Permalänk

Kinesisk laddare leker med musen

Har precis fått hem en kinesisk laddare till min HP Compaq 6510b. Den gamla originalladdaren dog efter att garantin hade gått ut (den tredje som gick sönder) och köpte den här på Ebay.

Adaptern klarar av att ladda datorn men när jag har den inkopplad så blir touchpaden smått galen och beter sig inte riktigt lika smidigt som den ska. Den blir praktiskt taget oanvändbar och tror att jag klickar när jag inte gör det, rör sig i konstiga mönster, m.m. När jag kopplar ur adaptern och kör på batteriet funkar det dock klockrent.

Nu till frågan... Vad beror det här på? Och ännu viktigare, det farligt för datorn?

Permalänk
Medlem

Är laddaren en piratkopia? i så fall så är det farligt både för din dator och dess omgivning.

Visa signatur

[Fractal Design R5] [Intel i7 4790k + CM 212 Evo] [8Gb DDR3] [Asus Z97-A] [MSI GTX 970]
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[Samsung Chronos 7] Intel i5-3210M (2,5Ghz), 6Gb DDR3, 1Tb, nVidia GT 640M 1024Mb GDDR5

Permalänk
Avstängd

jag hade inte litat på den laddaren

Permalänk

EDIT: Felpostat.

Visa signatur

kristnjov, AMMM honorary bat