Studentrabatt till Mac?

Permalänk
Medlem

Studentrabatt till Mac?

Tjena,

Har sett att det finns en del personer som beställer sina macs med studentrabatt!

Min fråga är när och hur man beter sig för att få den?

Undrar även hur stor denna rabatt är!

Börjar plugga till hösten så jag borde ju få tillgång till en eventuell rabatt.

Permalänk
Medlem

studentrabatten fås genom mecenat.se, studentkortet.se eller csn-kortet.se.

Studerar du och har tillgång till något av ovanstående kort loggar du in på respektive kortutgivares hemsida och klickar dig därifrån vidare till Apples speciella webbutiker för studenter.

Apple har även en studentbutik som man når genom apple.se, men där är rabatten enbart 6% mot 10% i ovan nämnda butiker.

Permalänk
Medlem

Du kan även få rabatt direkt i butik, jag köpte min macbook pro nu i fredags på Mzone i Stockholm och fick 6% med Studentkortet!

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk

Studentrabatten är högre ifall du beställer online, om jag minns rätt så är den 10% om du beställer från www.apple.se iaf.

Jag har själv börjat fundera på att köpa en macbook, fast en macbook pro 15" i så fall, jag har en 13" som funkar skitbra och är väldigt nöjd med bortsett från att upplösningen (1280x800) känns alldeles för låg och ja skärmen känns allmänt liten. Känns som man inte har nog med utrymme med visualstudio och webbläsare igång och alla andra program man kör med för den delen. Men har inte bestämt mig än, och funderar på att vänta till snow leopard släppts i så fall.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zerorepent
Jag har själv börjat fundera på att köpa en macbook, fast en macbook pro 15" i så fall, jag har en 13" som funkar skitbra och är väldigt nöjd med bortsett från att upplösningen (1280x800) känns alldeles för låg och ja skärmen känns allmänt liten. Känns som man inte har nog med utrymme med visualstudio och webbläsare igång och alla andra program man kör med för den delen. Men har inte bestämt mig än, och funderar på att vänta till snow leopard släppts i så fall.

Nu när trådskaparen verkar ha fått svar på sin fråga så kanske jag kan passa på att låna tråden lite?

Är det någon annan som känner samma sak som zerorepent angående 13-tums skärmarna? Och är det inte så att om man köper en Mac nu så får man Snow Leopard för 99:- när det släpps?

Permalänk
Medlem

Jag tycker 13". Men zerorepent blandar ihop skärmens storlek och pixlarna. Tycker man att 13" är förliten att titta på så är självklart 15 bättre. Men jag hade 15 innan och skillnaden från 1280x800 till 1440x900 är inte nog att motivera att man ska köpa den istället. Så så mycket "mera plats" får man inte. Jag tyckte i mitt av mellan 13 och 15 på de nya MBP att 13" var avsetvärt mindre att släpa med sig. Vilket är den huvudsakliga poängen med Laptop.... Därav valet.

Om man surfar runt lite på forum så ser man otal trådar om studenter som köpt 15-17 tums laptops som var tänkta att släpas med till studierna, där den stannat hemma och dammat då den var för bökig att dra me sig.

Man hittar desto mindre trådar att man köp 13" och tänkte sig 15" igentligen....

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saftochkakor
Och är det inte så att om man köper en Mac nu så får man Snow Leopard för 99:- när det släpps?

Jo då, så är det. Se här:
http://www.apple.com/se/macosx/uptodate/

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Helt klart 13" eller mindre om man ska ha laptop. Skärmen räcker till det mesta enligt mig, med fördelen att det är en barnlek att ta med sig datorn då den inte är särskilt stor.

Behöver jag mer skärmyta någon gång så är det bättre att koppla in en annan skärm, on the go har jag ingen nytta av mer skärmyta. Sen att två små skärmar vinner över en stor vilken dag som helst är en annan sak

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"