Permalänk
Medlem

Dell Studio XPS 16 8gb ram BSOD =(

Tja!

Håller ju på att köra massa tester på mitt ram-minne, har beställt en riktigt jobbigt dyr maskin och hatar när man då får problem med dom. Jag har ju bara ägt den i 16 timmar så kanske bäst att tänka på retur eller liknande direkt för detta. I vilket fall som helst så är mitt problem att jag får Blue screen of death vid lite random tillfällen, jag har upptäckt att det statiskt uppstår vid installation av Winrar 3.80(händer inte med 3,71). Efter installationen är klar och man trycker på "Done" så direkt, BSOD med meddelandet "Memory Management" och så gör den en dump av minnet och rebootar. Detta uppstod även vid ett annat tillfälle igår, jag har nu fått BSOD totalt 3 gånger.

Nu har det gått 2h och memtest86+ v.1.70 har inte hittat något fel på minnet.

Någon som har något att rek. eller tillägga eller har varit med om problemet själv?

System: Dell XPS Studio 16
Operativsystem: Windows Vista x64 Ultimate.
Processor: 2,53ghz 6mb l2-cache.
Ram. 2x4gb ddr3 1066.
Resten av systemkonfigurationen tror jag är ointressant för eventuella förslag, ifall inte, fråga så skriver jag mer.

Så skriv era idéer om ni har några, felsökning, tips eller vad som helst. Allt är välkommet och fruktansvärt uppskattat.

Mvh/nucce

Permalänk
Medlem

Vill bara informera om detta är löst nu för min del, jag satt och tittade lite i helgen. Och problemet var att jag hade installerat alla drivrutinerna från skivan som medföljde, när det var åldrade och dåliga drivrutiner. Jag tog och uppdaterade en bunt av drivruitner och nu har jag inte stött på problemet åter. Så jag föreslår att om du har samma problem någon gång så gå till support.dell.com och tanka hem nyaste drivrutinerna.

Jag riktar dock samtliga misstankar mot drivrutinen för ljudkortet.

Anledningen till att jag skriver är mest för när man letar efter en felsökning på internet kommer man alltid till en tråd där ingen har svarat, och sådant gör stör mig något fruktansvärt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nucce

Anledningen till att jag skriver är mest för när man letar efter en felsökning på internet kommer man alltid till en tråd där ingen har svarat, och sådant gör stör mig något fruktansvärt!

Helt rätt! Man ska alltid svara på sin egen om man kommer på lösningen själv. Bra att det löste sig.