iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem

Okej då tar jag och väntar ett tag då. Funderar även på LG arena eftersom dom ser riktigt fina ut, dock har jag inte prövat en. Jaja, jag får vänta och se.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=KFG7-Q0WI7Q

Riktigt grymt program ni lär testa! Roligt att man kan spela till låtar man har på telefonen också.

http://www.youtube.com/watch?v=XYYEcIf0QP8 (Vid 6.40 används den till en låt).

Permalänk
Medlem

hmm, jag har suttit och undrat nu ett tag.
På undersidan av telefonen sitter det två högtalare. Men min spelar enbart upp musik ur den vänstra. Håller man för den blir det helt tyst.

Är den andra "högtalaren" bara där för symmentrin eller är det min telefon som är felaktig?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Är inte det andra "hålet" micen. Har fått för mig det i alla fall. min gör samma sak spelar bara från det vänstra "hålet"

Permalänk
Medlem

Ja, den vänstra (sett framifrån) är högtalaren och den högra är mic.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk

Är i behov av en ny mobiltelefon och väldigt sugen på en lur med touch screen. I mitt sökande på diverse hemsidor blir jag sugen på Nokia 5800 som billigt och realtivt bra alternativ. Av en slump hamnar jag på blocket.se och söker efter iPhone som jag tycker är för dyr (att köpa utan abonemang) då jag är student och håller hårt i stålarna om ni förstår mig rätt. Men i mitt sökande på Blocket, ser jag en kille vid namn Daniel, som säljer iPhone köpta (om de nu är köpta) för 3000kr (8GB) och 3500kr (16GB). Jag ringde honom direkt och diskuterade huruvida han levererar telefonen, om den är låst till någon operatör osv och enligt honom är den inte operatörslåst, han har nära ett hundratal av båda färgerna, den fungerar helt enkelt precis osm en nyinköpt iPhone från Sverige (med svenska menyer osv).

Det jag spontant funderar på är garanti, fungerar de på Apple butikerna trots inköpta utomlands?

Är iPhone 3G en lur som visat sig ha problem som man inte kan ordna på egen hand?

Faktum är att jag är väldigt sugen på denna telefon och framförallt till priset av 3000 kronor för 3G versionen med 8GB lagringsutrymme.

Skriver detta i rådfrågande stund och hoppas ni kan ge mig lite tankar och funderingar till att köpa luren "helt ny" från Blocket?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av william_8711
Är i behov av en ny mobiltelefon och väldigt sugen på en lur med touch screen. I mitt sökande på diverse hemsidor blir jag sugen på Nokia 5800 som billigt och realtivt bra alternativ. Av en slump hamnar jag på blocket.se och söker efter iPhone som jag tycker är för dyr (att köpa utan abonemang) då jag är student och håller hårt i stålarna om ni förstår mig rätt. Men i mitt sökande på Blocket, ser jag en kille vid namn Daniel, som säljer iPhone köpta (om de nu är köpta) för 3000kr (8GB) och 3500kr (16GB). Jag ringde honom direkt och diskuterade huruvida han levererar telefonen, om den är låst till någon operatör osv och enligt honom är den inte operatörslåst, han har nära ett hundratal av båda färgerna, den fungerar helt enkelt precis osm en nyinköpt iPhone från Sverige (med svenska menyer osv).

Det jag spontant funderar på är garanti, fungerar de på Apple butikerna trots inköpta utomlands?

Är iPhone 3G en lur som visat sig ha problem som man inte kan ordna på egen hand?

Faktum är att jag är väldigt sugen på denna telefon och framförallt till priset av 3000 kronor för 3G versionen med 8GB lagringsutrymme.

Skriver detta i rådfrågande stund och hoppas ni kan ge mig lite tankar och funderingar till att köpa luren "helt ny" från Blocket?

Var väldigt försiktig med att köpa på blocket, betala inget i förskott. Använd då tex internetgirot.se, då får du godkänna varan innan pengar betalas ut till säljaren. Bäst är ju att träffas mellan fyra ögon så du kan testa telefonen, fördel är om du känner någon som är kunnig om iPhone.

Och angående garantin, så gäller den i det land man köpt den. Alltså ingen "global" garanti.

Om det blir fel på den kan det bli dyrt.

Men var vaksam med annonser som verkar för bra för att vara sann. Dom är oftast det också.

Visa signatur

|MacBook|Macbook Air
Medlem i signaturgruppen hjälpsamma Appleanvändare.

Permalänk

Jag ska eventuellt inhandla en Iphone idag på elgiganten med telia kontantkort och givitvis låst till telia då. Pris: 5990:-

Nu undrar jag bara hur det ligger till med upplåsning så jag kan använda mitt Tele2-kort. Ska jag skaffa mig ett rebelsim? Eller finns det några andra allternativ? Hur bra fungerar rebelsim?

MVH Andy

Visa signatur

Stationär: [dualB Windows 7 & Ubuntu 9.10][P182][Core2 Duo E8400][2 x 2GB][8800GTS 512 MB][SAMSUNG 226BW 22"][Canon Pixma IP4000][Logitech MX1000][diNovo Edge]
Cam: [Canon EOS 40D]
Phone: [Iphone 3G]

Permalänk
Medlem

Om telefonen har nya basebandet så är Rebelsim eller liknande enda lösningen i dagsläget och det ska funka bra för det mesta.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Jag funderar på om det är värt att hoppa på halebops erbjudande nu när den nya modellen väntas komma i juni. Är det stora förändringar som väntas, förrutom mer minne? 16 GB räcker ganska långt för mig som annars är van med max 4.

Visa signatur

Stationär:Mac mini early 2009 + Apple Cinema Display 23" Alu
Laptop: Lenovo Z61p | MBP mid 2012

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bash
Jag funderar på om det är värt att hoppa på halebops erbjudande nu när den nya modellen väntas komma i juni. Är det stora förändringar som väntas, förrutom mer minne? 16 GB räcker ganska långt för mig som annars är van med max 4.

Jag köpte en från Halebop nyligen, just för att nyheterna verkar vara en bättre kamera(vilket jag inte bryr mig om, tycker 3G-kameran duger bra som mobilkamera, vill du ha bättre kamera, köp en kamera etc) samt mer minne. Det är väl det som kommer skilja i ren hårdvara, de flesta nyheter i 3.0 kommer ju till 3G-telefonen också.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Avstängd

Om ryktena stämmer ang cpu,minne uppgraderingen är det rätt rejält.
Syftar inte på hårddisk plats utan OS minne.

Permalänk
Medlem

Hur är det tänkt att man ska skriva SMS på den här telefonen egentligen?! Utan ÅÄÖ

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Hur är det tänkt att man ska skriva SMS på den här telefonen egentligen?! Utan ÅÄÖ

Det kommer åäö på t-bordet i 3.0

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Hur är det tänkt att man ska skriva SMS på den här telefonen egentligen?! Utan ÅÄÖ

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MCRJ
Det kommer åäö på t-bordet i 3.0

Och i nuläget gör man det genom att hålla inne "a" till exempel, sedan "slajdar" man till bokstaven man vill ha. Om det är Å eller Ä t.ex.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Om ryktena stämmer ang cpu,minne uppgraderingen är det rätt rejält.
Syftar inte på hårddisk plats utan OS minne.

Tror det är från 400 till 600 MHz i cpu, sen 256 från 128mb i minne. Såg nåt screenshot från en kinesisk läcka.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Nu när min xperia åker in på reklamation (djävla skittelefon) så blir det nog en iPhone återigen. Hade en 3g innan, som jag då var missnöjd över, men som jag nu inser är den bästa telefon jag någonsin haft.

Hoppas tredje generationens iPhone släpps väldigt snart. Hur snabba tror ni apple är med att lansera den nya ? Någon som sett bilder på nya iPhonen?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Tja alla rykten pekar ju på "sommaren" vad nu det innebär för dom

Står själv mellan att köpa kommande iphone eller Idou.
Vill helst ha en bra kamera modul då jag använder den typ alltid när man är någonstans (n95). Att nergradera sig på den punkten rejält är tveksamt.

Var inne på omnia hd men batteriet höll för 30 min hd inspelning så var för dåligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpppa
Om telefonen har nya basebandet så är Rebelsim eller liknande enda lösningen i dagsläget och det ska funka bra för det mesta.

Vad är "nya basebandet"?
Köpte en ny iphone igår som jag direkt jailbreakade och då kan man skriva
med åäö etc, via "appar" som man använder till det mesta.

Osäker på hur det är med andra abg än Telia då jag för tillfället har det nu. Men jag har en vän som har en iphone 3g som han "jailbreakat" och nu använder utan bekymmer med tele2.

Visa signatur

markus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Och i nuläget gör man det genom att hålla inne "a" till exempel, sedan "slajdar" man till bokstaven man vill ha. Om det är Å eller Ä t.ex.

Tack, det visste inte jag

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Någon som kan bekräffta eller såga rykterna om de nya iphonerna som ska komma i juni? Känns som apple borde gått ut med det om dom ska komma då. Och det känns lite onödigt att köpa en iphone idag om det kommer nya om en månad.

Visa signatur

Amd athlon 64 3200+ 2.0ghz @ Amd athlon 3800 2.4ghz | 2*Corsair valueS 512mb ddr 3200/400 | Ati radeon 9800 pro all in wonder | msi k8n neo2-fx socket 939 | nån samsung disk 400gb |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DemeeX
Någon som kan bekräffta eller såga rykterna om de nya iphonerna som ska komma i juni? Känns som apple borde gått ut med det om dom ska komma då. Och det känns lite onödigt att köpa en iphone idag om det kommer nya om en månad.

Apple släpper ALDRIG (läs ALDRIG med stora bokstäver) information om produkter innan lansering.

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Dell U3415W HTPC: FD Node 202, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Main server: Rasberry Pi 4 8 GB Worker server: FD Node 304, Core i3 3220T, 16 GB RAM, 60 GB Intel 330+80 GB 320, 3*3TB WD Red, Debian Backup: AMD E-350, 8 GB, 40 GB Intel V40, 3x3TB WD Red, Debian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hansfilipelo
Apple släpper ALDRIG (läs ALDRIG med stora bokstäver) information om produkter innan lansering.

Ajdå :/ då är det nog sant att de nya kommer i sommar som något kinesiskt företag sagt.

Visa signatur

Amd athlon 64 3200+ 2.0ghz @ Amd athlon 3800 2.4ghz | 2*Corsair valueS 512mb ddr 3200/400 | Ati radeon 9800 pro all in wonder | msi k8n neo2-fx socket 939 | nån samsung disk 400gb |

Permalänk
Medlem

Någon som vet om ett bra program för tidredovisning till iphone.

Typ så man kan lägga in tid när man kom till jobbet , när man gick hem och hur lång lunch man hade. Och få appsen att räkna ut tiden man varit på jobbet.
Hade ett sådant till min windows mobile. Var jättepraktiskt, saknar ett till iphone någon som vet om ett sådant?

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hansfilipelo
Apple släpper ALDRIG (läs ALDRIG med stora bokstäver) information om produkter innan lansering.

Djävligt smart från apples sida för att kränga mer pengar ur folket med gamla produkter och slippa ge dom "aeh, skiter i o köpa den när en ny släpps snart"-känslor.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _IFKGBG_
Djävligt smart från apples sida för att kränga mer pengar ur folket med gamla produkter och slippa ge dom "aeh, skiter i o köpa den när en ny släpps snart"-känslor.

Du borde kolla upp vad som menas med ordet kränga.

Det är väl snarare för oss kunder det är helt superbt med Apples tillvägagångssätt. Finns fan inget värre än företag som papperslanserar produkter. Alla borde sträva efter att produkten ska finnas i butiken vid lanseringen.

Det är inte direkt svårt att antingen själv lista ut eller kolla upp på internet om det är något nytt på gång när det gäller Apple, dom håller sig till traditioner när det gäller produktlanseringar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Du borde kolla upp vad som menas med ordet kränga.

Det är väl snarare för oss kunder det är helt superbt med Apples tillvägagångssätt. Finns fan inget värre än företag som papperslanserar produkter. Alla borde sträva efter att produkten ska finnas i butiken vid lanseringen.

Det är inte direkt svårt att antingen själv lista ut eller kolla upp på internet om det är något nytt på gång när det gäller Apple, dom håller sig till traditioner när det gäller produktlanseringar.

Krama var rätt ord jag sökte, inte kränga

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur blir det nu. Kommer det att släppas en ny iPhone inom kort eller är det bara rykten som florerar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzyzx
Hur blir det nu. Kommer det att släppas en ny iPhone inom kort eller är det bara rykten som florerar?

Citerar macworld:

De senaste dagarna har det inkommit rapporter om att lagren av iPhone börjar sina runtom i världen.

I Australien har Vodafone fått beskedet att iPhone 3G med 16 gigabyte fått statusen "End of Life". Kvarvarande lager räcker högst ett par veckor.

I Österrike har T-Mobile på sin webbplats råkat publicera uppgifter om en kommande modell av iPhone med 32 gigabyte (se bild). Efter uppmärksamheten plockades informationen dock bort.

I USA har en representant för AT&T sagt till en kund att det inte väntas några fler leveranser av iPhone 3G överhuvudtaget. Även här har man råkat publicera uppgifter om en ny iPhone med 32 gigabyte minne.

Med andra ord tycks det som om lanseringen av nästa iPhone verkligen kommer att ske på WWDC i början av nästa månad. Detta trots en del spekulationer på sistone att Apple kommer skjuta på lanseringen någon månad.

Visa signatur
Permalänk

WWDC är för övrigt mellan den 8 och 12 juni. iPhonen lär, om den lanseras då, lanseras på Apples keynote den 8 (10:00 am, deras tid). Som detta år inte kommer att hållas av Steve Jobs utan av vad-han-den-där-killen-som-vikarierar-för-Steve-då-han-återhämtar-sig-ifrån-vad-det-nu-vad-han-hade.

WWDC keynotet lär annars också innehålla (hoppas jag i alla fall) en del nya smaskiga saker ifrån SL, yummy

Visa signatur