Chrome, Safari, eller Firefox?

Permalänk
Medlem

Chrome, Safari, eller Firefox?

Hej grabbar... och tjejer för den delen
jag undrar vad för webbläsare ni kör och vilket ni tycker e bäst och snabbast. Jag har skapat en liten omröstning här hoppas att tråden blir aktiv nu bara...

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Nu har du glömt opera, den näst bästa webbläsaren.
Den bästa är firefox.

Permalänk
Medlem

Jag använder Opera till vardagligt surf, firefox till internetbanken.

Permalänk
Medlem

Jag använder Chrome, jag har testat dom flesta webbläsarna men jag tycker att Chrome är den snabbaste och den bästa

Permalänk
Medlem

opera för dess funktionalitet. att det sedan har de enligt mig bästa utvecklarvertygen gör det ett ännu sjävlklarare val

Permalänk
Medlem

Jag gillar Chrome, men den saknar en del vitala grejer och verkar inte heller uppdateras. Tyckte den hade stor potential när den först lanserades men sen verkar det inte ha hänt något på den fronten. Därför återgick jag ganska snabbt till Firefox och jag ser ärligt talat ingen anledning till att byta.

Firefox är bara bäst.

Permalänk

FF och Opera.

FF främst för alla tillägg, men Opera är mycket stabilare. Iallafall uppfattar jag den som att vara stabilare.

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem

Firefox alla dagar..

Permalänk
Medlem

Google Chrome är underbart, IE7 används ändast till internetbank

Permalänk
Medlem

Firefox hemma. Internet Explorer på jobbet (har inget val).

Visa signatur

Spela på datan: http://www.ssg-clan.se

Permalänk
Medlem

FireFox för att den har en snygg logga...

Och sen att den är väldigt bra är bara bonus

Permalänk
Medlem

Kör med Dev-kanalen av Chrome, så underbar webbläsare! Firefox har jag aldrig gillat, trots att jag försökt. Sen ogillar jag att de som kör fx är lite som de som de som kör hybridbilar i South Park.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

Kör med Chrome, mest för att jag lyckats vänja mig vid den då mitt firefox strulade.
Visst, firefox är hur underbar som helst, men när man vant sig vid snabbheten i chrome så pallar man aldrig vänta på firefox längre.
Så nu avänder jag bara firefox om jag ska ladda ner hela batchar eller om jag ska göra bankärenden.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Chrome för min del:). Sekundära är IE7an (fortfarande jag vet..)

Snabb, enkel, sjysst och minimal är mina val, tyvär funkar den inte all the way så jag måste köra med IE7an ibland.

Permalänk
Inaktiv

Chrome, då jag föredrar en snabbare browser framför funktioner.
Det enda jag saknar är mouse gestures.

Permalänk

Testa alla själv och se vilken du gillar bäst tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Testa alla själv och se vilken du gillar bäst tycker jag.

detta har jag redan gjort.. plus jag har testat några till som är typ mest designwebbläsare, ser jättefina ut och man kan skinna dem åt helvete men prestanda suger tyvärr..

på denna laptop som jag skriver ifrån nu kör jag chrome eftersom jag upplever den snabbast och min laptop suger ju hårt om jag ska va ärligt.
på stationära kör jag med firefox, tycker att det blir bäst så eftersom jag är en ganska kräsen snubbe som tycker om att skinna o leka runt lite i windows, med tanke på funktionerna och utseendet så är firefox en självklarhet där iaf. Men som sagt om jag vänder mig å andra sidan o inte bryr mig om de extra finesserna som firefox erbjuder så tycker jag att chrome nästan spöar skiten ur konkurrenterna när det gäller tillit och snabbhet. Aldrig sen jag första gången testade chrome beta så har jag aldrig haft några problem med at den crashar osv.

förresten så skapade jag inte denna tråd för att fråga om råd för att jag inte vet vad jag ska använda, jag skapade den för att se hur det ligger överlag, vad ni tycker, och för att det är kul heheh

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Firefox p.g.a. alla tillägg. Det är hemskt att surfa utan adblock och noscript, för att nämna de två viktigaste.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Minefield p.g.a x64

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Opera är helt klart en bra webläsare, men föredrar ändå Firefox då det är det jag använt mest och känner mig mest bekväm med funktionsmässigt. Sen att det finns massor av tillägg och teman (det sistnämnda har det dock blivit mindre av sen Firefox 2.0 verkar det som). Klarar mig inte utan Adblock Plus till exempel. Andra bra tillägg är ChatZilla, Forecastfox och Web Developer + många fler.

Safari är nog inget jag skulle använda mig av för att vardagssurfa precis. Ser det mer som ett sätt att testa hur sidor fungerar utan att för den skull äga en Mac. För lite inställningar också - men annars en kvick webläsare. Google Chrome har jag inte ens provat ännu. Internet Explorer är enligt mig, helt ointressant.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Testade Internet Explorer 8 och är faktisk imponerad. Private-läge, snabb, stabil, bra sökfunktion(er) och sådär lagom avskalad så att FF käns överarbetad. Ny favorit för mig.

Enda nackdelen är att vissa sidor kräver kompabilitetsläge, men det är bara en knapptryckning bort.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Jag kör alla, beroende på vilken dator jag sitter vid. Men de jag gillar bäst är Chrome och Safari 4, de är mycket snabbare än övriga webbläsare. Opera har jag gett en chans, men jag har aldrig fastnat för den. Firefox används till internetbank på min bärbara.

Permalänk
Medlem

Jag använder bara Firefox. För mig har det aldrig riktigt funnits några alternativ med tanke på de enorma utökningsmöjligheterna. Internet Explorer är värdelöst och både Safari och Chrome känns snabba men ändå "svaga" på något sätt. Opera har jag aldrig riktigt testat men jag ser heller ingen anledning att byta från Firefox...

Permalänk
Medlem

En av punkterna där Firefox (och Opera för den delen) krossar allt motstånd är att visa en hemsida rätt. För ett tag sedan jämförde jag hur de olika webbläsarna visade en hemsida som en kompis hade kodat. Där var det bara Firefox och Opera som klarade av att visa allt exakt rätt.

Permalänk

Någon som vet när firefox 3.5 kommer ut som skarp release?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Opera FTW!! använde firefox förut men efter att en lärare tipsade om opera så har jag inte använt något annat...(använder opera i mobilen också..^^)
folk som inte har testat opera gör det!

http://www.opera.com/

Edit:varför opera:
http://www.opera.com/portal/15/reasons/

Visa signatur

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Permalänk
Medlem

Eftersom jag är Webutvecklare så anser jag mig behöva:

Mozilla Firefox
Google Chrome
Apple Safari
Opera
Microsoft Internet Explorer

Detta för att kontrollera att sidorna uppför sig hyfsat samma i webläsarna.

Men favoriterna är dom 4 översta.

Ger inte igentligen mycket för MIE.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Använder främst Opera men även Chorme till de sidor där Opera och javascripten? inte är överens.

Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zith360

Edit:varför opera:
http://www.opera.com/portal/15/reasons/

Tungt argument; It’s FREE!, det gäller ju verkligen inte "de andra".

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Körde tidigare IE. För lång tid. Sen bytte jag till firefox som jag har använt i ett år typ. Men nu har jag hittat opera<3.