Asus vill utmana Apple

Permalänk
Melding Plague

Asus vill utmana Apple

”Bättre produkter än Apple” Det är Asus nya mål, enligt en högt uppsatt chef på företaget. Fokus kommer att ligga på nya datorer och konsumentinriktade produkter.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

En spelkonsol? Det blir svårt att konkurera mot Sony, Nintendo och Microsoft.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Intressant, bra att det är fler märken som slåss om samma konsumenter:) hoppas bara priserna går ner då.

Permalänk

Det roliga med det uttalandet är ju att man implicerar att man i dagsläget är sämre.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
En spelkonsol? Det blir svårt att konkurera mot Sony, Nintendo och Microsoft.

http://www.ubergizmo.com/tags/asus-console

Wii liknande konsol. Tveksam att man kan göra någon större succé då Nintendos titlar känns klockrena på just Wii och "vuxenspel"känns inte riktigt som de platsar på en liknande konsoll. Om de inte ska ha hårdvara likt en Xbox360 / PS3?

Permalänk
Medlem

Hoppas att det driver ner priserna

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem

Har de inte förstått att man är ute efter Mac OS?

Visa signatur

[Antec p182] - [Corsair 2x2GB pc8500] - [Intel E8400 @ 4ghz] - [GA-p35-DS3 rev 2.1] - [GeForce 8800gts 512mb] - [Samsung spinpoint F1 750GB] - [Corsair HX520W] - [+ random stuffs]

Permalänk
Medlem

Men det bästa med Apple är väl knappast deras hårdvara?

Permalänk
Medlem

Bättre på vilket sätt? Visst, bättre hårdvara till lägre pris går att fixa. Designen är svår att slå. Göra ett eget operativsystem som slår OSX? Förklara Asus!

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk

om de vill konkurrera med apple tolkar jag det som att de vill börja göra exklusivare produkter, eller så kanske de menar designmässigt... eee pc har väl redan en ganska så stilren design

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

hehe bättre? väldigt specifikt uttalande...

Permalänk
Medlem

LOL lycka till!

Datorn på bilden är ju en Macbook Air WANNABE i plast!

En kass kopia är inte en bättre produkt även om den är billigare.

Trevligt dock om de börjar tillverka riktigt bra datorer och sätter priset som apple

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trihxeem
LOL lycka till!

Datorn på bilden är ju en Macbook Air WANNABE i plast!

En kass kopia är inte en bättre produkt även om den är billigare.

Trevligt dock om de börjar tillverka riktigt bra datorer och sätter priset som apple

Ännu en Mac-taliban som tror Apple bygger sina egna produkter.

Jag har misstankar om att det faktiskt är ASUS som sätter ihop Apples datorer, varav det isf blir ganska enkelt för ASUS att bygga en bättre produkt.

Permalänk
Medlem

Börja med att lansera EN produkt som är bättre än en appleprodukt.

Svårt att va stöddig innan man ens lyckats med det.

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang
Ännu en Mac-taliban som tror Apple bygger sina egna produkter.

Jag har misstankar om att det faktiskt är ASUS som sätter ihop Apples datorer, varav det isf blir ganska enkelt för ASUS att bygga en bättre produkt.

Knappast. Visst, Apple har inte egna fabriker. Men Asus lär få jobba hårt för att få samma kompetens inom områdena som avgör, design och ingenjörskonst.

Tycker det är ett bra mål av Asus, det behövs bättre kvalitet på PC-marknaden och Apple tjänar bara på lite mer konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang
Ännu en Mac-taliban som tror Apple bygger sina egna produkter.

Jag har misstankar om att det faktiskt är ASUS som sätter ihop Apples datorer, varav det isf blir ganska enkelt för ASUS att bygga en bättre produkt.

Spelar ingen som hest roll vem som bygger skiten... Det handlar väl om vem som designar och kläcker idéerna?!?!?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk

Kul att asus satsar stort, dom har ju länge varit i front linjen på många områden och kommit med många innovativa idéer och uppfinningar...

Tummen upp

Visa signatur

Stationär Corsair Obsidian 650D, Asus Rampage III Extreme, Intel i7 980X @ 4,4 GHz, Noctua NH-D14, Asus DCII GTX580 @ 940/1880/2480 MHz, A-Data DDR3 6x2GB 1600MHz CL7-7-7-20, 2x Intel X25-M G2 160GB i Raid0, Samsung Spinpoint F1 1TB, Auzentech Bravura 7.1, EVGA SuperNOVA G2 1000W PSU, Dell U2410

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av para[Z]ite
Kul att asus satsar stort, dom har ju länge varit i front linjen på många områden och kommit med många innovativa idéer och uppfinningar...

Tummen upp

Kul, visst!!

Men är det bara jag som tycker det är lite som ......

......... Jag skall minsann odla päron, som är bättre än grannens äpplen, typ!!

Permalänk
Medlem

Dom skulle iaf kunna börja att designa en vettig EEE logo?
E loggan ser ju helt förfärlig ut Ser ut som en 13åring har designat den.

Permalänk
Medlem

Håller väll tummarna för den nya Asus Android luren då, trycker de in en bättre skärm och ett bättre PowerVR chip än det Apple kört in i 3Gs så kan det nog bli intressant

Permalänk
Medlem

En spelkonsol från en datortillverkare? Kommer det bli som den där Phantom som var planerad att komma för några år sedan? Eller kanske en utmanare till NDS å PSP? Hur som helst lär de ha svårt att ta sig in på den marknaden.

Om de ska klå Apple så måste de göra mer än rippa av deras design, kom på något nytt istället. Apple designen har varit inne i ett decienium snart, dags att någon lyckas putta ut dem men istället försöker alla efterapa den.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chajken
Har de inte förstått att man är ute efter Mac OS?

Finns dom som inte vill köpa Apples produkter för dom är överprissatta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fhein
Men det bästa med Apple är väl knappast deras hårdvara?

Huvudet på spiken för Apple säljer inte direkt det senaste när det släpps och om dom gör det får du räkna med mycket högre pris än för en renodlad PC.

Sen förstår jag inte vad Mactalibanerna gör här? Menar är vi Windowsnissar inne på nyheter om Mac så får vi gnäll så ut med er och häcka på nyheterna om Mac istället.

Permalänk
Medlem

Om det är något företag som ska göra det tycker jag asus har en stor chans, dom är ju stortsett skaparen av netbooks och det blev en success.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Finns dom som inte vill köpa Apples produkter för dom är överprissatta.

Huvudet på spiken för Apple säljer inte direkt det senaste när det släpps och om dom gör det får du räkna med mycket högre pris än för en renodlad PC.

Sen förstår jag inte vad Mactalibanerna gör här? Menar är vi Windowsnissar inne på nyheter om Mac så får vi gnäll så ut med er och häcka på nyheterna om Mac istället.

apples sammarbete med intel och nvidia är bättre än något annat företag, tex nylanserade xeon och nvidia-chipset 9400m

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Knappast. Visst, Apple har inte egna fabriker. Men Asus lär få jobba hårt för att få samma kompetens inom områdena som avgör, design och ingenjörskonst.

Tycker det är ett bra mål av Asus, det behövs bättre kvalitet på PC-marknaden och Apple tjänar bara på lite mer konkurrens.

Det är nog inga problem för ASUS att komma ikapp Apples ingenjörskonst vilket är att ha så få delar, detaljer möjligt på en dator.

Däremot kan man diskutera kvalite. Resten av datormarknaden har problemet med Windows, men rent hårdvarumässigt så brukar en "PC" ha mycket finare komponenter medans Apple lirar mer på budget-segmentet fast till priset av "premium".

Ska man snacka kvalite som hållbarhet så misstänker jag att Dell är en oslagen etta. Finns i nästan varenda fabrik man kommer kommer in på. Medan de gamla macarna sprack i plasten trots varsamt skötande i ett stillsamt hem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oZein
apples sammarbete med intel och nvidia är bättre än något annat företag, tex nylanserade xeon och nvidia-chipset 9400m

Totalt fel! Alla tillverkare får tillgång till dessa komponenter. Det är inget exklusivt för Apple.
Såg en HP 16" med Nvidia GT130 med 1GB ram. (grafikminne)

Rätt mycket bättre än det du nämnde.

Permalänk
Medlem

mac är djävulens påfund

Permalänk
Avstängd

I sann Asusanda blir det troligen en lättrepad plastpryl som överhettar. Om den sen mot förmodan inte skulle överhetta och smälta direkt så kommer det att krävas minst 55 biosuppgraderingar för att den överhuvudtaget ska fungera tillfredsställande och vid det laget är den så gammal så att man inte vill ha den i alla fall.

Under resans gång kommer även kablaget till skärmen att börja glappa för att man öppnat och stängt locker mer än 200 gånger.

Asus har gått från att vara en mycket bra tillverkare till att göra produkter som platsar på överskottsbolaget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln
mac är djävulens påfund

Mmm de är okristligt bra

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Sen förstår jag inte vad Mactalibanerna gör här? Menar är vi Windowsnissar inne på nyheter om Mac så får vi gnäll så ut med er och häcka på nyheterna om Mac istället.

Det är ju en nyhet som berör Apple, no? Hade nyheten hetat att de ska börja utmana Dell på allvar hade i alla fall inte jag läst nyheten. Fånerier från din sida således.

Personligen tycker jag det är kul om fler PC-tillverkare satsar på form och nytänk. Hur de ska konkurrera med Apple förstår jag då direkt inte eftersom det handlar så mycket om OS X och utöver det andra starka produkter, både i hårdvara och i mjukvara.

Sonys Vaio-linje kanske vore ett bättre mål att tampas med? Men tiden får väl utvisa vad de har för tankar.