Mortal Online - Nytt Svenskt MMORPG. Den definitiva diskussionstråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Ny trailer och Beta-signup på deras hemsida!

www.mortalonline.com

Ytterst intressant!

Edit: Här finns en 720p-version;

http://files.filefront.com/720Pmovmov/;13488086;/fileinfo.htm...

Oj, fyfan va häftigt! Det är nästan så jag tycker spelet ser för bra ut... lär bli rätt tungdraget vid större slag. Men herre gud vad bra det ser ut.

MO är definitivt ett av de MMO:n jag ser mest fram emot, tillsammans med Fallen Earth och Earthrise!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Varför ska det vara så himla obligatoriskt att göra alla MMOs medeltida?
Ge mig ett vettigt sci-fi MMO

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

Mja, själv sitter jag fortförande och väntar på ett fantasy-MMO som tilltalar mig rent spelmässigt, så jag känner inte att det är direkt uttjatat för mig än Det som är guld värt med MO är ju att dom för en gångs skull bryter trenden med tredje-persons vyn. Äntligen får man ett MMO som är anpassat efter första-person! Sen att det känns otroligt likt Oblivion och kommer bli väldigt fritt är ju bara plus-poäng

Vad gäller Sci-fi MMO så har ju det mesta tyvärr bara floppat. Sitter dock fortförande och väntar på Huxley som verkade väldigt lovande sist man hörde något från det. Får väl se hur det blir senare i år.

http://www.huxleygame.com/

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
Varför ska det vara så himla obligatoriskt att göra alla MMOs medeltida?
Ge mig ett vettigt sci-fi MMO

Stargate worlds, startrek online, Star Wars - The Old Republic på g

Såg intressant ut, hoppas man kommer med i betan nu och får testa

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Entusiast

Signat upp för deras beta, samt fördjupar mig lite i diskussionerna på deras forum. Detta spel ser väldigt lovande ut måste jag säga! Speciellt då det inte bara är PvP'n som är "öppen". Detta påminner mycket om Eve online i sitt tankesätt och det kan bara betyda bra saker!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
Varför ska det vara så himla obligatoriskt att göra alla MMOs medeltida?
Ge mig ett vettigt sci-fi MMO

http://www.fallenearth.com
post-apokalyptiskt MMOFPS. Starkt influerat av Mad Max och Fallout, utspelar sig i öknen i Arizona efter att all civilisation utplånats av krig och sjukdomar. Öppet spel där man väljer faction när man väl spelat en tid, avancerad crafting och territoriell PvP. Kommer antagligen Q2 i år.

http://www.play-earthrise.com
post-apokalyptiskt MMOFPS. Efter att världen förstörs av atomkrig börjar man bygga upp civilisationen igen på en liten ö. Dock blir det nya samhället till en sorts förtryckarstat, och organisationer som kämpar mot dem uppkommer. Territioriell PvP, avancerad ekonomi och crafting (där resurser som guilds erövrar är viktiga), semi pvp loot system (man kan försäkra sina grejer, och det som inte försäkras kan andra loota). Kommer antagligen i slutet av året.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Börjar nästan hypa upp mig lite för mycket om detta spelet nu Om någon är intresserad så har dom sammanfattat om ungefär hur spelet kommer funka vad gäller fighting-systemet och dylikt. Fortförande i tidig alpha så klart, men låter jävligt lovande! En aning mer komplicerat än Oblivion

http://www.mortalonline.com/forums/3579-alpha-combat-system-s...

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Detta låter väldigt intressant, men det känns något avlägset. Undrar verkligen hur mycket de kommer lyckas med av sina ideér. Det kan bli riktigt coolt... man kanske skulle försöka skaffa sig ett jobb där? *kollar deras sida* Äh, de har ingen länk till jobbsökare. Får väl hoppas på en betakey istället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
Varför ska det vara så himla obligatoriskt att göra alla MMOs medeltida?
Ge mig ett vettigt sci-fi MMO

Eve-Online?

Men MO verkar bli toppen, taggad som fan för det!

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Trailern på förstasidan med fightingscenerna... urgh, bara jag som tyckte det såg sjukt stelt och tråkigt ut? Jag har en känsla av att det kommer se mycket bra ut på papper, men inte fungera tillfredsställande i gameplay. Låter mina förhoppningar ligga lågt.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Om man säger 'MMOFPS' borde man säga 'MMORPG' också. Var det de där jämrande norrbaggarna som började med 'EmmEmm ååo'? Jag tänker mig det bara halvskrikt på norska i alla fall.

Eller så skiktar man ner det till 'M'. Det är lika mycket lättare att säga än 'MMO' som 'MMO' är än 'MMORPG'.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

Verkar fett grymt, nu vet jag vad jag ska viga mitt liv åt ;>

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem

Tänker direkt på Age of Conan när jag såg inläggen här och screenshotsen på deras hemsida.

Chansen är stor att det blir och är överhypat och alla blir grymt besvikna när spelet släpps, men hoppas på motsatsen!

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

verkar vara gör bra spel. Jag har längtat efter ett realistiskt first person mmo spel
Spelet verkar inte vara lika overkligt som WoW till exempel är. Inte överdrivet stora vapen för gubben mas styr.

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Trailern på förstasidan med fightingscenerna... urgh, bara jag som tyckte det såg sjukt stelt och tråkigt ut? Jag har en känsla av att det kommer se mycket bra ut på papper, men inte fungera tillfredsställande i gameplay. Låter mina förhoppningar ligga lågt.

Det ligger ju fortförande i alpha-stadiet, så det är väl klart det ser en aning stelt och konstigt ut. Trailern var mer av en sneakpeek på vad dom håller på med, iom att det knappt har släppts något gameplay-material än annars. Dom säger själva att animationer fattas och att de som finns där inte direkt är synkade än med de rörelserna som karaktärerna egentligen gör. Dom lär ju prioritera mekaniken och balanseringen före själva sceneriet.

Jag tycker iaf det ser riktigt lovande ut så här långt. Det som redan ser bra ut ser ju riktigt bra ut. Hoppas man kommer in i betan så man får prova på det själv och hjälpa till att färdigställa det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Om man säger 'MMOFPS' borde man säga 'MMORPG' också. Var det de där jämrande norrbaggarna som började med 'EmmEmm ååo'? Jag tänker mig det bara halvskrikt på norska i alla fall.

Eller så skiktar man ner det till 'M'. Det är lika mycket lättare att säga än 'MMO' som 'MMO' är än 'MMORPG'.

Det blir väl snarare MMOFPRPG (Massive Multiplayer Online First Person Role Playing Game)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ja det klart. Jag är väl tidig i mitt utdömande. Men är van att bli besviken, därför är jag väldigt försiktig i att tro gott om spel numera. Hoppas det blir bra i slutändan.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Någon som vet ungefär när spelet kommer ut??

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |

Permalänk
Medlem

Enligt deras FAQ i sommar. Sedan hur tillförlitligt det är törs jag inte säga. Men de kanske hinner, med tanke på att man kan signa sig för betan nu i alla fall.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Enligt deras FAQ i sommar. Sedan hur tillförlitligt det är törs jag inte säga. Men de kanske hinner, med tanke på att man kan signa sig för betan nu i alla fall.

Hittills har de inte missat en ända milstolpe, sedan slutar ju inte sommaren för äns i september

Är riktigt hypad inför MO. Har följt det i ett halvår nu, riktigt bra utvecklare som faktiskt tar sig tid och diskuterar med communityt. Dock blir det allt mindre nu efter att det utannonserade Betan, då det har joinat en massa nytt folk som ställer frågor som besvarats ett antal gånger.

Permalänk
Medlem

Mortal Online's spelsystem verkar bli grymt.. precis om Ultima Online en gång i tiden var

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Ser rätt intressant ut, ska lägga detta på minnet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

De senaste 3 MMO-spelen jag väntat på sög så jag har väldigt låga förhoppningar.

Tip: Bli aldrig hypad över ett spel, det gör bara skada. Kom in med 0 förhoppningar, vem vet, du kanske blir positivt överraskad

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
De senaste 3 MMO-spelen jag väntat på sög så jag har väldigt låga förhoppningar.

Tip: Bli aldrig hypad över ett spel, det gör bara skada. Kom in med 0 förhoppningar, vem vet, du kanske blir positivt överraskad

Det var sanna ord, det! Att bli känslomässigt engagerad i spel baserat på lite info och någon video är bara dumt. Att vara objektiv så långt som möjligt är den bästa vägen att gå! Sen tycker jag även att det är roligare att börja spela ett spel man inte vet så mycket om än att veta allt vid release.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Eller så zappar ni över till deras forum och läser. Där finns det mängder med information om spelet och hur det artar sig. Men mycket kommer så klart inte fastställas förrän beta-testningen börjar. I vilket fall så har dom en väldigt bra vision av det hela och har kommit en bra bit på vägen. I slutändan kommer det så klart alltid bli kompromisser, men i det stora hela tror jag att det äntligen kommer bli något nytt och fräscht på MMO-marknaden.

Däremot så skulle jag verkligen inte räkna med att det kommer släppas förrän tidigast i jul

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
[B]Eller så zappar ni över till deras forum och läser.

jo jag har varit medlem där sedan forumet startade

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Avstängd

Vi som har varit med ett tag och kommer ihåg Ultima Online kommer kanske ihåg att man lade in en anti-macro- kod för att man inte skulle kunna stå och träna över natten. Det byggde på att man var tvungen att röra på sig för att kunna utvecklas. Ett liknande system idag hade säkerligen fungerat, jag ser personligen fram emot ett spel som inte använder leveling.