[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, men jag hittade elkbuffbars eller vad det heter. Verkar fungera simpelt och bra.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
http://pici.se/thumbs/t_eQRHTNyqb.gif

Så du lirar fan lock fortfarande
Snyggt uppsatt med dina bars där, vad för har du för att få dom med den ramen etc? samt vilka är det?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Jodå spelar lock fortfarande, fast prövar annat också, dock inte som kunnat slita mig helt från min lock:>
Bartender + Onyx skin, finns på wowinterface iaf.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Jodå spelar lock fortfarande, fast prövar annat också, dock inte som kunnat slita mig helt från min lock:>
Bartender + Onyx skin, finns på wowinterface iaf.

hehe okej, tack

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Inte så avancerat. Är bara level 39 än så länge (34 på bilden). Men vill hålla det ganska enkelt och rent.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

finns det något bra addon för att se vart man kan köpa-x cooking recept? eller någon trevlig sida?

Visa signatur

ASUS Strix Z270H i7700k 5.0ghz custom loop
Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200mhz
ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL

Permalänk

Kan tipsa alla som gillar små och icke krävande UIs att köra med SpartanUI.
www.spartanui.com

Har själv kört med den sen den släpptes.

Belladona som personen kallar sig håller just nu på med de sista kodningarna för 3.1 och när de är klara kommer jag att ta hem den igen =).

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Tröttnade på orginal så slängde ihop det här: http://img2.imageshack.us/img2/6812/26942480.jpg

Finns lite att göra kvar, man hittar alltid massa saker man stör sig på när man väl börjar att spela med ett ui som man inte tänkt på innan.

Måste hitta någon bra mod för combat loggen
Gillar inte buffarna, ska försöka fixa dom snyggare eller byta
Ska ändra så det visar % på mitt target så jag vet när jag kan börja SF spamma
Behöver riktigt bra DOT timers, tänkte specca om till affliction så behöver det
Plus lite annat pill

Några bra tips?

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem

Är det verkligen nödvändigt med en combat log framme då? Ha antingen combat log ELLER MSBT (Milks scrolling battle text) eller SCT (scrolling combat text).

Du kör väl bartender? Det finns ju skinns du kan fixa med där, kolla upp ButtonFacade på wowinterface, finns färdiga skinns du kan ladda ner där också.

Resten är jag osäker på men jag tror att dina unitframes som du använder har en inställning någonstans där den kan visa % kvar på HP.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Tycker du ska ha raid och guildchat i samma och dra ner Swstats och Omen (antar att du använder det även fast du inte har det framme) där nere istället.

Permalänk
Medlem

Hmm kan vara en bra idé. Jag har omen, swstats vet jag inte vad det är Jag tar nog bort loggen då, tittar så sällan där iaf. Jag gillar och ha raid/party chat och guild chat separat så kommer ha det så.

Ska kolla på skins till bartender också och försöka snygga till det.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem

Minimalistiskt och funktionsdugligt. Vill använda så få Addons som möjligt för att minska risken för konflikter.
Bartender, Omen, Fubar, Grid, Decursive

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Har haft problem med DoTimer sedan 3.0 releasen; alla mina cooldowns visas x2 eller x3 beroende på om jag spelar på locken eller warriorn. Har testat att uppdatera men utan lycka, någon som vet ett addon som gör samma sak (visar cooldowns och debuffs) eller en lösning på problemet?

Permalänk
Medlem

finns det något addon som gör att man kan see cords till x-rare mob? ungefär som herb xxx till cartografer kommer inte ihåg vad addonet ifråga hette men skulle underlätta oerhört om det fanns något trevligt för rare mobs då jag försöker fixa bloody rare

Visa signatur

ASUS Strix Z270H i7700k 5.0ghz custom loop
Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200mhz
ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL

Permalänk
Medlem

Vilket program är bäst för att hålla sina addons uppdaterade nuförtiden?
Loggade in efter 3.1 och wowmatrix har tydligen stött på patrull hos addons sites.

Blir väl tvungen att bygga om hela UIt igen men vilkens klient fungerar bäst?
Curse?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Tog en jävla tid att få WoW att fungera som jag ville i vista med 2 skärmar... Tydligen har dom inte inkluderat "stretch" funktionen, så man fick ta till lite fulknep

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoKane
Hmm kan vara en bra idé. Jag har omen, swstats vet jag inte vad det är Jag tar nog bort loggen då, tittar så sällan där iaf. Jag gillar och ha raid/party chat och guild chat separat så kommer ha det så.

Ska kolla på skins till bartender också och försöka snygga till det.

Swstats är damagemetern du har, fast du kanske menade tvärtom.

ButtonFacade + ButtonFacade_Caith ger riktigt snygga ikoner.

Såhär fina;

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av virtoz

finns det något addon som gör att man kan see cords till x-rare mob? ungefär som herb xxx till cartografer kommer inte ihåg vad addonet ifråga hette men skulle underlätta oerhört om det fanns något trevligt för rare mobs då jag försöker fixa bloody rare

Vilka addons använder du?

Och hur får man fubar att fungera med friends, guild och allt annat i senaste verisionen??

Permalänk
Medlem

skinner
dbm
pitbull
bartender
questhelper
prat
omen
squennix
atlasloot
moblib3
tinytip
overachiver
onebank3
onebag3
drdamage
ratingbuster
är nog allting jag använder atm

Visa signatur

ASUS Strix Z270H i7700k 5.0ghz custom loop
Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200mhz
ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL

Permalänk

Min UI, bytte nyligen tillbaka till standard. Ger mig en klar vy över allting, enligt mig. Använder bara Move Anything och OmniCC. Har gömt flera bars, har bara 2 bars för Cooldowns, endast cooldowns, hade gärna tagit bort dom också annars. Har allt bindat så det fungerar ju bra, även göra mat och alla buffs och sånt trams.

Permalänk
Medlem

Tröttnade rejält på mitt UI och kännde att det var dags att göra ett helt eget från grunden, så jag får det precis som jag vill ha det.
Det tog sin lilla tid men jag är mer än nöjd med resultatet.
Enda nackdelen är att nu kan jag inte sluta pilla och "förbättra" =P.

Permalänk
Medlem

Mysen. Vilket underbart fint UI. Du har ett PM

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Ja jädrar va nice UI Mysen sendar nog ett pm till dig med :D.

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

för mycket flum och panels för min stil

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

frågar jag igen finns det något addon/sida som visar cords för raremobs samt timer när dom brukar spawna vanligtvis?

Visa signatur

ASUS Strix Z270H i7700k 5.0ghz custom loop
Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200mhz
ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av virtoz
frågar jag igen finns det något addon/sida som visar cords för raremobs samt timer när dom brukar spawna vanligtvis?

wowhead/thottbot

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd det är vad som räknas. Ser nu på screenshotet att min fubar inte är riktigt centrerad. Orkar inte fixa nu.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Inaktiv

Hur får du fuubar att fungera med Friends och Guild? får inga av pluginsen att fungera

Permalänk
Medlem

Inte? Tjadu jag har inte gjort något speciellt, du kanske saknar något bibliotek?

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850