Permalänk

Nzxt Fulltower Whisper

Är det nån som kör med NZXT FULLTOWER WHISPER chassit och kanske kan ge lite synpunkter på det, gärna en recension.

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850

Permalänk

Snyggt var det, http://www.nzxt.com/products/whisper/ Och härligt med mycket HD plats.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Det finns faktiskt en och en annan videoreview på youtube men tyvärr ingen riktig utförlig som spcr. Av vad jag sett verkar det väldigt bra och antagligen tystare än P182.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
Det finns faktiskt en och en annan videoreview på youtube men tyvärr ingen riktig utförlig som spcr. Av vad jag sett verkar det väldigt bra och antaligligen tystare än P182.

http://www.youtube.com/watch?v=dCcbqOqv3Q8

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Hej!
Mitt nuvarande chassis nätagg har kraschat.

Nu vill jag köpa ett nytt chassi som ska vara så tyst som möjligt, och då har jag förstått att NZXT Whisper ska vara ett bra val (då jag också vill få så många HDD-platser som möjligt).
Tyvärr så ingår inget nätagg till denna skönhet.

Vad rekommenderar ni för tyst nätagg som passar till NZXT Whisper?

Den dator jag har som det ska orka med att driva är:
Intel core 2 duo 2,4ghz
Nvidia Geforce 7600GT 256 mb RAM
4GB DDR2
4 st SATA2 diskar (ska bli fler)
2 st DVD-drives

Läste också i andra trådar att NZXT Whispers fläktar bör bytas ut för att få den ännu tystare, hittade dock inte några konkreta tips på bra och tysta fläktar. Några förslag?

Tack!

Visa signatur

//MvH iRiC

Permalänk

Om man vill ha något lika tyst - eller mer tyst - fast mindre, vilka modeller bör man gå efter???