Permalänk
Robot

Mitt gamla omgjorda nätagg

fler bilder kommer

lite bilder på mitt gamla nätagg som är på 350w satt i en gammal dator som skulle till skroten. och gjorde det mest för att det var skoj.

första var tanken att min bror skulle ha det till sin filmdator som behövde lite mer ström då han skulle ha värsta monster grafikkortet i den men det blev inte så. så nu står den mest och samlad damm men används ibland för att prova någon fläkt man moddat mm och ska sätta in i sin riktiga dator, och den var och bra att ha när jag prov körde ett vattenkylningssystem

Besök albumet: Mitt gamla omgjorda nätagg av mr.p_22

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Schyst!

tackar

Permalänk
Medlem

Inte dåligt måste jag säga. Vad använde du för huvudsakliga verktyg när du skar upp sidorna, dvs det första grovgörat, finliret kör man med dremel

Ska själv ge mig på att bygga i plexi snart skulle därför uppskatta tips om do's and dont's

Visa signatur

"Riktig fakta? kolla ut genom fönstret på snön och all jävlighet där har du riktig fakta, eller de som går där i kylan, idioter, det är riktig fakta" -- Ett fyllo på bussen, ganska trevlig ändå :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shenjin
Inte dåligt måste jag säga. Vad använde du för huvudsakliga verktyg när du skar upp sidorna, dvs det första grovgörat, finliret kör man med dremel

Ska själv ge mig på att bygga i plexi snart skulle därför uppskatta tips om do's and dont's

jag använde en kontursåg men om du inte har kan du nog ta en sticksåg.

Permalänk
Medlem

Det var möjligtvis inte ett codegen 350w va? snyggt btw

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1mike20
Det var möjligtvis inte ett codegen 350w va? snyggt btw

jag har faktiskt inte en aning, men det har suttigt i en hp pavilion

Permalänk
Medlem

bra gjort!! ser mkt bra ut

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cosmos92
bra gjort!! ser mkt bra ut

tackar man tackar

Permalänk
Medlem

Nice, välldigt bra, det ända jag blir lite orolig över är din personliga säkerhet, är det inte läskigt att "leka" ekeltriker ?

10poäng !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guos89
Nice, välldigt bra, det ända jag blir lite orolig över är din personliga säkerhet, är det inte läskigt att "leka" ekeltriker ?

10poäng !

nej, det är inte så farligt jag har det ju inte inkopplat när jag "leker" med det och när jag väl kopplade in det första gången så var jag ju så klart väldigt försiktig!

kul att du gillade den

Permalänk

En fråga
Vf är kablarna och strömuttaget åt samma håll ?:S:]

Permalänk
Medlem

Wow, snyggt!!

Alltid lika roligt att se sånt här, lätt att uppskatta när folk (du) skapar såna här hantverk.

+ för ideen också.

Tips, ifall du ska göra en till: Borra inte lika djupt + använt lite kortare skruv om det är möjligt. Sen fasa skruvhålen och använd en annan skruvskalle så att skruven hamnar plant med plexin, sen kan tex. klä kanterna på lådan med en tunn L-formad list, borstad aluminium?

Nej, bortse från mina ideer, lätt att ryckas med när man ser något väl utfört.

Återigen, snyggt! 9p

Permalänk

8p. Tyvärr inte mer för att det inte var ett så klent nätaggregat.

Edit. Det kan fortfarande vara ström i nätaggregatet även fast det inte är inkopplat. Finns folk som har dött när de skruvat för mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MAxAbbemo
En fråga
Vf är kablarna och strömuttaget åt samma håll ?:S:]

Det skulle jag oxå vilja veta?

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 6000+| Gigabyte GA-MA74GM-S2H | Gigabyte HD4580 512MB | Corsair XMS2 4GB | 1.25TB |

Permalänk
Inaktiv

riktigt bra jobbat

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MAxAbbemo
En fråga
Vf är kablarna och strömuttaget åt samma håll ?:S:]

HAHA fail

Permalänk
Medlem
Citat:

Edit. Det kan fortfarande vara ström i nätaggregatet även fast det inte är inkopplat. Finns folk som har dött när de skruvat för mycket. [/B]

Jag tyckte jag hört något sånt, låter väll lite farligt endå...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fark
Wow, snyggt!!

Alltid lika roligt att se sånt här, lätt att uppskatta när folk (du) skapar såna här hantverk.

+ för ideen också.

Tips, ifall du ska göra en till: Borra inte lika djupt + använt lite kortare skruv om det är möjligt. Sen fasa skruvhålen och använd en annan skruvskalle så att skruven hamnar plant med plexin, sen kan tex. klä kanterna på lådan med en tunn L-formad list, borstad aluminium?

Nej, bortse från mina ideer, lätt att ryckas med när man ser något väl utfört.

Återigen, snyggt! 9p

anledningen är helt enkelt att det var det ända skruvar som jag hade hemma och jag palla inte köra in och handla kanske byter ut senare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MAxAbbemo
En fråga
Vf är kablarna och strömuttaget åt samma håll ?:S:]

jag tror inte att jag tänkte så långt, mer än att jag skulle ha en ren och fin framsida

Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter

Edit. Det kan fortfarande vara ström i nätaggregatet även fast det inte är inkopplat. Finns folk som har dött när de skruvat för mycket.

oj det låter ju farligt antar att jag hade turen på min sida, hade jag vetat så hade jag ju självklart inte get mig på det.

har då någon källa? hade varigt intressant att läsa om

Permalänk
Medlem

Bra jobbat! synd bara det är med ett skit agg...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MAxAbbemo
En fråga
Vf är kablarna och strömuttaget åt samma håll ?:S:]

Ja, haha, där en annan snöar in på detaljer så upptäcker du ett fundamentalt fel.

Fast å andra sidan, om agget bara ska användas till testande (utanför chassit) så spelar det ju egentligen ingen roll!

Sen så är det ju bara bra att han fått lite vana och erfarenhet av detta ifall han skall ge sig på att göra samma sak med ett dyrare agg framöver, en träningsrunda inför vad som (eventuellt) komma skall helt enkelt!

Åter igen, snyggt jobbat!

Permalänk
Avstängd

Hell yeah! detta blir nice..

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Riktigt nice! Har en fråga dock. Vad kallas komponenten som man kopplar in själva ström kabeln i? Den svarta i övre vänstra hörnet på lådan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Selulance
Riktigt nice! Har en fråga dock. Vad kallas komponenten som man kopplar in själva ström kabeln i? Den svarta i övre vänstra hörnet på lådan.

Kontakt (hona)?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Fint men känns lite storrt o evt inte så säkert med det där stora hålet på baksidan.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Fint men känns lite storrt o evt inte så säkert med det där stora hålet på baksidan.

att det är så stort beror på att jag ju först hade tänkt att få in en 80mm:are på sidan men det blev ju inte av.

har faktiskt inte tänkt på att hålet han vara lite osäkert men nu när du säjer det så börjar jag fundera på att fixa ett fläktgaller eller nått.

Permalänk

snyggt ^^ bra jobbat 10P

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av geforcevsati
snyggt ^^ bra jobbat 10P

tackar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Edit. Det kan fortfarande vara ström i nätaggregatet även fast det inte är inkopplat. Finns folk som har dött när de skruvat för mycket.

Laddning heter det. Och du har helt klart rätt i att det kan finnas laddning kvar i kondensatorerna men det är väldigt enkelt att ladda ur ett nätagg: dra ur elsladden och tryck på datorn startknapp några gånger eller vänta tills lysdioden på mobot släcks (inte helt säker på att det laddas ur helt men det är nog knappast mycket laddning kvar).

Lite klent agg tycker jag också, men väldigt fint gjort! 9p får det bli.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Ganska fint, men sleeva kablarna, skulle bli riktigt nice

Om du inte vet vad "sleeving" är: Det är när du "klär" kablarna, vissa brukar använda skosnören eller dylikt, fungerar väldigt bra. Men du bör sleeva alltihopa, enda inifrån nätagget, då behöver du tjockare sleeving. kolla runt på diverse textilbutiker eller till exempel biltema, de kan ha något för bilar eller dylikt.

Visa signatur

[Antec p182] - [Corsair 2x2GB pc8500] - [Intel E8400 @ 4ghz] - [GA-p35-DS3 rev 2.1] - [GeForce 8800gts 512mb] - [Samsung spinpoint F1 750GB] - [Corsair HX520W] - [+ random stuffs]