Permalänk
Medlem

gtx 295 eller gtx 275 sli

Hej detta är lite delar jag har funderat på att köpa till min dator men det stora problemet är grafik kortet om jag ska ha sli eller köra single

tacksam för hjälp

Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600
st.
723 kr

Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600
Intel Core i7 920 2.66GHz
st.
2 750 kr
ta bort
Intel Core i7 920 2.66GHz
Zalman CNPS-10X Extreme Intel 1366/775 AM2/AM2+
st.

702 kr
Zalman CNPS-10X Extreme Intel 1366/775 AM2/AM2+

Zalman Z-Machine GV1000 VGA-Kylare
st.

762 kr
Zalman Z-Machine GV1000 VGA-Kylare
XFX GeForce GTX 275 896MB OC
st.

4 790 kr
XFX GeForce GTX 275 896MB OC

Asus Rampage II GENE
st.

2 170 kr
Asus Rampage II GENE

frågan är ska jag ta ett single 295 gtx istället för två sli

sitter inne med ett corsair nätagg som har 650 w

och som klarar av sli.

Permalänk
Medlem

jag skulle tagit 2x 275 då de presterar bättre än 295.

Visa signatur

|i5 750@4,0 ghz water cooled| |4 gig xms3 1600 mhz| |3x asus 280 gtx 700/1400/1275< vattenkylda| |8800 gt g92 "physx" vattenkylt| |ASUS P7P55WS SuperComputer| |34797 vantage score|
|Ljud>| |°4x cerwin vega XLS-215°| |2x Samson PG3800 |Zachry XPS-600 för biamp.|
|Alto x23 delningsfilter| | 4x RCF LF18G400 18"| | Peavey pvi 3000|

Permalänk
Medlem

Köp inte Zalman-kylaren till grfikkorten. Den passar inte och är inte ens bra. Du kan ändå inte använda den till SLI, får inte plats.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Alltid coolare med SLI
Men som sagt tidigare... 300-serien är på gång snart !

Visa signatur

Yeah yeah

Permalänk
Proffsmobbare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yesper
Alltid coolare med SLI
Men som sagt tidigare... 300-serien är på gång snart !

Så lät det i Januari och kommer säkert göra tills December.

Permalänk

Du bör välja ett annat minnespaket med tre stycken stickor, inte två, I7an har tre minneskanaler inte två som på tidigare system.

Permalänk
Medlem

SLI tveklöst

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JaZid
Så lät det i Januari och kommer säkert göra tills December.

Och efter december också...

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk

Ett tips är att spara pengarna och köpa i5 system som lanseras om en månad eller 2. Billigare och ska tydligen vara samma prestanda. Så vänta med att bygga tills det kommer ut!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fundamentals
Ett tips är att spara pe´ngarna och köpa i5 system som lanseras om en månad eller 2. Billigare och ska tydligen vara samma prestanda. Så vänta med att bygga tills det kommer ut!

Inte samma prestanda men inte långt efter, dock.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

men hur svårt är det att förstå att NÄR man än köper, kommer det ALLTID finnas nåt nytt bakom hörnet precis.

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Avstängd

Varför köpa i5? när i7 är bättre och kostar lika mycket? intel har tänkt med röven denna gång!!!

Permalänk
Proffsmobbare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GTX275
Varför köpa i5? när i7 är bättre och kostar lika mycket? intel har tänkt med röven denna gång!!!

i920 är på väg ut, billigaste i7-processorn skulle börja på runt 5'000sek, swec gjorde något reportage om det hela.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JaZid
i920 är på väg ut, billigaste i7-processorn skulle börja på runt 5'000sek, swec gjorde något reportage om det hela.

Och? Han köper en 920 nu och behöver inte byta på några år. Om några år sätter jag min heder i pant på att den billigaste 1366-prollen inte kommer att kosta 5000 (bara för att det gör det nu, 920 undantaget). Då kommer det vara 6-kärniga westmere som är top-of-the-line. Skulle tippa att nuvarande extreme i7an går för max 3500 om 2,5 år.

OnT: Det är inte ens en tävling mellan gtx295 och gtx275 SLI, tveklöst gtx275.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JaZid
Så lät det i Januari och kommer säkert göra tills December.

Lanseringen kommer i samband med lanseringen av Windows 7, alltså 22 oktober... Så veckan efter det lär det vara fullt ös.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
OnT: Det är inte ens en tävling mellan gtx295 och gtx275 SLI, tveklöst gtx275.

Så sant som det är sagt. Ett gtx295 presterar ungefär som gtx260 i SLI. Tilläggas bör att gtx275 är ett stort steg upp från gtx260...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nandai
Du bör välja ett annat minnespaket med tre stycken stickor, inte två, I7an har tre minneskanaler inte två som på tidigare system.

Viktigt att lägga märke till TS. Det funkar helt enkelt inte med två minnesmoduler, du ska ha tre. (Eftersom det är triple-channel RAM som gäller till i7)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
men hur svårt är det att förstå att NÄR man än köper, kommer det ALLTID finnas nåt nytt bakom hörnet precis.

Fast håll med om att det är bättre att köpa dator efter denna höst om man kan vänta? i5 kommer, SSD blir billigare, Windows 7 kommer, gtx300-serien och hd4900-serien kommer, dx11 kommer... I vår däremot kommer ju inget speciellt, inte för oss vanliga gamers i alla fall

Visa signatur

Yeah yeah

Permalänk
Medlem

gtx 295 är stortsett två gtx 260 med 240sps precis som gtx 275.

Men gtx 275 is sli borde vara en hel del bättre och se coolt ut

Permalänk
Proffsmobbare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Och? Han köper en 920 nu och behöver inte byta på några år. Om några år sätter jag min heder i pant på att den billigaste 1366-prollen inte kommer att kosta 5000 (bara för att det gör det nu, 920 undantaget). Då kommer det vara 6-kärniga westmere som är top-of-the-line. Skulle tippa att nuvarande extreme i7an går för max 3500 om 2,5 år.

i920 ersätts av en ny processor väldigt snart, därav kommer i7-serien börja på 5'000sek.

Resten av ditt inlägg vill jag inte ens kommentera på, för det har du tagit ur tunna luften, det var INGET som jag påstod eller något som är ens i närheten av att vara relevant.
Om han vill köpa sin processor idag, inga problem, men om han ska sitta och vänta på Gt300 och what not utan att köpa datorn i delar så bör han fundera om.

Jag personligen skulle inte köpt en i920 inom Sverige i dagsläget, den gick nyligen för omkring $129 i staterna.

Edit:
Kastar med en källa också, brukar vara populärt.
http://sweclockers.com/nyhet/9515-intel_ompositionerar_core_i...

Permalänk
Medlem

Well, ska han köpa NU, så ska han köpa det vi kommit fram till...

1. Byta till triple-channel DDR3-minne istället för dual-channel som han valt nu.

2. Definitivt köra på gtx275 SLI eftersom det... äger.

3. Inte köra eftermarknadskylare till GPU, det får inte plats helt enkelt.

Men det kommer bli varmt på ett Asus II Gene... Vad har du för chassi?

Visa signatur

Yeah yeah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JaZid
i920 ersätts av en ny processor väldigt snart, därav kommer i7-serien börja på 5'000sek.

Resten av ditt inlägg vill jag inte ens kommentera på, för det har du tagit ur tunna luften, det var INGET som jag påstod eller något som är ens i närheten av att vara relevant.
Om han vill köpa sin processor idag, inga problem, men om han ska sitta och vänta på Gt300 och what not utan att köpa datorn i delar så bör han fundera om.

Jag personligen skulle inte köpt en i920 inom Sverige i dagsläget, den gick nyligen för omkring $129 i staterna.

Edit:
Kastar med en källa också, brukar vara populärt.
http://sweclockers.com/nyhet/9515-intel_ompositionerar_core_i...

Jo, mina framtidsvisioner är tagna ur luften, det trodde jag framgick. Det är helt riktigt att när 920 fasas ut så finns det bara dyra 1366 kvar. Vad jag sa var bara att jag inte tror att det kommer att vara så när han behöver byta sin 920. Och det säger jag fortfarande. Och jag tror alla forumanvändare, även jag, kan läsa att du inte påstått något av det övriga. Det var för övrigt visst relevant. För tråden. Det står också "skulle tippa" om du läser, vilket var ämnat att just flagga för en personlig åsikt och inte ge sken av att framlägga fakta. Något du valde att missa. Haft en dålig dag?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yesper

Fast håll med om att det är bättre att köpa dator efter denna höst om man kan vänta? i5 kommer, SSD blir billigare, Windows 7 kommer, gtx300-serien och hd4900-serien kommer, dx11 kommer... I vår däremot kommer ju inget speciellt, inte för oss vanliga gamers i alla fall

kanske.. kanske inte.. när nu core i5 m.m redan släppts, så kommer det finnas något nytt som alla säger "vänta tre månader tills detta släpps..."

det är så, och kommer nog alltid vara så.

men visst, just i höst kommer väldigt mycket nyheter. inget snack om saken. men vill man köpa något nu så gör man nog ändå rätt i att göra det, och inte vänta. för nylanserade prylar brukar dom safta på priserna rätt rejält. möjligtvis att jag skulle väntat på att de lite äldre grejerna blivit billigare. tänk 4890 för 1500kr

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Proffsmobbare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Jo, mina framtidsvisioner är tagna ur luften, det trodde jag framgick. Det är helt riktigt att när 920 fasas ut så finns det bara dyra 1366 kvar. Vad jag sa var bara att jag inte tror att det kommer att vara så när han behöver byta sin 920. Och det säger jag fortfarande. Och jag tror alla forumanvändare, även jag, kan läsa att du inte påstått något av det övriga. Det var för övrigt visst relevant. För tråden. Det står också "skulle tippa" om du läser, vilket var ämnat att just flagga för en personlig åsikt och inte ge sken av att framlägga fakta. Något du valde att missa. Haft en dålig dag?

Jag anser bara att ett inlägg startat av ett citat och sedan "Och?" följt av en massa orelevanta chansningar inte hör hemma här över huvudtaget.
Eftersom du ifrågasatte mitt inlägg så får du också förklara varför, det är iallafall min åsikt.

Aja, vi kommer nog inte kunna föra en vettig diskussion mycket längre än såhär, så jag släpper det.

Mvh.

Permalänk

i7 kommer ju att säljas långt in på 2010 enligt intel, men ni kanske har någon bättre källa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JaZid
Jag anser bara att ett inlägg startat av ett citat och sedan "Och?" följt av en massa orelevanta chansningar inte hör hemma här över huvudtaget.
Eftersom du ifrågasatte mitt inlägg så får du också förklara varför, det är iallafall min åsikt.

Aja, vi kommer nog inte kunna föra en vettig diskussion mycket längre än såhär, så jag släpper det.

Mvh.

Låter som en bra idé. Tror du förstår vad jag menar. Och allt det du säger är ju sant, det förnekar jag inte. Borde kanske haft en annan ton i inlägget, ber om ursäkt för det.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snailslayer1
i7 kommer ju att säljas långt in på 2010 enligt intel, men ni kanske har någon bättre källa?

Jo, jag såg det. Så vi får väl se vad som händer. Sådär sjukt bråttom att fasa ut 920an verkar dom ju inte ha.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Jo, jag såg det. Så vi får väl se vad som händer. Sådär sjukt bråttom att fasa ut 920an verkar dom ju inte ha.

Jo, jag skyndade att köpa en bara för att de sa det också! Känns så onödigt att fasa ut 920, som är prissatt okej, när 1/1000 har råd att köpa en 975

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
kanske.. kanske inte.. när nu core i5 m.m redan släppts, så kommer det finnas något nytt som alla säger "vänta tre månader tills detta släpps..."

det är så, och kommer nog alltid vara så.

men visst, just i höst kommer väldigt mycket nyheter. inget snack om saken. men vill man köpa något nu så gör man nog ändå rätt i att göra det, och inte vänta. för nylanserade prylar brukar dom safta på priserna rätt rejält. möjligtvis att jag skulle väntat på att de lite äldre grejerna blivit billigare. tänk 4890 för 1500kr

Mjo, du har rätt men våren känns rätt tråkig på nåt vis, sexkärnigt och USB 3.0 känns inte som nåt vi kommer hålla på med... Ska man köpa dator nu så ska man göra det, inget snack om saken. Men man ska se fram mot hösten

Den dagen det finns 4890 för 1500:- kör jag fan triple crossfire Det är ett sjukt bra kort, och kommer vara även när dx11 lanseras.

Visa signatur

Yeah yeah

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JaZid
i920 är på väg ut

Nej, i7 920 kommer säljas MINST fram till Q3 2010

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yesper
Lanseringen kommer i samband med lanseringen av Windows 7, alltså 22 oktober... Så veckan efter det lär det vara fullt ös.

Nej, den kommer absolut inte lanseras i samband med Windows 7 lanseringen.
Det talas om att den kan bli försenad ända fram till början av 2010.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JaZid
i920 ersätts av en ny processor väldigt snart, därav kommer i7-serien börja på 5'000sek.

Eh, källa?
i7 920 kommer inte ersättas på länge, inte innan Q3 2010 allafall.

Fan alltså vad folk har noll koll och sprider ut felaktig information.

Permalänk
Proffsmobbare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Nej, i7 920 kommer säljas MINST fram till Q3 2010

Nej, den kommer absolut inte lanseras i samband med Windows 7 lanseringen.
Det talas om att den kan bli försenad ända fram till början av 2010.
Eh, källa?
i7 920 kommer inte ersättas på länge, inte innan Q3 2010 allafall.

Fan alltså vad folk har noll koll och sprider ut felaktig information.

Snälla läs hela inlägget, jag bifogade källa.

http://sweclockers.com/nyhet/9515-intel_ompositionerar_core_i...
http://www.sweclockers.com/nyhet/9449-intel_skrotar_core_i7_9...

"Core i7 920 och 940 pensioneras i september. Den billigaste Core i7 kommer då att kosta 562 dollar (cirka 5 400 kronor)."

Källa på det du påstår?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JaZid
Snälla läs hela inlägget, jag bifogade källa.

http://sweclockers.com/nyhet/9515-intel_ompositionerar_core_i...
http://www.sweclockers.com/nyhet/9449-intel_skrotar_core_i7_9...

"Core i7 920 och 940 pensioneras i september. Den billigaste Core i7 kommer då att kosta 562 dollar (cirka 5 400 kronor)."

Källa på det du påstår?

k förlåt att jag inte såg att du länkade till källan.

Men det där är gamla "nyheter", det visade sig att dem inte tänker skrota 920 trots allt, den kommer leva till MINST Q3 2010.
Orkar faktiskt inte leta upp källan (källorna), du kan läsa om det lite överallt.. intel själv har bl.a. läckt ut en roadmap.

EDIT: hittade roadmapen: http://www.overclockersclub.com/vimages/news/news25338_1-upda...