Permalänk
Medlem

4850 Crossfire problem

Hej, jag har 2 st Sapphire 4850 512MB GDDR3

Som jag försöker köra på på detta systemet

Moderkort: Gigabyte GA-MA790X-DS4
Processor: AMD Phenom X3 8450 2.1 GHz
Minnen: Mushkin XP2-6400 2GB x2
Nätagg: Advance EA4G-750 750W
OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

Båda grafikkorten funkar var för sig.
När jag kör dom i crossfire så registreras båda grafikkorten och crossfire är på i CCC.
Jag använder en brygga och jag har testat dom på båda portarna.
Jag har dom senaste drivrutinerna och jag avinstallerade dom gamla innan jag installerade dom nya.
Båda grafikkorten går upp i temperatur och fläktarna snurrar.
Allt verkar funka jätte fint. Men... när jag startar 3Dmark06 så stängs hela datorn totalt.
Men när jag startar WoW så funkar det i början fast datorn stängs av när jag loggar in.

Någon som har en aning om vad det kan vara som är fel?

MVH Daniel T

Permalänk
Medlem

Testa att sätta bios till default, kan lösa alla möjliga problem

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS P5Q PRO, Q9550, CORSAIR H50, EAH4850 CF, 4GB RAM, WDC GP 2TB, CORSAIR 650W, FD Define R2
 MacBook Pro 13" Early 2015,  MacBook Air 13" Mid 2011

Permalänk
Medlem

Det har jag redan testat.

Permalänk

Har du laddat ned de nya drivisarna till grafikkorten hos AMD?
Tror att det var bättre stöd för Windows 7 i de senaste?
Tycker personligen att det varit mycket problem med en del riggar nyligen och hör och häpna många sitter med Windows 7.
Bara för att det just nu är gratis att lagligt använda till början av 2010...har någon tänkt på varför det är gratis att använda?

Om jag skulle bygga en ny rigg så skulle jag inte till 100% lita på Windows 7 RTM...än. Tom Microsoft rekommenderar att man bör testa systemet på annan rigg än ens ordinarie.
Att börja med CF och SLI på en Win7 rigg innan Microsoft ens släppt programmet för försäljning är något av en chansning som jag inte skulle ta om jag måste ha ett fungerande pålitligt system!

Tycker att de lite garvade killarna och tjejerna här på Sweclockers bör vara lite mer restriktiva med Windows 7 när vi rekommenderar noviser eller personer som verkligen behöver ett pålitligt system. En tanke bara:)

Visst att Vista var ett skit OP när det kom...men idag är det stabilt!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Det var samma sak för mig när jag prova o då var det nätaggregatet som var för svagt.

Visa signatur

Moderkort: Asus Z97-A, Intel Core i7 4790k 4,0ghz , Gigabyte 2x GTX 670 4gb SLI, Corsair 4x4 1866 mhz, Samsung EVO 250gb, WD blue 250gb, Windows 8.1 x64.

Permalänk
Medlem

Ska testa XP SP2 och Vista SP2 under dagen. Får se hur det går.

Permalänk

Känner inte till märket på ditt nätagg?
Är väl inte det bästa märket eller?
En sak har jag lärt mig genom åren (snart 40 år som jag pillat med datorer)
Med ett dåligt nätaggregat kan man aldrig bygga en kvalitetsmaskin!
Många "sparar" på nätagg och låda och satsar allt på de övriga komponenterna...vilket är helt galet!

Det är som om man skulle sätta Fiatmotor i ett Ferrarichassi och tro att man har en sportbil. Porsche gjorde det på 924 (Porschechassi med Audimotor) och det var ju inte särskilt lyckat

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fidel Castro
Känner inte till märket på ditt nätagg?
Är väl inte det bästa märket eller?
En sak har jag lärt mig genom åren (snart 40 år som jag pillat med datorer)
Med ett dåligt nätaggregat kan man aldrig bygga en kvalitetsmaskin!
Många "sparar" på nätagg och låda och satsar allt på de övriga komponenterna...vilket är helt galet!

Det är som om man skulle sätta Fiatmotor i ett Ferrarichassi och tro att man har en sportbil. Porsche gjorde det på 924 (Porschechassi med Audimotor) och det var ju inte särskilt lyckat

Fesen! Du som är proffs på nätagg vad säger du om Advance EA4G 750W?
Är det något att ha? Kan den verkligen leverera 750W och i så fall någorlunda stabilt?

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Re: 4850 Crossfire problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tensu
Jag använder en brygga och jag har testat dom på båda portarna.

Du ska använda två (2) byglar om du ska köra crossfire.

Permalänk
Medlem

Advance EA4G 750W kostar 477:- på pixmania...

Corsair 750W kostar 1190:- på inet...

Gissa varför ditt agg e så sjukt billigt...

De CRAP!

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

om datorn stängs är de agget som är för klent, hadde exakt samma symtom med ett 1000w xcilenc och mina 3x asus 280 gtx.
datorn dog helt när jag startade crysis tex. sen bytte jag till ett 1500w Xigmatek å nu flyter det som aldrig förr

Visa signatur

|i5 750@4,0 ghz water cooled| |4 gig xms3 1600 mhz| |3x asus 280 gtx 700/1400/1275< vattenkylda| |8800 gt g92 "physx" vattenkylt| |ASUS P7P55WS SuperComputer| |34797 vantage score|
|Ljud>| |°4x cerwin vega XLS-215°| |2x Samson PG3800 |Zachry XPS-600 för biamp.|
|Alto x23 delningsfilter| | 4x RCF LF18G400 18"| | Peavey pvi 3000|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kazano
Du ska använda två (2) byglar om du ska köra crossfire.

Säkert? jag har en brygga, och cf funkar fint.

Permalänk
Medlem

Advance är inget märke jag hade litat på, vet inget om det men säljs bara på ett ställe som är skit så det är troligtivs crap tyvärr.

Din dator ska inte dra allt för mycket kräm men håller inte agget vad det lovar sen instabila spänningar etc så kan det skita sig.

Permalänk
Medlem

Re: Re: 4850 Crossfire problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kazano
Du ska använda två (2) byglar om du ska köra crossfire.

Nej, det måste man inte.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Nej, det måste man inte.

Tänkte väl det.

Permalänk
Medlem

Det är dubbla kontakter på korten så man ska kunna köra quad, inget annat.

Permalänk
Medlem

Okej, mitt gamla nätagg rök för någon månad sen så jag var i behov av ett nytt snabbt och det var billigt men jag hade mina aningar på att det var felet. Lär dröjja ett tag innan jag kan köpa ett nytt men tack allihopa för era visa ord.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: 4850 Crossfire problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Nej, det måste man inte.

How to enable the ATI CrossFireXTM technology?
Step 1:
Install two CrossFireX graphics cards of the same chipset on a CrossFireX-supported motherboard and
connect the graphics cards via two CrossFire bridge interconnect cables (Figure 1). Then users can
enable the CrossFireX technology through the graphics card driver.

Permalänk
Medlem

skulle inte lita på ett 750w nätagg för 450:-

Visa signatur

Fractal Design Define R2 || AMD Athlon64 5600+ @ 3.1 || Sapphire HD 4870 512mb Silent Efficiency || ASUS M2N-X || Corsair XM2 4 gb DDR2 800 mhz

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: 4850 Crossfire problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kazano
How to enable the ATI CrossFireXTM technology?
Step 1:
Install two CrossFireX graphics cards of the same chipset on a CrossFireX-supported motherboard and
connect the graphics cards via two CrossFire bridge interconnect cables (Figure 1). Then users can
enable the CrossFireX technology through the graphics card driver.

Man måste fortfarande inte ha 2 bryggor..

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D