Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Apple sågar Vista i fyra nya reklamfilmer

Permalänk
Avstängd

"Det fruktiga företaget"...

Aftonclockers

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ricke90
Så jävla patetiska de här reklamerna. Kan inte Apple hitta på något annat än att snacka skit om sina rivaler? Är ju typ som att Coca Cola reklamen skulle vara så barnslig som detta: "Pepsi Cola smakar skit! Coca Cola äger!". Lyft fram era produkter på ett annat sätt än att kasta skit på andras. Jävla omoget.

Känner mig gammal som kommer ihåg den striden.
Det var "lilla" pepsi (mac) som sa att stora Cocacola (PC) smakade sämre.

Cola wars

"The Choice of a New Generation."

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Mja, Mac är väl mer för de som inte förstår att de faktiskt bara köper en PC till överpris med ett alternativt OS?

Var väl rätt länge sen Apple började bygga datorer med Asusmoderkort, Kingstonminnen och Intelprocessorer.

Windows är för vanliga svenssons.
Unix är för datorvana användare.
Mac är för unixfolk som vill ha ett fungerande desktop från start, så man kan lägga energin på att utveckla nya lösningar.

Permalänk
Medlem

Omoget av Apple. Har testat och använt både MacBook och MacBook Pro - blev bara förbannad på att det mesta inte gick att göra som jag gör i Windows och observera: Mac kraschar minst lika mycket som min stationära PC. Min bror blev nyligen bestulen på sin MacBook och hans nya MacBook Pro är inte särskilt användarvänlig då han spenderat en hel helg åt att försöka hitta platser som andra datorer på nätverket. Det var helt omöjligt. CoD4 kraschade efter 3 minuter. Fanskapet kan inte köra .exe-filer heller. Den flippar om man petar in en extern hårddisk i NTFS-format. Datorn blir varm som in i helvete -> handsvett.

Skulle nog säga att Apple skulle ha minst lika mycket finstilt text nere i bildrutan om de talade gott om sina produkter.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

Jag gillar reklamen lite faktist stämmer ju faktistk

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Fanskapet kan inte köra .exe-filer heller. Den flippar om man petar in en extern hårddisk i NTFS-format.

Haha, det satt ju nivån på din kunskap. Tro fan att det inte fungerar som windows, det är ju inte windows.

Permalänk
Medlem

Det märks ju helt klart i kommentarerna att sweclockers till största delen består av prestandakåta datorspelare som inte gör så mycket annat

Själv tycker jag att reklamen är kul på det sättet att de träffar rakt på windows ömmande punkter. Tror det är enklare att visa på windows brister än OSX fördelar när man ska vinna över den stora massan som bara vet windows.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Ja... Gräs-Mannen man kan ju nästan tro att det är du som är den där "coola" killen i reklamen ^^ vad gör du med din dator som fungerar så mycket bättre på en mac? bara undrar...

Själv använder jag Windows och har gjort det sen 12 år tillbaka, ser fram emot windows 7, kommer verkligen ge en OSX en match där de flesta kommer kasta in handduken tror jag.

Provat lite OSX också men ser verkligen inga fördelar med det än att gränssnittet lockar fler människor runt om en, men vem tar med sin bärbara till baren?

Visa signatur

Insert a coin and try again.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Windows är för vanliga svenssons.
Unix är för datorvana användare.
Mac är för unixfolk som vill ha ett fungerande desktop från start, så man kan lägga energin på att utveckla nya lösningar.

Trams!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde

Haha, det satt ju nivån på din kunskap. Tro fan att det inte fungerar som windows, det är ju inte windows

Roligt

Permalänk
Medlem

Det är ganska kul att bygga en PC, men jag använder hellre en Mac.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk

Ge oss MacOSX till vanliga PC tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jingeL
Ja... Gräs-Mannen man kan ju nästan tro att det är du som är den där "coola" killen i reklamen ^^ vad gör du med din dator som fungerar så mycket bättre på en mac? bara undrar...

Själv använder jag Windows och har gjort det sen 12 år tillbaka, ser fram emot windows 7, kommer verkligen ge en OSX en match där de flesta kommer kasta in handduken tror jag.

Provat lite OSX också men ser verkligen inga fördelar med det än att gränssnittet lockar fler människor runt om en, men vem tar med sin bärbara till baren?

Har ingen Mac, men det jag snappat upp inbegriper väl iaf: (Ingen särskild ordning)
- Precis vad reklamfilmerna visar, en stabil dator utan virus.
- Bygger på Unix med allt vad det inbegriper av stabilitet, terminal osv osv.
- Möjlighet att koppla in externa skärmar. Har aldrig sett en Macbook krångla då en projektor eller dylikt kopplas in.
- Att det är snyggt skadar inte.
- Hårdvaran är byggd efter mjukvaran och tvärtom, vilket medför att "det bara funkar".

Idag är inte längre prestanda ett säljande argument (om man inte håller på med spel eller tunga beräkningar, men vem gör detta på en laptop ändå?). Mjukvaran avgör i mångt och mycket din produktivitet idag, inte hårdvaran.

Själv använder jag Ubuntu, men behövde jag en laptop och hade lite mer pengar skulle det bli en Macbook.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren_85
Ge oss MacOSX till vanliga PC tack!

Det kan man redan.
Hackintosh kallas det.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
- Att det är snyggt skadar inte.

Smaken är som baken: Delad. Alla tycker olika. Om man vill så kan man ju ändra utseende på Windows.

Tror nog att flera inbitna Windows-användare kan bli smått förvirrade av det grafiska upplägget i OSX samt den ensamma musknappen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
- Hårdvaran är byggd efter mjukvaran och tvärtom, vilket medför att "det bara funkar".

Vad gör man om det inte funkar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
- Precis vad reklamfilmerna visar, en stabil dator utan virus.

Om det hamnar virus på den då? T ex den piratkopierade Mac-upplagan av Photoshop som spred med ett Mac-virus?

Varför ska man använda Mac när man kan använda Linux?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hotfuzz08
Visst, var rätt kul när de kastade skit på Vista när det lanserades men nu känns det rätt ut tjatat. Har de inget bättre att komma med?

Ja precis o snart när win7 är nära också.

Gillar den där skådespelaren starkt dock. Reklamerna var väl sköna, men inget jag bryr mig om direkt.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tycker det är ganska barnslig reklam apple gör i grund och botten. De säger ju själva inte hur bra de är, utan hur dåliga windows är.

Permalänk
Medlem

Hahahahahah så kul så kul.
Att ni bara orkar. Fram o tillbaka, vilken är bättre. Vad har virus och vad har det inte.

Jag brukar säga folk som använder PC är typ som folk som väljer Volvo. Samma skit bara det rullar. Folk som kör Mac är samma typ som skulle köra Ferrari. Dom vet vad bra skit är.

Mac är bäst PC suger ni fattar inget!!! lololololol

Permalänk
Medlem

Tror inte att jag nånsin använt min pappas Mac i mer än en halvtimme innan den kraschat...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saturday_sun
Det är ganska kul att bygga en PC, men jag använder hellre en Mac.

Jag är med dig totalt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabex
... samt den ensamma musknappen.

Det var längesen du använde en Mac va?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Avstängd

synd bara att virus har börjat komma till mac också.
apple har nog slarvat med betalningarna till northon så dom börjar skriva virus för mac med.

Permalänk
Medlem

Kul reklam, synd att de fokuserar mer på det än att göra bra prylar dock

Permalänk
Avstängd

Windows = Jääääääättestora

Mac = Pytteliten minoritet med rabiata användare

Det känns som om Apple tog ett roligt reklamkoncept och körde det 15 vändor för mycket. Vi vet att ni inte gillar Vista... det finns en anledning till att bara en liten andel köper erat operativ - för Microsoft gör det bättre.

Sista reklamsnutten visar att Apple tänker köra samma typ av reklam 50 år till, vilka innovatörer!

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Windows = Jääääääättestora

Mac = Pytteliten minoritet med rabiata användare

Det känns som om Apple tog ett roligt reklamkoncept och körde det 15 vändor för mycket. Vi vet att ni inte gillar Vista... det finns en anledning till att bara en liten andel köper erat operativ - för Microsoft gör det bättre.

Sista reklamsnutten visar att Apple tänker köra samma typ av reklam 50 år till, vilka innovatörer!

Visa signatur

"Where should I put this thing so that it doesn't hurt anyone we know or care about?"
"Out the window, Sam. There's nobody but strangers out there."

Permalänk
Avstängd

Tidigare höll jag med dig P1inGviN men nu vet jag inte. Jag har alltid tyckt att det var svagt att göra reklam för egna produkter genom att klanka på andra, på samma vis argumenterar de mer rabiata Macfanboysen också för den delen så det kanske går hand i hand. Hur som helst, Microsoft var tyvärr inte sena med att komma tillbaka på ungefär samma nivå (de där reklamfilmerna om prissättningen exempelvis). Samtidigt är det, om man tänker efter, lite som att jämföra äpplen och päron.

Apple verkar vilja skapa någon form av "vi mot dem"- mentalitet då man genom att hacka på Vista också i stort tror sig vara bättre än alla datortillverkare där ute. Det är svårt att jämföra ett koncept som Mac mot ett operativsystem - hur än behovet ser ut för slutanvändaren kan man anpassa Vista medan man får ta vad man ges på en Mac. Man kan ta sådana enkla saker som touchfunktionen på Asus EEE- pc eller HPs motsvarande eller Vista Mediacenter. Behovet är kanske inte så stort men det finns möjligheten att använda det om användaren så önskar. Tänkte själv sätta upp en Asus EEE för att styra musiken i badrummet och köket exempelvis

Att Apple gör snygga datorer kan väl diskuteras, jag tycker inte det men de nya aluminiumdatorerna är ordentligt mycket bättre än de äldre vita. Samtidigt finns det flertalet datorer från Acer, HP, LG, vem-som-helst som ser ut som leksaker bara för att samtidigt ha riktigt tjusiga modeller bredvid i samma portfölj.

Permalänk
Avstängd

En Mac är och förblir en pryl. Inte ett användbart verktyg, utan en pryl.

"wow, är det där en ny Mac?"
- (spänner sig) Ja, kostade multum
"Vad gör den bättre än din gamla då?"
- Bättre? Den SER bättre ut!
"Glömde det... -.-

En Mac kanske fungerar direkt ur lådan, whoopsiefuckingdoe, och? Jag sitter hellre och laddar ner rätt drivrutiner, väljer ut program som passar mig och konfigurerar min dator så att den inte är en drös av flashiga menyer och annat bling-bling.

Vad gör man med en Mac när den blir för gammal? Ja, du måste slänga den. Alt. sälja den, men det finns ingen marknad för begagnade Macs (eftersom folk som köper Mac har råd med en ny fin). När min PC går ner sig så kan jag köpa ny hårdvara som passar mig, och inte behöva sitta och låta ytterligare 15k dras från kontot. Ja, jag är fullt medveten om att man inte kan byta särskillt mycket hårdvara i en bärbar, men eftersom jag inte köpte en Mac sparade jag 5k samtidigt som jag fick en dator som höll längre (prestandamässigt).

Det är folk i mediabranchen som sitter och vaxar skalet på sin Mac varje fredag, folk som inte kan ett smack om datorer och som förmodligen inte rört en Windows-baserad dator sen 1997. Mac-folket är rädda för valmöjligheter.

"Either we do it Mac way or Mac way!"

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd

Visst, jag kan hålla med dig. iMac- konceptet är ett lite märkligt koncept i en så pass smal produktportfölj men bevisligen fungerar det. Vill man köpa en ny skärm bara för att man har behov av en quad istället för dualcore, vem är vi att stoppa dem Jag tycker även att det är häftigt att lansera ett helt "nytt" operativsystem med så få nya funktioner att det på Microsoftspråk hade kallats för Service Pack.

Skillnaden är kanske att vi pratar dator vs koncept. Vi kan bygga våra egna datorer av komponenter vi själva väljer, alternativt köpa via Dell eller någon annan - medan om man vill ha OS X så får man köpa en Mac. Mac- fans vägrar jämföra sina datorer med ihopplock av just den anledningen då pris/prestanda- ration blir allt för stor, men jag tycker det är ett självklart sätt att kunna jämföra. Men att kunna få den integrationen i Windows som finns i OS X kan man av naturliga skäl glömma - på gott och ont.

Permalänk
Medlem

Extremt sällan jag får virus till pc, och då kör jag med typ alla säkerhetsinställningar av. Körde med norton i tre månader på en trial jag fick till moderkortet, enda skillnaden var att datorn gick lite långsammare. Fick inte _ETT_ enda virus under dom tre månaderna. Så med lite vett i skallen får man inte virus.

Apple har väl i iTunes avtalet att man inte får använda det till att tillverka kärnvapen eller hur det va? Som Maddox säger:
-"If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. "

Så vad har vi kvar? Ordning och reda? Jag har då inga problem med det, vet nog ingen som har det, svårt att tänka mig att mac skulle vara bättre på det. Samt att sök under startknappen är helt underbar på vista.

Sen framtidsresandet, som någon sa, väldigt innovativt av apple att fortsätta använda samma reklamkoncept så långt fram!

Tramsigt av apple att göra sånahär reklamer, inget annat att säga.

Permalänk
Medlem

Är inte den där Mac-snubben med i Dodge Ball??

"Samt att sök under startknappen är helt underbar på vista."

Om man vill hitta cmd.exe ja. Vill du söka på någonting i mina dokument kan du lika gärna göra det manuellt, det går fortare...

I vilket fall som helst är det rätt lågt av Apple att såga Vista nu när Win 7 snart kommer och inte ens Microsoft längre påstår att Vista är bra.

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaktusen
Extremt sällan jag får virus till pc, och då kör jag med typ alla säkerhetsinställningar av. Körde med norton i tre månader på en trial jag fick till moderkortet, enda skillnaden var att datorn gick lite långsammare. Fick inte _ETT_ enda virus under dom tre månaderna. Så med lite vett i skallen får man inte virus.

Apple har väl i iTunes avtalet att man inte får använda det till att tillverka kärnvapen eller hur det va? Som Maddox säger:
-"If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. "

Så vad har vi kvar? Ordning och reda? Jag har då inga problem med det, vet nog ingen som har det, svårt att tänka mig att mac skulle vara bättre på det. Samt att sök under startknappen är helt underbar på vista.

Sen framtidsresandet, som någon sa, väldigt innovativt av apple att fortsätta använda samma reklamkoncept så långt fram!

Tramsigt av apple att göra sånahär reklamer, inget annat att säga.

Jag tror dig, men vill bara poängtera att ett bra virus märks inte av. Virus som vill komma åt kontouppgifter osv vill inte bli upptäckta. Jag vågar aldrig lita på en Windowsdator.

För övrigt så känns de här reklamerna uttjatade nu. De första som kom ut var rätt roliga.