en trevlig klang.

Permalänk

@Cimlite
Tack för bra kritik, jag och min lilla kompanjon kommer testa och ändra lite på dem punkterna som du påpekade imorn ^^

Btw vi funderar på att lägga till ett P med cirkel runt i loggan efter namnet då man diskret ser nerpil, nerhögerpil och högerpil i namnet avslutar man det med P (punch) så utför man attacken hadouken. Är detta en bra idé eller ska vi bara lägga till mer "bakgrundsdetaljer" i loggan? T.ex. en annan karaktär i samma stil som Ryu?

Permalänk
Medlem

Kanske är en idé att göra Kontakt och Hjälp knapparna i footern klickbara?;)

Annars tycker jag det var väldigt fint:)

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk

det står
"Register"
sedan
"logga in"
och eftersom hela sidan är på svenska bör väl "register" vara "registrera dig"

Annars ok design, tycker det vart mkt utrymme som du inte använde dock..

Visa signatur

[5900x][MSI-B550-Tomahawk][RTX-3700][32GBRam3200CL14]

Permalänk
Medlem

* Mörkare bakgrund
* Lägre opacitet på skuggningen
* Skapa en sidfot (ett område med annan färg än vit) eller avsluta skuggningen som om det vore ett papper som avger skugga
* Ljusare text på menyknapparna
* Större textstorlek på "Hadouken.se" och placera den lite högre upp
* Placera login i menyraden
* cursor: pointer; på loginknappen
* Registrera istället för Register, som någon sa

Permalänk
Medlem

Vore trevligt om du kunde minska sidans bredd med några tiotal pixlar, på skitupplösningen 1024x768 får man en sidoscrollbar (Det beror på att y-scrollen tar upp en bit)