flash - stanna movie clip trots on.RollOver??

Permalänk
Medlem

flash - stanna movie clip trots on.RollOver??

Tjena!

Behöver rådgivning från er lite kunnigare människor, det är nämligen så att jag håller på att utveckla en hemsida i Flash. Har gjort en (enligt min åsikt) snygg layout och ett bra navigationssystem, nu kommer vi dock till problemet.

Som länkarna fungerar nu så byter de från en grå färg till en guldig färg när man håller musen över. So far so good. Men det jag vill göra nu är att knappen håller i samma guldiga färg om man trycker på den, och inte går tillbaka till sin gråa färg.

Här följer koden:

stop (); this.onEnterFrame = function(){ if(rewind == true){ prevFrame(); } } this.onRollOver = function(){ rewind = false; play(); } this.onRollOut = function(){ rewind = true; }

Som ni ser så blir knappen grå-guldig om man flyttar musen över den, och guldig-grå om man tar bort musen från den. Så vill jag ha det, men om man trycker på den (då det är en länk) vill jag att den ska förbli guldig tills man trycker på en annan knapp (då det knappen ska leda till är att texten längre ner på sidan ändrar sig).

Tacksam för hjälp!

Visa signatur

NZXT H2 | Intel i5 2500K | MSI gtx 570 (Twin Frozr III) @930Mhz | 8 gb, 1600 mhz Vengeance | Corsair HX 650 | Asus Z68V-pro | Corsair SSD Force series, 60 gb

Permalänk
Medlem

Något i den här stilen bör fungera. Greger är då en ny boolean som i början skall vara true. när du sen trycker på en nu knapp sätter du greger och rewind till true igen. Hoppas du förstår, och hoppas att jag förstog ditt problem rätt.

this.onPress = function() {
rewind=false;
greger=false;
play();
}

if(greger) {
this.onRollOut=function() {
rewind=true;
}
}