Permalänk
Medlem

Moderkort Asus A8N + DRIVRUTINER

Hej,

Har ett problem och det är att jag har formaterat datorn men nu när jag ska installera drivrutinerna till moderkortet så hittar jag ingenstans skivan och utan den kan jag inte gå ut på nätet med den formaterade datorn.

Har försökt ladda ner drivrutiner med min bärbara men det e alltid något som krånglar och jag får inte det att kirrat.

Kan man ladda ner hela asus a8n skivan som man nomalt får med moderkortet?

Är lite desperat =/

MVH

Permalänk
Medlem

Har ett Asus A8n Sli Deluxe Moderkort själv. Har dock ingen skiva men jag laddar alltid ner drivrutinerna ifrån nätet INNAN jag formaterar.

Annars är det bara att leta sig ut på Nvidias hemsida och ladda ner drivrutinerna.

Nforce4 Drivers

Där borde du hitta drivrutinerna som du behöver. Ta sedan bara med ett USB minne eller liknande och spara där.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem

Själv har jag A8N-E moderkortet med AMD processor, men hittar inte riktigt vad jag bör ladda ner för drivrutin på nvidia hemsidan, någon kunnigare?

MVH

Permalänk
Avstängd

Borde väl finnas på Asus hemsida vad du ska ha för drivrutiner???

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Borde väl finnas på Asus hemsida vad du ska ha för drivrutiner???

Läs vad jag skrivit, finns endast ljud och chipset men inge mer, tror det fattas massa som finns på orginal skivan till modekortet och det e det jag behöver.

Ingen som kan hjälpa?

Permalänk
Medlem

Det är bra att tänka i förväg när det gäller att man börjar få åldrande hårdvara. Ta tag på alla drivrutiner då det går att få tag på när sakerna är moderna/ej för gamla och spara ner dem någonstans för det är inte säkert att de längre finns kvar längre fram i tiden.
Detta har jag gjort och det var ett ganska smart drag då man inte kan få tag på alla dem olika versioner etc av drivrutiner som man har samlat upp längre på mina äldre datorer.

Ta och googla lite, det kan va så att du kan hitta drivrutinerna lite annanstans. Vad för tillverkare och nätverks kretsen t ex? Realtek? Gå och titta hos realtek efter drivrutiner då.

Jag har Asus A8N-SLI Deluxe också. Om jag kommer ihåg rätt så finns det nätverks drivrutiner inuti NForce 4 chipset drivrutins paketen.
NForce4 har inbyggt nätverk och då finns drivrutinen till det med i dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorBiz
Läs vad jag skrivit, finns endast ljud och chipset men inge mer, tror det fattas massa som finns på orginal skivan till modekortet och det e det jag behöver.

Ingen som kan hjälpa?

Du har fått en länk av schkutt. Det är allt du behöver. Drivrutiner och programvara på originalskivan är vid det här laget flera år gammal, och drivrutiner har fått många buggfixar sedan dess. Även om du hade skivan så vore det ingen bra idé att använda den till annat än att få igång nätverkskortet så att du kommer ut på internet.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Jag hittade en länk via google som gick till nvidia och fick ner drivisar därifrån som funka prima.

ASUS supporten är sämst, mailade 2 frågor, ifall de kunde skicka skiva eller vart man kan få tag på drivisar. Svaret löd endast att de ej har kompletta skivor online.