Permalänk
Medlem

När jag flyttar in en armé i en stad och när arméen fortfarande är påväg till staden så markerar jag staden och då när armén kommer fram till staden så krashar det. Händer samma sak för er?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet omd et flyter på bättre med Windows 7?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emery
Någon som vet omd et flyter på bättre med Windows 7?

bättre än xp eller vista?

Permalänk
Medlem

Om du vet något av de kan du ta o skriva det.

När jag flyttar in en armé i en stad och när arméen fortfarande är påväg till staden så markerar jag staden och då när armén kommer fram till staden så krashar det. Händer samma sak för er?

Har aldrig hänt för mig.

Antar att du talar om campaign mapen?
Är det på alla städer. Och i alla världsdelar. Ex europa o indien.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Om du vet något av de kan du ta o skriva det.

När jag flyttar in en armé i en stad och när arméen fortfarande är påväg till staden så markerar jag staden och då när armén kommer fram till staden så krashar det. Händer samma sak för er?

Har aldrig hänt för mig.

Antar att du talar om campaign mapen?
Är det på alla städer. Och i alla världsdelar. Ex europa o indien.

Ja. Flytta först din trupp så att den börjar gå till staden. Innan den är framme så trycker jag på staden som den flyttas till när armen kommer fram blir det krash.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Ny enheter på väg! inklusive en ny svensk!

"June 9th:

Hi guys,

The latest free unit we'd like to reveal for the upcoming free unit pack is the Swedish 'Lifeguards of foot'

These are a highly trained replacement for the standard Swedish guard. They are often used as a force in a system that defends a monarchy and can be relied upon for utter loyalty and deadly accuracy in the field. Their professionalism is reflected in their fearsome battle reputation.

image

More units will be detailed soon.

Thanks,

Mark O'Connell
(aka SenseiTW) "

Skrevs det! Enheten finns att beskåda här: http://shoguntotalwar.yuku.com/topic/53425?page=3

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Verkar vara många enheter på väg och lite annat smått och gott

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Får hoppas de blir klara med 1.3 patchen snart. Ser även fram emot multiplayer kampanj betan.

Permalänk

Nya enheterna till nya patchen

Russian Grenadiers

Holland Guards

Spanish Guardias de corps

Swedish 'Lifeguards of foot'

Prussian standard Household cavalry

Spanish Grenadiers

The Prussian life guards

Permalänk
Medlem

Good Stuff, längtar

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
Spanish Grenadiers
http://img132.imageshack.us/img132/9652/spanishgrenadiers.jpg

inte visste jag att dom hade tillgång till kloningsteknik på den tiden

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
inte visste jag att dom hade tillgång till kloningsteknik på den tiden

Haha. dem alla ser ut som modernare versioner av Leonidas

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk

Lol, ingen som märker att det är samma ansikte på i stort sett alla?

Permalänk

Mustach var populärt på 1700 talet. Längtar tills patchen

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Patchen släpps nästa måndag, 22 juni.
http://shoguntotalwar.yuku.com/topic/58430/t/Update-1-3-Featu...

http://blogs.sega.com/totalwar/2009/06/18/update-13-features-...

Här kommer en gigantisk patch notes:

Citat:

Update 1.3 will be released for Empire: Total War on 22nd June 2009. Ahead of its release, here are the major features coming to the update:

We’ve worked on implementing the multi-threading in the game for multi-core processors and made many optimisations that will also help increase performance on single core machines.

Players will see huge benefits through increased frame rates particularly in land and naval battles.

14 Free Units have been included in this patch, adding a large amount of diversity to the playable factions and the armies the player will face. These units replace ‘generic’ equivalents giving each faction a unique identity on the battlefield. Here is a description of each free unit available in the update:

* Prussian Grenadiers
Wearing a distinctive brass fronted mitre cap, the Prussian Grenadiers are an explosive force to be reckoned with on the battlefield.

* Spanish Guardias de infateria
These elite guard infantry are charged with protecting the monarch and are a potent force on the battlefield.

* Swedish lifeguard horse
This cavalry regiment forms part of the monarchs’ household guard. Superbly drilled, they act as a shock force on the battlefield.

* Holland Horse Guard
Armed with heavy cavalry sabres, these disciplined cavalrymen represent the elite of the army.

* Prussian Garde Du Corp
The Prussian Garde Du Corp are a replacement for the Prussian standard Household cavalry. These heavy horse shock troops are best used to break enemy lines and overrun enemy positions. With a strong charge and fearsome attack, these riders make short work of those who would oppose a Prussian monarch.

* Prussian Life guard
The Prussian life guards are equipped similarly to line infantrymen. However their uniforms are altogether more splendid, marking them out as a superior force, in arrogance if nothing else. They do a good job as garrison troops and are dedicated to the crown.

* Russian Grenadiers
This new Russian unit is great for assaults and their grenades pack a mighty punch!

* Spanish Guardias De Corp
The Spanish Guardias De Corp replace household cavalry for Spain. With almost unbreakable morale, on the charge they are almost unstoppable.

* Spanish Grenadiers
These are a replacement for the standard Spanish Grenadiers with a distinctive bearskin hat to mark them out as exemplary on the battlefield.

* Swedish ‘Lifeguards of foot’
These are a highly trained replacement for the standard Swedish guard. They are often used as a force in a system that defends a monarchy and can be relied upon for utter loyalty and deadly accuracy in the field. Their professionalism is reflected in their fearsome battle reputation.

* Holland Guard
The Holland Guards from the United Provinces are superior line infantry units. Carrying smoothbore muskets, they were traditionally chosen to protect the royal family and have an incredibly high morale, often making them the last troops to break in a fight.

* Scots
The Scots are a Highland ex-patriate infantry used by the United Provinces, renowned for their deadly charge.

* Swiss Infantry
Very disciplined infantry of the United Provinces with quick reload and excellent marksmanship.

* Mamelukes
Mamelukes are fearless light horsemen, deadly when deployed against a broken or unsupported enemy.

Additionally the Spanish nation has had a new uniform design to better reflect its historical look.

Audio:

Sound loading has been made asynchronous, so heavy disc access is reduced to a minimum. This makes loading times faster and reduces any instances of ’stuttering’. Unit group sounds have also been improved, for more realistic group movement. The primary sound library (Miles DLL) has been updated to stop occasional clicking. And we’ve added more sound variation for unit deaths and musket fire.

Campaign:

- Several crash bug fixes in saves, movement, agents and logic.

- Various optimisations have been made to AI and path systems to reduce the campaign map turn times.

- When the pirates are destroyed and re-emerge they now maintain a status of at war with all and are unable to enter into diplomatic negotiations.

- Added small ships on domestic trade routes from the trade nodes to home regions moving in the correct direction, i.e. with the flow of trade.

- The AI should now no longer repeatedly sign a diplomatic agreement and then break it the next turn. Treaties are more valuable and adhered to.

- We’ve fixed some border trade agreements allowing greater numbers of bordering factions to properly trade with one another.

- Movement arrows now reflect the range of the selected units, not the whole army/navy.

- AI will no longer counter-offer and ask for more money than the player has available.

- Fixed commerce raiding taking money from blockaded trade routes.

- Fixed navies getting stuck when forced to retreat from ports (tactial retreat).

- Fixed rare inability to attack certain ports.

- Fixed middle mouse button camera drag stopping working occasionally.

- Made emergent factions be at war with the faction they emerged against if that faction is human.

- Fixed various movement extent crashes.

- Changed background income for minor factions.

- Fixed diplomatic relations with emergent factions.

- Tactical withdrawal will now always leave armies on the landmass containing the settlement of a region.

- Changed war score system to make the AI more likely to accept peace.

- Fixed crash when embarking and disembarking armies at ports.

- Fixed trade ships not being correctly registered in trade nodes after splitting forces.

- Fixed government change diplomatic effect.

- Improved commerce raiding display on trade screen.

- Faction specific text is now used in diplomacy.

- Prevent players cancelling the movement of fleeing agents.

Balance changes

Units

- Charge bonus generally increased across the board for all units and melee defence reduced.

- Greater diversification of stats between different unit types designed to emphasise differences and improve balance.

- Redone costs for all units for multiplayer to improve game balance which better reflects the actual battlefield worth of each unit.

- Mob formation added in for Native American, irregular and some skirmisher units.

- Spot distance for light infantry, skirmishers, irregulars, light cavalry and missile cavalry increased allowing them to spot hidden units at longer distances.

- Russian line infantry stats have been boosted to allow them to compete more with other faction’s line infantry.

- Movement speed of all unit types reduced by 10%.

- Ammo for light infantry increased to 20, line to 15.

Land battle morale

- Charge morale bonus reduced from 10 to 4.

- Recent casualties, extended casualties and total casualties morale penalties increased slightly for higher percentages.

- Rear and flank exposed morale penalties increased.

Fatigue

- Fatigue penalty for melee reduced from 18 per tick to 10.

- Running fatigue penalty for heavy and light cavalry reduced from -3/-2 to -2/-1.

Artillery Changes

- Calibration area for cannons and howitzers reduced. Accuracy of non-round shot shot types reduced to compensate.

- Muzzle velocity of round shot for cannons increased to make them fire lower and bounce more, accuracy also increased.

- Lethality of shrapnel pieces reduced to match canister shot, range also reduced to 350.

- Load time for special shot types for howitzers increased slightly, and range reduced to 350.

- Calibration area for mortars increased, accuracy of round shot increased to compensate. Reload time increased slightly.

- Accuracy of 18 lbr horse guard artillery restored to 65.

- Hit points of gun trains increased to 50, all guns and caissons to 25.

Nu börjar spelet bli klart för release alltså! (host)

Permalänk
Medlem

halva priset för detta spelet på steam nu...vill köpa det men har inte pengarna

Visa signatur
Permalänk

Jag köpte

Permalänk

Funderar på att köpa det, men hur funkar det nu då? Är det värt det?

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja säga att patchen som kommer på måndag gör spelet något sånär komplett (då den ger mer variation med unika enheter, utöver fixar etc). Om ni köper så tänk på att patchen ger en del mervärde, kan vara värt vänta med stora kampanjer till efter måndag.

Nästa stora patch hoppas jag blir multiplayer kampanj.

Permalänk
Medlem

Spelet kostar bara 24€ på steam nu, är det värt att köpa det? om man jämför med medival?

Visa signatur

pff

Permalänk

Den nya patchen har kommit ut nu. Tyvärr verkar det som de 14 nya enheterna kostar 2,5€ extra.

Innan patchen fastnade jag när en armé skulle anfalla en stad men det är löst nu.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Den nya patchen har kommit ut nu. Tyvärr verkar det som de 14 nya enheterna kostar 2,5€ extra.

Innan patchen fastnade jag när en armé skulle anfalla en stad men det är löst nu.

det är inga problem, patchen är skit bra, du får 14 nya enheter, som ersätter vissa enheter ingame, så som sverige har fått nya lifguards on foot istället för Guards. DLCn innehåller helt nya enheter som inte ersätter någon annan, alltså värt runt 30 svenska kronor som DLCn kostar tkr jag iaf :D:D:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Den nya patchen har kommit ut nu. Tyvärr verkar det som de 14 nya enheterna kostar 2,5€ extra.

Innan patchen fastnade jag när en armé skulle anfalla en stad men det är löst nu.

Nej, tydligen satt de och smög på 14 extra enheter utöver de tidigare visade som kommer i uppdateringen. Så vill man ha 28 nya enheter så får man betala €2,5 extra. Inte så dyrt.

Här är de nya enheterna man kan köpa:
http://store.steampowered.com/app/10604/

* Hungarian Grenadiers (Austria)
* Horse Guards (Britain)
* Swiss Guards (France)
* Blue Guards (United Provinces)
* Gardes du Corps (United Provinces)
* Guard Grenadiers (Poland-Lithuania)
* 2nd Hussars (Prussia)
* Bosniaks (Prussia)
* Frei-Korps (Prussia)
* Gardes à cheval (Russia)
* Siemenovski Foot Guards (Russia)
* Walloon Guards (Spain)
* Legion of the United States (United States)
* US Marines (United States)

Permalänk
Medlem

Testat patch v1.3 ett tag nu.

Mycket nöjd med prestandaförbättringarna. För mig som har en äldre CPU så kunde jag gå upp ett snäpp i inställningarna och ändå ha riktigt mjuk gameplay i battles. De som redan har ett kraftigt system märker troligen inte så mycket, men riktigt bra för oss med äldre burkar. Loadtimes är ungefär samma, tar fortfarande lång tid att ladda battles.

-----

Började en ny kampanj. Spelar på VH/H (Very Hard kampanj, Hard battle). Spelat i princip alla battles, bara valt snabb resolution någon enstaka gång när jag var överlägsen.

Valde att spela United Provinces (Holland) och tänkte börja vara passiv i Europa och använda diplomati för att hålla det lugnt.

Det såg bra ut i början, och 1703 hände saker som gjorde att jag trodde det skulle bli lugnt. Frankrike och Spanien förklarade krig vilket överraskade mig, då de annars brukar vara goda vänner och det stora problemet för UP. Samtidigt så hade jag upprättat handelsförbindelser med smånationerna brevid mig, och de var vänligt inställda.

Rhineland intar Flanders från Spanien, vilket jag såg som en fin framtida öppning för att ta Flanders utan att gå i krig med Spanien (och normalt Frankrike som allierad, men nu var de ju i krig!).

Så jag fokuserar på att bygga upp handelsflotta, döda pirater och min ekonomi.

Vad händer?

Hannover deklarerar krig, de har byggt upp en arme och vill hugga mig i ryggen (very friendly, trade partner). De pressar mig hårt då jag inte fokuserat på militären, även om jag förstås byggt upp försvarsstyrka i huvudstaden.

Men jag lyckas vända genom ett par riktigt fina strider, och sen gå till anfall och även slå ut Hannover. Så nu tänker jag att det är lugnt, jobbar fortfarande på diplomati (en hel del inkomst går till att skapa bra relationer).

Då deklarerar Danmark krig och går in med båtar i min huvudhamn och dödar hela min ekonomi. Som tur är är de i krig med Sverige och en svensk flotta slår ut danska flottan, och håller även danska armen upptagen så Danmark blir aldrig något hot.

Kan jag få det lugnt nu då?

Nej, någon turn efter så förklarar både Preussen och Rhineland krig! Preussen har en stor styrka och går in och tar Hannover och jag retirerar tillbaks till Holland. I panik så mutar jag Preussen hårt och får dem att gå med på fred. Kan koncentrera det jag har på Rhineland, och nu har jag även fått in ett skepp med mina styrkor från Karribien (som jag använt för att slå ut piraterna). Med hjälp av dem kan jag slå tillbaks och krossa Rhineland (och ta Flandern som de också hade).

I rundan efter förklarar Würtenburg krig och går in i Rhineland!

Som tur är så lyckas jag genom en heroisk insats slå tillbaks dem med en i antal underlägsen arme. Jag har också fått ut Swiss Infantry och Scots i Holland, och med dem anfaller jag Würtenburgs styrkor och går in i deras land och tar det utan större problem.

Där är jag nu. Min forskning har varit katastrofal p.g.a. alla anfall och en ekonomi som blivit förstörd flera gånger p.g.a. fiendeskepp tagit/blockerat min hamn. Läxan lärd, jag behöver mer skepp för att försvara hamnen i Holland, och fler armeer för att inte ses som ett lätt byte. De hugger en i ryggen gång på gång, så fort de ser en svaghet i Europa.

Nu håller jag på att planera för en hämnd på Preussen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Testat patch v1.3 ett tag nu.... (LÄS SJÄLVA!)

Väldigt underhållande läsning

blev lite sugen på att börja lira själv.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Nästan lite för mycket krig, tror inte jag lyckats hålla fred en turn sen de börja anfalla. Men det sätter press iaf, så man kan inte "slappa" och vinna ändå.

AI:n är mycket mer aggresiv i den senaste patchen (och den innan också). Förut var det en walkover även på Very Hard. Det de behöver tweaka är att se till så AI:n inte förklarar krig när den uppenbarligen inte tjänar på det. Ta t.ex. Preussen som var i krig med alla andra runt sig, då är det inte smart att gå i krig med en till stormakt.

Inga krasher för mig hittills, men är inte så långt i kampanjen ännu.

Nedan jagar jag svenska trupper när jag intog Norge efter att Sverige förklarat krig. Skänkte sen Norge till England.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Testat patch v1.3 ett tag nu.

Attackerad av en "very friendly" nation? Tycker jag låter dåligt. =/

...Och var är multiplayer kampanjen? Den största anledningen till att jag köpte ETW. De kanske vill fixa så att kampanjen är spelbar först men det kommer ju ta ett tag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Nästan lite för mycket krig, tror inte jag lyckats hålla fred en turn sen de börja anfalla. Men det sätter press iaf, så man kan inte "slappa" och vinna ändå.

AI:n är mycket mer aggresiv i den senaste patchen (och den innan också). Förut var det en walkover även på Very Hard. Det de behöver tweaka är att se till så AI:n inte förklarar krig när den uppenbarligen inte tjänar på det. Ta t.ex. Preussen som var i krig med alla andra runt sig, då är det inte smart att gå i krig med en till stormakt.

Inga krasher för mig hittills, men är inte så lång i kampanjen ännu.

Neda jagar jag svenska trupper när jag intog Norge efter att Sverige förklarat krig. Skänkte sen Norge till England.
http://img257.imageshack.us/img257/7684/etwvssweden.jpg

det var ju lite så det var på den tiden ju, att alla var i krig mestadels av tiden

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Attackerad av en "very friendly" nation? Tycker jag låter dåligt. =/

Jag tycker det är ok att de "backstabbar" enstaka gånger när de ser att jag är svag och kan tjäna på det. Däremot så är jag tveksamt till att de förklarar krig så lättvindigt när de innan är i krig med 2 eller till och med 3 andra stormakter och jag kan försvara mig.

Det är mycket bättre nu än tidigare, men det behövs tweakas lite mer.

Lite för få sjöinvasioner också, jag har inte sett en enda hittills. De verkar inte ha fixat det problemet riktigt än.

Permalänk

Kul att vi med GTX 295 fortfarande inte kan spela spelet utan massa hack. Förstår inte vad Nvidia/TCA håller på med!

Den enda drivrutinen som fungerar med ETW är 185.20, men då får jag ospelbara FPS i andra spel istället.

Här har man köpt spelet för närmare 500:- och har knappt rört det.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡