Empire: Total war

Permalänk
Medlem

Nu har det fan gått lite väl länge sedan senaste patchen :/ typ 20 dagar!!

Börjar bli grymt irriterad!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Denna sammanfattar situationen ganska bra...
http://www.youtube.com/watch?v=HCunixAzHOA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
Denna sammanfattar situationen ganska bra...
http://www.youtube.com/watch?v=HCunixAzHOA

Hitler är korrekt.

Kommer inte att köpa nästa spel som görs av dem i denna serien det spelet får de "ge" mig gratis...

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
Denna sammanfattar situationen ganska bra...
http://www.youtube.com/watch?v=HCunixAzHOA

Haha, det han sa om nascar skrattade jag fan högt, sjukt kul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zorp
CA håller på med patcher för alla crasher just nu

Det är nog det stående svaret för dom senaste 2 åren i teamet.

Permalänk
Medlem
Citat:

April 23rd

Final version of the gameplay upgrade patch is being distributed to the beta testers shortly, the complete executable build has just been finished here at CA and is going live to them in the next few hours, all being well.

The new naval group behaviour and collision avoidance logic is all in, and the new naval combat group UI is also up and running. The dreaded 'Indian pathfinding campaign save' corrupt bug was isolated and fixed, removing one of the big save game corruption issues.
We've removed the zone of control for navies blockaded inside ports and also changed the shader model 2 fixes for shadows on the campaign map. This is in addition to the raft of crash and stability fixes which have been added.

A fuller changelist will be available in the actual release, naturally.

Thank you all for your patience, we're almost there with this one.

Kind regards,
Kieran

Verkar mycket lovande, hoppas detta kommer till oss inom ett par dagar låter löjligt lovande

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
Denna sammanfattar situationen ganska bra...
http://www.youtube.com/watch?v=HCunixAzHOA

Gamle Hitler har aldrig fel.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

April 27th

Dear All,

Today's update is very short. We're finishing the testing of the patch at SEGA's in-house QA and verifying the weekends results with our beta group. Provided they are content we should be able to sign the patch off for general release and distribute it tommorrow evening (28/4/09) around 1900 GMT. Naturally if there are any unforseen problems this might move a little, but it's looking strong at the moment.

We're currently writing up the full changelist which we'll include with the patch, so you'll all be able to see the full extent of the problems addressed and features added/tweaked.

Today saw the regular SEGA/CA annual conference take place at which we discussed Empire's future and the future of the TW series in general.

I appreciate today's update isn't technical in nature, as hopefully, all this information will be released tomorrow evening.

Kind regards,
Kieran

Hoppas den kommer igång ikväll så att jag kan fortsätta spela för just nu ligger E:TW på hyllan för att det krashar 24/7

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Den är sen vad jag ser.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Blir imorgon istället. De hade problem med Steam (eller "uploading/distribution" som de skrev).

Permalänk

Ville bara slå ett litet slag för den andra guiden jag skrivit, en faction guide för Sverige. Hittas här: http://shoguntotalwar.yuku.com/topic/54971

Permalänk
Medlem

Jäkligt bra guider sprätter. Har tagit en paus i väntan på fler patcher själv, men ska börja spela igen sen.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Vågar man börja spela nu eller finns "out of memory"-buggen kvar?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Vågar man börja spela nu eller finns "out of memory"-buggen kvar?

Den har hänt mig så antagligen finns den kvar. Blev sur igår när mitt spel krasha när jag lyckades vinna revolutionen och byta styre...Sen krasha det. Lite skamligt tycker jag

Men patchen (jättepatch) är påväg så jag/vi längtar!

EDIT: Eller har den kommit nu?

Permalänk
Medlem

Patchen är inte ute än.

Permalänk
Medlem

Bra, blev nästan rädd att jag missat nåt

Permalänk
Medlem

När idag kommer den?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Deras svar är "i kväll".

Här är alla detaljer om uppdateringen.
http://shoguntotalwar.yuku.com/topic/55220/t/Empire-Total-War...

Permalänk
Medlem

Ok tack. Har redan läst igenom listan och de buggar som jag märkt mäst ska va veck.:) Själv har jag inte haft krasher på väldigt länge men gameplay buggarna är de jobbigaste.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

Verkar vara en riktigt bra patch. Längtar så jag kan spela!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Har den nu ska testa o se

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Precis fixat Min E-penis är glad ;D (iaf för tillfället)

EDIT: Tvungen att starta om datorn efter att ha glott på "Empire total war" i 5min -.-

Seriöst! KAN DE INTE FIXA TOP GALLANTS FELET! :@

Permalänk
Medlem

Ute nu, finns fortfarande många bugs kvar dämoret >_<
Många som gnäller på end turn crash :/

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Visst, de fixa många buggar så man kanske är lite bortskämd?

Ljudet har blivit en fröjd!

Permalänk
Avstängd

Vad säger experterna? Blev spelet bättre och roligare nu?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Vad säger experterna? Blev spelet bättre och roligare nu?

Det blev klart bättre inte stött på de buggar som jag har vetat om ännu iaf. Och inte krasher
Fienden kommer med armeer från båtar osv.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Det blev klart bättre inte stött på de buggar som jag har vetat om ännu iaf. Och inte krasher
Fienden kommer med armeer från båtar osv.

Tycker fortfarande att AIn borde vara bättre

12 piratskepp med 60 kanoner borde ju klå mitt Heavy first rate O.o

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag sjöslagen är skit svåra men de beror no på att jag inte har spelat dem så mycket och att jag suger.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem

Äntligen!!!
nu kan jag installera spelet igen och Sverige kan ta över världen!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

De som haft vissa mods installerade (typ Darthmod) kan få problem med t.ex. att man inte får några pengar från skatt. Ta bort modden eller uppdatera den (om den är fixad dvs).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
Äntligen!!! nu kan jag installera spelet igen och Sverige kan ta över världen!

Spela England eller Preussen och inta hela norden. Missköt sen Norge så att de gör revolt och bildar en ny faktion. Gå till diplomati med Norge och ge dem Sverige och Finland m.m. Ge dem en bunt pengar/present och mäkla fred. Häpp, helt plötsligt är Norge en stormakt.