Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Skickade in mitt trasiga demo-ex av Asus P6T Deluxe i måndags förra veckan.
Fick tillbaka det igår och datorn är up and running, sitter faktiskt på den nu!

Det jag tycker är dålig är att det tog så lång tid, fast det kanske är svårt att få det så mycket snabbare.

En bra sak är att ni betalade in frakten till mitt konto direkt samt att jag fick tillbaka ett moderkort som inte var Demo-ex.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Har tagit ut delar vid hämtbutiken i Stockholm 2 gånger och det har varit utan krussiduller, frakten har varit snabb och trevlig personal så ni får en guldstjärna i kanten.

Permalänk
Medlem

Fixa erat veckans erbjudande, ni har ju samma laptop Acer Aspire One D250 10,1"WSVGA Svart utsatt 4 gånger..

Permalänk
Medlem

Snart kommer hösten, då anländer Core i5, ska ni ha kvar ett datorpaket som heter Komplett Gamer i05 då? Kan vara lite vilseledande om ni nu inte sätter i en Core i5 såklart.

Tillägg: I era datorpaket kan man välja chassin i silver men ni har inga dvd-brännare eller kortläsare i samma färg, bara svart. Hade varit trevligt med möjlighet till samma färg.

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.

Permalänk
Medlem

Har alltid varit snabb leverans och inga krusiduller från er sida.
Har även varit med om felaktiga ram-moduler som byttes utan större krångel också

+++++ !

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk

Jag har en liten grej som jag stör mig på:

Gamla fyndvaror går inte ner i pris även om de är redigt gamla. Jag har köpt fyndvaror från er flera gånger med perfekta resultat men då har det varit väldigt nya saker med bra pris.

Ett GeForce 7800GTX 256mb tar ni till exempel ca 1900kr för, för att ni ska bli av med ett sådan kort krävs antingen: Någon på ert lager trillar på kortet så det går sönder, någon okunnig köper det och blir oerhört besviken eller så sänker ni priset.

Hoppas ni håller lite koll på gamla grejer för att köpa billiga gamla grafikkort är alltid kul.

Sedan hade det varit kul att få veta stepping på nyare cpuer, det måste gå att synka med ert lagersaldo då jag vet att ni har ett väldigt avancerat lagersystem.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Jag har en liten grej som jag stör mig på:

Gamla fyndvaror går inte ner i pris även om de är redigt gamla. Jag har köpt fyndvaror från er flera gånger med perfekta resultat men då har det varit väldigt nya saker med bra pris.

Ett GeForce 7800GTX 256mb tar ni till exempel ca 1900kr för, för att ni ska bli av med ett sådan kort krävs antingen: Någon på ert lager trillar på kortet så det går sönder, någon okunnig köper det och blir oerhört besviken eller så sänker ni priset.

Hoppas ni håller lite koll på gamla grejer för att köpa billiga gamla grafikkort är alltid kul.

Sedan hade det varit kul att få veta stepping på nyare cpuer, det måste gå att synka med ert lagersaldo då jag vet att ni har ett väldigt avancerat lagersystem.

Håller med om det där med fyndvaror, stört mig på det flera gånger!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Lite snålt med amd-datorer tycker jag. Och i konfigurationen där man kan välja lite egna delar finns det bara en enda amd-processor att välja på. Ganska trist. Men ni kanske har en bra anledning? Hade varit trevligt med am3 också dessutom.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 Black Edition 3,2GHz | Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | Mushkin XP2-6400 2x2048MB | Geforce 8800GTX | Antec P190 | Windows XP | 3dmark06: 14270

Permalänk
Medlem

Det enda jag tycker är dåligt är att ni inte har flera alternativ på Komplett PC. Skulle vara trevligt med am3, flera moderkort för i7 Komplett PC med mera.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är lite ensidigt med chassin till många av paketen.
Det finns gott om "fjortischassin" med neon och även hyfsat många "gamerchassin" där luftgenomströmningen är prioriterad framför ljudnivån.

Varför inte försöka få in ett högkvalitativt och diskret alternativ med hyfsat låg ljudnivå där det är möjligt?
Själv har jag ett p182 så då förstår ni nog ungefär vad jag menar.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

Tycker Komplett luras med sina lagerslado i webb butiken:

* Corsair Powersupply 550W Black,ATX/EPS, enl butiken finns i lager,
enl min beställning så är leveransen beräknad till den 4/8

* Samsung DVD±RW brännare, SH-S223B, enl butiken finns i lagret,
enl er lev bekräftelse leverans den 14/8

* Gigabyte GA-MA790GP-UD4H,Socket-AM2+/AM3, enl er butik finns i
lager, leveransbeskedet säger 4/8

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Staropramen
Jag tycker att det är lite ensidigt med chassin till många av paketen.
Det finns gott om "fjortischassin" med neon och även hyfsat många "gamerchassin" där luftgenomströmningen är prioriterad framför ljudnivån.

Varför inte försöka få in ett högkvalitativt och diskret alternativ med hyfsat låg ljudnivå där det är möjligt?
Själv har jag ett p182 så då förstår ni nog ungefär vad jag menar.

har också ett antec p182! jag tror att de bara vill sälja de som separata delar och inte i paketpris för att vinstmarginalen blir högre då. det märker man ju också att det gäller andra eftertraktade komponenter såsom vissa processorer och grafikkort.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Säger som det flesta andra:
Frakten måste bli billigare då jag nu har fått gå över till Inet då de nästan alltid har samma priser med gratis frakt över 500 kr. Jag tycker dock att ni är en kanon butik som jag och mina kompisar har beställt ifrån många gånger. Vi har nu "tyvärr" gått över till Inet då det blir billigare allt som allt p.g.a frakten.
Lite mer information om sakerna hade inte vart fel som flera andra har sagt. T.ex om ni säljer ett Nvidia GeForce GTX 275 kort så kunde det stå är uppföljaren till Nvidia GeForce GTX 260 och GTS 250. Nyare modell är GTX 285 och GTX 295...
Något sådant eller att de är listade och så ser man de 3 modellerna före och sen om det kommit ut något nyare så även de okunniga får ett litet "humm" om vad de ska köpa.

Nu låter det som om jag bara är negativ kanske men tycker ni är den bästa nätbutiken men med min ekonomi så får det bli Inet tyvärr.
MVH
Jakob

Permalänk

Tycker ni har en bra webshop med ett brett sortiment och väldigt bra priser.
Ni levererar snabbt och har bra support. Det enda negativa som jag kan komma på just nu är att ni borde göra om er konfigurations mall så att man kan välja fler produkter till de olika paketen!

Rättar ni till det och sänker frakten lite så blir det riktigt bra!

MVH

Björn

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk

Köpte en mus för ett tag sen (Saitek Cyborg Mouse) och av nån anledning så slutade den funka när man rörde den snabbt, mycket irriterande. Skickade genast in den till er, och det tog bara några dagar innan jag hade en ny som väntade på mig! Verkligen nöjd med det, hade inte förväntat mig att det skulle gå så smidigt. Jag kommer definitivt handla hos er igen

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk

Tycker det tar väldigt lång tid att få tillbaka trasiga grejor som man skickat in. Har inte fått något svar angående ett nätaggregat och moderkort, skickade in det för minst 3 veckor sen!

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

Älskar komplett men är en sniken smålänning så kör ofta på frakt fritt från inet.se men föredrar komplett.se för super bra service och då dom ofta, när dom märker att man vet om pratar om skickar RMA innan jag skickat in den trasiga komponenten. Älskar fynd delen då allt jag köpt fungerat utan problem.

Negativt är fraktkostnader och sortimentet för HTPC mini och micro ATX men det börjar bli bättre.

Så lösa delar blir ofta från inet men kompletta system ja då går man på namnet och skriver komplett.se

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk
Medlem

Dåligt utbud av PC-spel.
Dyr frakt.

Något mer kommer jag faktiskt inte på, mycket nöjd med komplett. Jag blir ju tvungen och handla PC-spelen på webhallen...

MVH

Permalänk
Hedersmedlem

Mitt i alla kritik av fraktpriserna kan jag faktiskt som företagare få en lägre frakt än de andra jag brukar handla av. Komplett har nämligen alternativet "vanligt" postpaket istället för företagspaket, vilket nästan halverar fraktkostnaden. Ett mycket bra iniativ som fler borde ta efter.
De andra stora tvingar mig till företagspaket 16.00 oavsett jag vill/behöver det eller inte.

Detta har faktiskt styrt över en del beställningar till Komplett på senare tid som annars inte blivit av. Det tar 1, max 2 dagar extra och ofta är det ingen panik. Ingen utkörning, men det kvittar eftersom jag ändå alltid åker förbi lokala ombudet iaf.

Tummen upp för det, Komplett!:)

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Tja!

En ganska simpel fråga kanske som jag skulle vilja ha ett svar på har även skickat ett mail till kundtjänsten på komplett men skadar ju inte att fråga här också så att fler personer kan ta del utav svaret.

Jag satt tidigare idag och slösurfade efter lite nettops och då främst ASRocks ION 330 både med och utan bluray enhet. http://www.asrock.com/nettop/spec/ION%20330.asp

Men blev smått förvånad när jag insåg att ni inte har den till försäljning och då jag helst vill slippa vända mig till en annan butik eftersom jag tycker komplett.se har varit en av dom bästa butiker jag använt mig av på sistone.

Finns det någon anledning till att ni inte saluför ASRocks nettops? Eller har ni bara inte kommit så långt att ni lagt till dom i sortimentet dom är ju faktiskt relativt nya även om jag finner det väldigt konstigt att en sådan stor handlare som ni inte har dessa i eran webbshop.

Så finns det några eller något vettigt svar på det här? Jag ser ju självklart gärna att ni tar in dom i framtiden för då köper jag nog en på direkten!

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Medlem

Det är något knas med era annonser den här veckan. Annonsen för Asus 260 grafikkort här på Swec anger ett pris på 1499 men klickar man på det får man det gamla priset på 1749.

Permalänk

Reklamerat samma minnen 3ggr till komplett, med fullständig felbeskrivning, och fullständig beskrivning till hur man återskapar senariot.
Dom lyckas inte hitta fel i deras testrigg.
Har kört minnena i 3 olika riggar här hemma o lyckas få fram felen på samma sätt.
Moderkort som var DoA hade jag förstört själv.
Det plus ett par grejjer till gör att jag aldrig mer handlar från komplett.
Duktigare personal på att idiotförklara sina kunder finns inte.
Och jag jobbar med support i datorbutik, så jag vet hur man felsöker en dator.
Aldrig mer komplett, minnena hänger numera uppe på väggen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att ni höjde priserna kraftigt på Crucial M225?
700kr (25%) på 128GB är ganska mastigt över en natt.

Crucial M225 säljs av fåtal företag inom EU, men ingen verkar
ha höjt priserna i UK eller Tyskland.

Känns som ni höjer för att tjäna en extra hacka eftersom ni mer eller mindre har monopol på dem i Sverige.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lellebror
Reklamerat samma minnen 3ggr till komplett, med fullständig felbeskrivning, och fullständig beskrivning till hur man återskapar senariot.
Dom lyckas inte hitta fel i deras testrigg.
Har kört minnena i 3 olika riggar här hemma o lyckas få fram felen på samma sätt.
Moderkort som var DoA hade jag förstört själv.
Det plus ett par grejjer till gör att jag aldrig mer handlar från komplett.
Duktigare personal på att idiotförklara sina kunder finns inte.
Och jag jobbar med support i datorbutik, så jag vet hur man felsöker en dator.
Aldrig mer komplett, minnena hänger numera uppe på väggen.

Ja det är intressant, har du bett dom köra samma tester du gjort ? vad ska man göra för det är ju lätt att säga inget fel hittat och skylla på kunden..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Ja det är intressant, har du bett dom köra samma tester du gjort ? vad ska man göra för det är ju lätt att säga inget fel hittat och skylla på kunden..

Som sagt, jag beskrev fullständigt hur dom ska göra för att upprepa blåskärmarna.
Jag har själv fått samma blåskärmar på 3 olika teststationer som fungerar klockrent så länge dessa minnen inte sitter i.
Alla moderkort är flashade till senaste bios.

Sista skämtet från deras sida var när dom ville att jag skulle skicka in alla moderkorten, processorerna och minnena för kontroll hos dom.
Jag förklarade att det kan dom glömma då det skulle sätta 3 pers i familjen utan dator istället för 1.
Ungarna var tillräckligt glada varje gång jag labbade med deras burkar o "blåskärmsminnen" som dom kallar dom.

Datorer som utan vidare står med uptime i 3-4veckor utan att startas om får efter max 1 dag blåskärm.
Javisst komplett.se det är fel på 3 moderkort som fungerar med andra minnen.
Inte fel på produkterna ni säljer.
Ni har förlorat en kund jag återkommer inte.

Kundbemötande 0poäng

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
jag tycker fortfarande att det är råkasst att ni aldrig får in brackets för noctua NH p12 (sådanna borde inte va svåra att få tag på när nu i7 och 1366 är med i bilden) jag har väntat i 2 månader snart

så ni får minus pga det

Du har inte provat direkt via Noctua och få den gratis? Noctua beställnings länk för brackets

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apilas
Du har inte provat direkt via Noctua och få den gratis? Noctua beställnings länk för brackets

jo det va det jag gjorde men det är lågt att komplett inte gjorde detta.. Skit samma nu har jag i allfall 2 st pga att komplett inte gjorde samma sak

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Verkar som komplett är fat and happy och
övergett forumet?

Permalänk
Medlem

Senaste besök 2009-06-12 dåligt.

Permalänk
Medlem

skulle jag kunna förhands boka ett 5870 idag? för man känner det kommer bli lite efterfrågan imorgon för nåt kort har ni väll fått in

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD