Eget datorbygge på G för första gången!

Permalänk

Eget datorbygge på G för första gången!

Tja alla!

Jag och en polare ska göra ett eget datorbygge och vill helt enkelt ha lite hjälp med de produkter vi valt.

i7 920, X58-chipset, 6Gb DDR3 RAM uppgraderingspaket 6.495:-

Western Digital Caviar GP 500GB SATA2 625:-

XFX GeForce GTX 260 896MB PhysX CUDA 2.799:-

Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan 848:-

Corsair Powersupply 750W Black,ATX/EPS 1.195:-

CM Storm Sniper Gaming Chassi 1.735:-

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7203S 299:-

kalaset ska köpas in på komplett och slutnotan blev 13996 kr kan tänka mig att betala mer om det krävs

det är tänkt att jag senare ska köpa till ytterliggare ett grafikkort (samma som ovan)

tacksam för alla svar!

Carpe Diem

Permalänk
Medlem

Jag själv skulle kanske satsat lite mindre på chassit och lagt till ett bra ljudkort till paketet.

Visa signatur

Define R4 | be quiet! Dark Power Pro 10 850W 80+ Platinum | MSI Z77A-GD65 | i7 3770K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 1600 MHz | Samsung 840 Pro 256 GB | HD5850 1GB

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd Flyttad*

Permalänk

Köp samma grafikkort på Inet istället och tjäna 600kr!

Dessutom fraktfritt.

https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/xfx-geforce-g...

Permalänk
Medlem

Eller vänta på GTX275 som kommer ut snart. Klockar du det lite kan du få ännu bättre prestanda än ett GTX285

https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/sparkle-gefor...

Permalänk

dra ner på nätaggregatet ifall du inte vill köra SLI inom snar framtid. köp inte ljudkort, onödigt enligt mig då de ljudkorten som ger en märkbar förbättring ifrån dagens moderkort är ganska dyra enligt mitt tycke då.
jag skulle nog kört två 4850 crossfire istället. kostar lika mycket nästan. plus att det är bättre.
processorfläkten är ju lite smaksak men jag skulle tagit en thermalright ultra 120extreme och köpt en noctua eller nexus på det. billigare och bättre.
chassit är också en smaksak men jag skulle tagit ett antec p182, alla har det vilket är tråkigt men det finns ju en anledning

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha valt ett HD4890 och en bättre hårddisk, kanske dragit ner på chassi men i övrigt ser det bra ut, lycka till med bygget

Visa signatur

[Gigabyte GA-MA970A-UD3] [AMD FX4100@4GHz] [Scythe Mugen 2] [4GB Corsair XMS3 DDR3 1600Hz] [Sapphire Radeon HD6870 1GB]

Permalänk

det blir SLI lite senare