Permalänk
Medlem

Vänsterhänt mus

Hej

Jag är jakt efter en ny mus. Anledningen till att jag ber om hjälp är för att jag är vänsterhänt och marknaden för vänsteranpassade möss är inte bra (har tittat på Microsoft och Logitech möss). Jag har inga direkta stora krav, det vore juste om den var trådlös. Sen så spelar jag väldigt mycket. Det vore bra om den kunde följa handen bättre än vad min dags mus gör. Har idag en Logitech MX-610 (som är gjord för vänsterhänta)

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se

Permalänk
Medlem

logitech g3 är nog den musen jag skulle köpt om jag var vänsterhänt eller razer diamondback.

Permalänk
Medlem

Ja, Razer Diamondback är ju passande.
Men trådlöst, njae.

(Förresten, jag är också vänsterhänt men har aldrig ens testat att använda en mus med vänstra handen )

Permalänk

Får man fråga hur det är att använda WASD när man är vänsterhänt?
känns de inte lite för nära den andra handen när man kör fps eller annat spel ?
för ja kan verkligen inte använda piltangenterna längre till spel om musen är inblandad, känns bara fel då

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Avstängd

Cyanide & Happiness @ Explosm.net

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Om du inte behöver ha en trådlös kan jag rekommendera en Razer Lachesis.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YPro
Ja, Razer Diamondback är ju passande.
Men trådlöst, njae.

(Förresten, jag är också vänsterhänt men har aldrig ens testat att använda en mus med vänstra handen )

Jag har en Razor Pro solution 1.6 och den passar lika bra i höger och vänster hand.

PS är också vänsterhändt men aldrig haft musen i vänstra handen, är nog lite som golf osv, en vanesak.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Har du provat Microsoft Intellimouse 1.1 ? Jag har använt en sådan i ca 2år, är dock högerhänt men den funkar för både höger och vänster.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar en G3 logitech.
Verkar svårt att få tag i den numera.
Jag skulle behöva en till också, någon som ver var man kan köpa?

Permalänk
Medlem

Kolla på razer lachesis!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evilmonkey
Får man fråga hur det är att använda WASD när man är vänsterhänt?
känns de inte lite för nära den andra handen när man kör fps eller annat spel ?
för ja kan verkligen inte använda piltangenterna längre till spel om musen är inblandad, känns bara fel då

WASD funkar ganska dåligt men OKLÖ funkar bra.
I WOW piltangenter+ numrersikt tangentbord + ins del end...

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Måste vara förbannat jobbigt att vara vänsterhänt och spela på datorer, men det går ju att ställa in kontroller och sånt så det funkar väl.

Jag har fått nån slags hybrid-dominans; min höger är lite mer dominant men jag använder vänstern när jag käkar och skriver och jag har kommit på mej själv med att skruva med vänstern när jag meckar med datorn men kan lika gärna använda högern.
Någon som vet vad det kallas?
När jag spelade fotboll så tränade jag ganska lätt upp vänstern och var i stort sett dubbelfotad.

Off Topic, I know Men tänkte att frågan redan var besvarad så jag tänkte slänga in lite onödigt trams

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, ska kika i handlen i dagarna.

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se

Permalänk
Avstängd

http://farm4.static.flickr.com/3020/2828128930_e1a5909022.jpg
Inga problem att köra WASD om man är vänsterhänt.

Kolla in Steelseries nya möss.
http://www.steelseries.com/int/products/mice/xai_laser/inform...
http://www.steelseries.com/int/products/mice/kinzu_optical/in...

Även Lachesis är en bra mus (inflame i bilden använder den också) för vänsterhänta.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
http://farm4.static.flickr.com/3020/2828128930_e1a5909022.jpg
Inga problem att köra WASD om man är vänsterhänt.

Kolla in Steelseries nya möss.
http://www.steelseries.com/int/products/mice/xai_laser/inform...
http://www.steelseries.com/int/products/mice/kinzu_optical/in...

Även Lachesis är en bra mus (inflame i bilden använder den också) för vänsterhänta.

Skulle också precis rekommendera Steelseries nya ^^,

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
Skulle också precis rekommendera Steelseries nya ^^,

JAså

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se

Permalänk
Medlem

Ville uppdatera tråden lite. Vet inte om det är jag som har otur med Steelseries möss eller vad. Men dom två senaste jag har haft har gått sönder.

Jag har nyligen köpt en ny mus som ersatte min älskade Logitech MX610 för vänsterhänta. Trust GXT 32 denna passar både till vänster och högerhänta. Där är knappar på båda sidorna. Den är även väldigt skön, det är en fullsize mus också.

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fratey:

Om du inte behöver ha en trådlös kan jag rekommendera en Razer Lachesis.

Nej, Nej, NEJ!! REKOMMENDERA ALDRIG Lachesis... Värre skitmus får man leta efter..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tcip:

Hej

Jag är jakt efter en ny mus. Anledningen till att jag ber om hjälp är för att jag är vänsterhänt och marknaden för vänsteranpassade möss är inte bra (har tittat på Microsoft och Logitech möss). Jag har inga direkta stora krav, det vore juste om den var trådlös. Sen så spelar jag väldigt mycket. Det vore bra om den kunde följa handen bättre än vad min dags mus gör. Har idag en Logitech MX-610 (som är gjord för vänsterhänta)

Logitech G3 som tidigare har skrivit.
Dock rekommenderade jag Razer Deathadder till min kompis, ( finns för vänsterhänta )

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk
Medlem

Köp någon ambidextriös mus. Alltså som passar båda greppen. Jag kan personligen bara lira med sånna möss då resten är värdelösa för att lyfta musen snabbt, över lag... det finns så klart några undantag.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Jag är själv vänsterhänt och efter ha testat diverse mössen faller razer diamondblack left hand edition bäst i hand.Jag tycker definitivt att du ska satsa på denna.
http://cdon.se/hemelektronik/razer_deathadder_left_hand_editi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tcip:

Ville uppdatera tråden lite. Vet inte om det är jag som har otur med Steelseries möss eller vad. Men dom två senaste jag har haft har gått sönder.

Jag har nyligen köpt en ny mus som ersatte min älskade Logitech MX610 för vänsterhänta. Trust GXT 32 denna passar både till vänster och högerhänta. Där är knappar på båda sidorna. Den är även väldigt skön, det är en fullsize mus också.

Samma erfarenhet av Steelseries här, skräp. Går det att binda knappar till "ingenting" på den (för många knappar)?

Alla andra som kommenterar tråden, kolla datumen på inläggen innan ni kommenterar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tcip:

Ville uppdatera tråden lite. Vet inte om det är jag som har otur med Steelseries möss eller vad. Men dom två senaste jag har haft har gått sönder.

Jag har nyligen köpt en ny mus som ersatte min älskade Logitech MX610 för vänsterhänta. Trust GXT 32 denna passar både till vänster och högerhänta. Där är knappar på båda sidorna. Den är även väldigt skön, det är en fullsize mus också.

Trust GXT 32 är ju ganska billig i förhållande til de andra, så jag undrar om den sitter fint i vänsterhanden också eller är det en högerhäntmus som bara råka passa i vänsterhanden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobikong:

Logitech G3 som tidigare har skrivit.
Dock rekommenderade jag Razer Deathadder till min kompis, ( finns för vänsterhänta )

Menar du G300?

Jag har redan en Razer Deathadder som jag gav till en vän. För klickljudet är lite väl högt. Sen var den inte skön. Jag har en "sköldpadds" hållning när jag använder min mus.

Skrivet av Chris_Kadaver:

Köp någon ambidextriös mus. Alltså som passar båda greppen. Jag kan personligen bara lira med sånna möss då resten är värdelösa för att lyfta musen snabbt, över lag... det finns så klart några undantag.

Jag är väldigt nöjd med min nya super billiga mus rekommenderar den varmt till alla vänsterhänta, gamer som icke gamer.

Skrivet av anthons:

Jag är själv vänsterhänt och efter ha testat diverse mössen faller razer diamondblack left hand edition bäst i hand.Jag tycker definitivt att du ska satsa på denna.
http://cdon.se/hemelektronik/razer_deathadder_left_hand_editi...

Som jag skrev ovanför, jag trivs väldigt bra med denna. Den slår inte min gamla MX-610 för vänsterhänta, men den ligger nära där uppe i toppen. I mina ögon.

Skrivet av yogge:

Samma erfarenhet av Steelseries här, skräp. Går det att binda knappar till "ingenting" på den (för många knappar)?

Alla andra som kommenterar tråden, kolla datumen på inläggen innan ni kommenterar.

Skrivet av anon4992:

Trust GXT 32 är ju ganska billig i förhållande til de andra, så jag undrar om den sitter fint i vänsterhanden också eller är det en högerhäntmus som bara råka passa i vänsterhanden?

Jag har alltid sett Trust som ett skit märke som gör skit saker, jag hade ett ritbord en gång som var en stor besvikelse och ägt lite andra saker från dom (fått i present).

Jag anser mig själv vara väldigt petig att min mus ska följa min hand. Och jag tycker att denna gör det. Jag bad min kära far att testa den också under en period. Han tyckte också att den låg bra i handen, men något många knappar =P (man kan inaktivera dom om man nu inte tycker om dom). Jag tycker att den ligger väldigt bra i handen. Den är utformad likadan på vänstersida som på högersida. Lika många knappar på varje sida. Jag spelar i många timmar i sträck och, musen ger en väldigt bra spelupplevelse

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se