Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nytt om Radeon HD 4770

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Tyskarna lärde sig under första världskriget hur farliga tanks var, därför satsade de mer än alla andra på det till andra omgången. nVidia lärde sig på ett mycket smärtsamt sätt hur viktigt det var att vara först och knyta band med utvecklare. ATi som inte fått samma läxa var kanske lite för långsamma.

Det kommer ut nya spel hela tiden och AMD skulle kunna ge stöd åt de från första skede. Och att AMD skulle vara utelåst från att ge stöd till spelutvecklare tror jag inte på. Jag spekulerar att AMD saknar resurser att ge stöd till spelutvecklare. AMD (ATI) måste ha sett att TWIMTBP är ett bra sätt att marknadsföra sina produkter och ge sina nuvarande kunder ett optimerat spel. Dock så krävs en bra ekonomiskt grund, ett starkt team och nätverk/kommunikation med spelutvecklare. Vilket är tydligt att nVidia har det då TWIMTBP-spelen bara växer och att nVidia faktiskt tycker att det ät lönsamt i längden att ge support till spelutvecklare och optimisera spel. För annars har de inte gjort det tror jag.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
2x 4770 vs 4790 Det är frågan.

2st HD4830 GDDR3 512MB slog HD4870 GDDR5 1GB rätt så hårt i upplösningar upp till 1920 x 1200. HD4770 kommer att ha bättre minnesbandbredd än HD4830 och prestera snuskigt nära HD4850.

HD4770 kommer bli en riktig dräpare på lågbudget segmentet, personligen kommer det bli 1-2st av dessa kort

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Det kommer ut nya spel hela tiden och AMD skulle kunna ge stöd åt de från första skede. Och att AMD skulle vara utelåst från att ge stöd till spelutvecklare tror jag inte på. Jag spekulerar att AMD saknar resurser att ge stöd till spelutvecklare. AMD (ATI) måste ha sett att TWIMTBP är ett bra sätt att marknadsföra sina produkter och ge sina nuvarande kunder ett optimerat spel. Dock så krävs en bra ekonomiskt grund, ett starkt team och nätverk/kommunikation med spelutvecklare. Vilket är tydligt att nVidia har det då TWIMTBP-spelen bara växer och att nVidia faktiskt tycker att det ät lönsamt i längden att ge support till spelutvecklare och optimisera spel. För annars har de inte gjort det tror jag.

Visst kommer det nya spel hela tiden, men inte nya utvecklare. Och när de redan har ett fungerande samarbete så kan det bli komplicerat om de bjuder in ytterligare en part till att meka med koden.
Tror det fungerar bäst om en spelutvecklare enbart samarbetar med en åt gången. Som det nästan alltid är, det är sällan någon har ett nära samarbete med båda.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om dom här korten i crossfire?

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tonix
Vad tror ni om dom här korten i crossfire?

Lär ge en hel del kräm för pengarna.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Jag hoppas verkligen på dessa kort. Verkar bli otroligt bra för priset! CrossFire nästa!

Permalänk
Medlem

Skulle önska att det lades lite mer resurser på att få fram bra lågprofilkort. Vågar man hoppas på ett 4750?

Blir nog ett 4770 i alla fall i den stationära. ...och ett till lite senare.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse Laserman
...och ett till lite senare.

Det där fungerar aldrig. Jag hade tänkt att köra SLI med 8800gt och VIPPS så slutade de sälja, kör 2 st direkt istället.