Brutna bildlänkar i Firefox

Permalänk
Medlem

Brutna bildlänkar i Firefox

Tja, jag undrar om det finns några inställningar eller liknande så man kan se typ ett kryss som i IE eller liknande när en bild inte kan visas i firefox istället för att den inte alls syns bara, om ni förstår vad jag menar.

Är så irriterande när någon länkat en bild på ett forum tex och länken inte funkar och man inte förstår något alls av posten för att man inte ser att det skulle vara en bild osv.........

Permalänk
Medlem

Re: Brutna bildlänkar i Firefox

Citat:

Ursprungligen inskrivet av konvex
Tja, jag undrar om det finns några inställningar eller liknande så man kan se typ ett kryss som i IE eller liknande när en bild inte kan visas i firefox istället för att den inte alls syns bara, om ni förstår vad jag menar.

Är så irriterande när någon länkat en bild på ett forum tex och länken inte funkar och man inte förstår något alls av posten för att man inte ser att det skulle vara en bild osv.........

Jag undrar samma sak!

Permalänk

De flesta forum brukar väl visa det som Image istället för ett kryss. visst det är störande spec när folk verkligen tror att bilder ligger kvar på en randome sida de laddat upp en bild. Sen förstår man forum lite till vissdel som spärrar att bilder visas utåt om man inte är inloggad eller betaladmedlem.

dock tror jag inte det finns något alt att en bruten länk ska visas.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Hmm okej men alltså det jag menar är att i IE tex så blir det sånna här kryss :

och i FF så syns bara ingenting, så man har ingen aning om att det egentligen var en bild där, vilket är drygt och jag undrade om man kunde ändra så man fick något liknande istället.

Permalänk
Medlem

Hitta detta tillägget: https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/6542

Edit:
Såg nu att det inte fungerar med Firefox 3 =/

Permalänk
Medlem

Hehe damn, aja tack i alla fall, får väl vänta och hoppas på att det kommer något liknande addon till FF3.

Edit: hittade lösning till detta : http://ericulous.com/2008/02/12/greasemonkey-script-show-miss...
Tackar för hjälpen.