Permalänk
Medlem

Prisförslag på HP d4495.se

Hejsan Sweclockers,

Hade tänkt sälja min stationära då jag helt enkelt bara använder laptopen, och är inte alls haj på vad man kan begära för en dator. Vill inte lura på någon 14årig unge att lägga sina pengar på något som inte är värt det, då jag tyvärr är en mycket moralisk person.

Speccsen är följande:

Processor

Typ: AMD Athlon 64 X2 4400+ / 2.2 GHz

Teknik med flera kärnor: Med dubbelkärna

64-bitars datorkapacitet: Ja

Installerat antal: 1

Max antal som stöds: 1

Moderkort

Kretstyp: ATI Radeon Xpress 200

Databusshastighet: 1000 MHz

Ram

Installerad storlek: 2 GB / 4 GB (max)

Teknik: DDR SDRAM

Minneshastighet: 400 MHz

Anpassning till minnesspecifikationer: PC3200

Formfaktor: DIMM 184-pin

Lagring

Hårddisk: 2 x 250 GB - standard - Serial ATA-150 - 7200 rpm

Grafikkortet är ett Geforce 7900GTX .

USB och Minneskortläsaren på fronten är sönder, allt annat fungerar.

Bara strömkabel ingår, alltså inte WLan "antennen" osv.

Är 3000 för mycket begärt? Eller kan man kanske ta 4000 utan att lura någon för mycket.

Permalänk

3000 är att lura någon för mycket

Permalänk

3000kr får du nog för den, men lite synd att minneskortsläsaren och usb:n är trasig! Vet du vad det är för fel på den? Och varför ingår inte WLAN-antennen?:P

Du skulle nog kunna få 4000-4500kr om du säljer den med skärm (beror självklart på vad det är för skärm)! Folk köper hellre ett "komplett datorpaket" än bara burken!

Permalänk
Medlem

3000 att lura någon för mycket? Trots allt en dator som klarar de nya spelen. Menmen som sagt är jag inte haj på detta.

När jag köpte den fick jag bara med strömkabel därav att jag inte har antennen, har däremot en WLan usbadapter som kan slängas med iofs.

Har bara en CRTskärm så slänger gärna med den, men tror inte att folk är så intresserade av det.

Permalänk
Medlem

Jag brukar räkna att en dator halveras i värde för varje år, kommer inte ihåg källa osv men det brukar stämma ganska bra
Sen finns det ju andra faktorer som spelar in men är det en dator man byggt själv och inte moddat alls så brukar det stämma hyffsat.