Empire: Total war

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas13
Konstigt det laggar så mkt för er med iCore. Men det är ju ofta så med PC spel nu för tiden att det inte alltid är bättre med en starkare dator. För mig rullar det på fint på ultra i nästan allt(ej shadows, och bara large units) och har inte haft några krascher sedan 1sta patchen.

Hur långt har du kommit i kampanjen? Våra system är väldigt lika och jag upplevde precis som dig att det inte var några krascher. Men nu i slutet av min kampanj (kort kampanj med Sverige) kraschar det nästan hela tiden.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flash01
RandomUser: hehe ja de va Intel jag menade såg inte mitt fel förns du påpeka det hehe. Nice då ska jag bege mej till butiken imorgon.

Jag rekommenderar dig att vänta 1-2 månader tills dom har fixat AI'n och alla crasherna. Spelet kommer att bli så mycket roligare då, mitt spel står i hyllan och väntar ivf..

Permalänk

DJÄVLA SKITSPEL
måste ju för fan ha konto hos steam för o kunna installera skiten

någon som vill köpa det billigt av mig

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk
Medlem

hahaha hasse42sthlm du har inte läst ngt alls om spelet eller?
Står klart och tydligt överallt, förstår inte hur du kunnat missa det förstår inte varför det är hemskt att du måste ha ett konto hos steam heller. Jag gillar inte steam men det är överkommligt att ha ett konto

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatepower
Jag kan lira bataljer på Very High och mosa på utan lagg. På Campaign, är det helt sanslöst dåligt. Även om jag kör på 1024*768 och low så "hackar" man fram när man navigerar runt på kartan. Jag blev sur på crasherna och hackande så jag avinstallerade det nu.

Jag testade att stänga av multi-gpu. För att se om det var ett stutter problem för GTX 295, men icke sa nicke. Det var fortfarande samma hack under campaign.

Har du överclockat din 920??

Visa signatur

Intel Core i7 920 xfx geforce 285 6 gb corsair ram p6t deluxe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasse42sthlm
DJÄVLA SKITSPEL
måste ju för fan ha konto hos steam för o kunna installera skiten

någon som vill köpa det billigt av mig

Vad är det för fel på steam?
Nice namn

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en kamrat att spela med online (alltså i team mot annat folk)
PM a mig om du vill spela.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

vad är ditt alias?
PMa ErDraug om du vill dra en match tillsammans, kanske inte spelar jätte aktivt men ibland så!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Är det någon som vet om man kan installera spelet på en annan dator och på ett annat steamkonto? Tänkte nämligen lägga ut det på tradera men undrar iaf det går att spela på andra datorer. Eller är spelet för evigt låst till mitt steamkonto? Någon som har erfarenhet av detta?

Permalänk

Jag vet inte men jag tror att det är låst till ditt konto. Företagen vill ju helst inte att man ska köpa begagnat och det blir svårare att fildela Empire om det är låst till ett konto.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Det är låst till ditt steam konto, får sälja kontot om du vill bli av med det >_<

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag blir galen. Lirat i nästan 50 år och nu kraschar skräpet varje gång jag turnar. Borde stämma Sega, spelet är ju så bra.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Varför är mina grafikinställningar låsta till low och medium? Har för mig att jag kunde välja high och very high på demot?

Går det ens att byta till sig teknologier? Har försökt med allt gett dom massa gåvor, gett dom 2 teknologier plus massa pengar för att jag ska få 1 av deras men icke.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linppan
Varför är mina grafikinställningar låsta till low och medium? Har för mig att jag kunde välja high och very high på demot?

Går det ens att byta till sig teknologier? Har försökt med allt gett dom massa gåvor, gett dom 2 teknologier plus massa pengar för att jag ska få 1 av deras men icke.

Jag har både gett och fått teknologier, kör på lättaste.

AI:n är ju ingen höjdare så den kanske har bestämt sig för att jävlas med dig

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Ja :/ jag sket i det och snodde all deras teknologi tar ju längre tid men,men.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erdraug
Det är låst till ditt steam konto, får sälja kontot om du vill bli av med det >_<

Äsch! Tycker det här spelet står sig slätt mot Dawn of war 2 och Company of Heroes. Och way to tidskrävande.

Permalänk
Medlem

Inte råkat ut för detta förut, men nu krasar spelet så fort Huron Confederacy ska flytta en gubbe. Prövat bocka ur Show CPU moves men det hjälper inte.

*stoppar tillbaka spelet i malpåsen*

Permalänk
Medlem

airhead har haft detta problemet med ett antal faktioner vid olika tillfällen brukar lösa det genom att flytta en arme för att blocka hans armeer eller döda honom om man nu kan det genom sin autosave eller senaste save.
Har löst sig med omstart av datorn också :S

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

varför är grafikinställningarna låsta till low och medium för mig och vissa andra. Är det en spärr mot klena datorer?

Permalänk
Medlem

Jag har hört att Total War spelen är buggiga i början, ja att det är rekommenderat att vänta i upp till ett år efter release innan man kan börja spela "ordentligt" utan buggar och med alla möjliga features.

Är det moddar som åsyftas då (och vilka e det i så fall?), eller brukar Total War få officiella patchar sent också?

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

äldre TW spel har haft relativt många buggar ja, men det efterlevs ett stort modding comunity som lyckats lösa buggar innan själva utvecklarna gjort det.

Just nu är det många som spelar med
http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=1126
Eller Darthmod som löser många problem och gör spelet mkt roligare.

Patchar brukar komma ganska snabbt, just nu har vi redan haft 5-6st till Empire, men tyvärr inga som löst massa problem

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

När ska denna bug fixas?

Ibland när man klickar på en flotta så krashar spelet till skrivbordet, det sker inte för alla flottor enbart några. Finns det någon temporär lösning? Försöker invadera Amerika vilket är lite problematiskt när spelet krashar om man råkar välja "fel" flotta. Flottor på campaing kartan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
När ska denna bug fixas?

Ibland när man klickar på en flotta så krashar spelet till skrivbordet, det sker inte för alla flottor enbart några. Finns det någon temporär lösning? Försöker invadera Amerika vilket är lite problematiskt när spelet krashar om man råkar välja "fel" flotta. Flottor på campaing kartan

Det är för att det tar för lång tid att beräkna räckvidden hos skepp med "Top Gallants" efter att man utvecklat den teknologin.

Det löses genom att inkludera ett skepp utan top gallants i varje flotta.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Avstängd

Nej vafan, nu vill jag ha en patch som gör AI:n lite piggare. Någon som har hört om det kommer en patch snart?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Nej, jag vill ha en patch som gör spelet spelbart så att jag kan avsluta min kampanj.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Förstår inte vad nvidia håller på med, bara massa buggiga skitdrivrutiner. Det kanske bara är för oss med GTX 295. Men jag vet inte.

ETW är helt ospelbart med deras nyaste 182.50 drivrutiner.

Någon här med GTX 295 som kan rekommendera ett par drivrutiner som fungerar i ETW?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Funkar ett 4830 bra med AMD Phenom2 X3 720?
Ska sitta på ett CF mobo så ett till kex kan köpas.

Vet Specifikationerna på spelet men vill gärna veta hur pass bra inställningar det går att köra på. Min polares dator har krashat så nu e det bara en tidsfråga innan han köper en ny dator...

Han gör det enbart pga ETW!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
När ska denna bug fixas?

Ibland när man klickar på en flotta så krashar spelet till skrivbordet, det sker inte för alla flottor enbart några. Finns det någon temporär lösning? Försöker invadera Amerika vilket är lite problematiskt när spelet krashar om man råkar välja "fel" flotta. Flottor på campaing kartan

Det går att komma runt dom crasherna. Skicka ut ett skepp och merga med den "låsta" flottan. När flottan "auto selecteras" efter mergen skicka den i hamn.

Se bara till att skeppet når ända fram, för stannar den i närheten av flottan så kan den bli låst själv.

CA håller på med patcher för alla crasher just nu, sen ska dom uppdatera gameplayet, och sen AI'n och sen kommer en i7 4 core-multithreding patch som enl utsago ska förbättra performance ordentligt.

Lär bli ett kul spel nån gång i sommar........

Permalänk

lol att de inte kan släppa färdiga spel, blir intressant att spela om de fixar ai'n... har läst riktigt negativa saker om den

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

jag kommer nog köpa spelet när det har gått ner i pris, typ 200 gränsen, för då har säkert alla buggar och sånt fixats

Visa signatur