Permalänk
Medlem

Se hit alla noobs! JA! Du!

Till alla reggade sommaren 2009:

Lägg inte 10k på en i7 dator med 1st halvbra grafikkort.

En vanlig quad core med 2st bra grafikkort blir dubbla prestandan i spel!

Var så god! Era nötter

Så iväg nu med er och spela med dubbelt så många FPS.

</har inte sovit inatt>

Edit:

Moderatorer!
STICKY på denna plz.
Jag ser ju samma elände varje vecka här. Hundratals folk per månad tror i7 + dassigt grafikkort är något att ha.

Samt hundratals tror dx11 är något att vänta på. Dx9c är det xbox 360 klarar av och det som alla spel till 99.9% är uppbyggda av.

Sticky!
Det är pisamt att folk som har kunskap skall behöva skriva SAMMA jäkla info 100 ggr per månad.

Recap / Summa:
Dåligt för spel: i7 + dassigt grafikkort för 10k
Bra för spel: Quadcore + 2st grafikkort för 10k

Permalänk
Inaktiv

men det är inte lika "coolt" som i7

Permalänk
Medlem

Bra jobbat!

Uppdatera detta varannan vecka eller en gång i månaden så att alla slipper fråga samma saker. Jag är också trött på alla "är detta en bra dator??"-trådar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
men det är inte lika "coolt" som i7

Det är sånna som du han är emot.

Håller med mx510, Sista tiden har det varit väldigt mga som vill ha i7 och hur man än hjälper dom så är det alltid massa intel fanboys som petar ner en så intel fanboyen får en sämre dator.

Men dx11 kan vara värt att vänta på om man tänkt ha datorn i 4 år eller så. Eller iof..om 4 år finns det väl 3 spel med dx11 stöd. Nvm

EDIT : Jag är inte noob bara för att jag såg hit

Permalänk

Ingen datoranvändare med självrespekt monterar sina käraste ägodelar i något annat än ett Lian Li.

Annars är det +1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Men dx11 kan vara värt att vänta på om man tänkt ha datorn i 4 år eller så.

EDIT : Jag är inte noob bara för att jag såg hit

Så du säger att man skall köpa dx11 kort som kommer snart, och vänta 4 år på att få användning av dx11 stödet i grafikkortet?

Fail på den!

Det grafikkortet med dx11 stöd som blir köpt 2009 kommer vara för dåligt att kunna spela några spel 2013.

Noob är ett ord jag tänker på nu.

Det är inte ens säkert att dx11 kommer att börjas användas i storskala 2013!
Det är faktiskt möjligt att vi fortfarande sitter med dx9c spel, ända tills det kommer nya konsollerna som har annant dx version. Speltillverkarna kommer nämligen inte göra 2 versioner av varje spel

Edit: ok läste din edit nu.

Permalänk

Läs min edit. Kom och tänka på det strax efter jag gjorde posten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r

Men dx11 kan vara värt att vänta på om man tänkt ha datorn i 4 år eller så. Eller iof..om 4 år finns det väl 3 spel med dx11 stöd. Nvm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MX510.
Till alla reggade sommaren 2009:

Lägg inte 10k på en i7 dator med 1st halvbra grafikkort.

En vanlig quad core med 2st bra grafikkort blir dubbla prestandan i spel!

Var så god! Era nötter

http://i28.tinypic.com/33c0o6v.png

Så iväg nu med er och spela med dubbelt så många FPS.

</har inte sovit inatt>

Edit:

Moderatorer!
STICKY på denna plz.
Jag ser ju samma elände varje vecka här. Hundratals folk per månad tror i7 + dassigt grafikkort är något att ha.

Samt hundratals tror dx11 är något att vänta på. Dx9c är det xbox 360 klarar av och det som alla spel till 99.9% är uppbyggda av.

Sticky!
Det är pisamt att folk som har kunskap skall behöva skriva SAMMA jäkla info 100 ggr per månad.

Recap / Summa:
Dåligt för spel: i7 + dassigt grafikkort för 10k
Bra för spel: Quadcore + 2st grafikkort för 10k

Delvist har du rätt men inte så kul om du sprider runt att alla är noobs för den delen heller , Samt vi kommer aldrig ifrån alla som inte lärt sig söka på sweclockers att denna tråd åxå kommer att rammla ner längst ner bland alla andra 1000K inlägg som är skapta här. Så detta va en rätt meningslöst inlägg från dig.

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

känns så fel att lägga nästan 4000,- på grafik när det kommer nya dx11 kort snart ( om 2 månader ? ) och kunde lägga pengarna på dom istället.

så ett bra i7 system NU, med tanke att uppgradera grafikkortet senare om nån månad är inte så fel, om man nu tänker som jag gör.

Permalänk
Avstängd

Hehehe ska nog beställa den där setupen fast utan nätagg,låda och grafikort

för det har jag redan liggandes här hemma

Tack för tipset

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Om den blir sticky så länge infon är aktuell så blir det meningsfullt.

Om den inte blir sticky, så är det i alla fall lite nöje, för det är rätt bizart hur Swelclockers köpråd forum fungerar, då 100 person frågar samma sak varje vecka.

Många kan inte ens kolla igenom trådar på samma sida.

Min gissning är att moderatorer på sweclockers har för "mycket" liv / irl-liv, för att ens känns till situationen.

Jag hjälper till för jag tycker det är tråkigt att folk skall göra felköp.

Jag tycker det borde ligga i moderatorernas intresse med.

Att det är väldigt surt för kunniga personer att hjälpa till sweclockers köpråds forum gör ju att färre personer vill hjälpa till.

Det som gör det surt
- är att det finns ingen "basic info" sticky för speldatorer för 10k.
- folk är lata och vill ha egna trådar om sina egna datorer, trots att en annan precis för några timmar sen frågade efter speldator för samma summa. Ta detta gånger 300 så försvinner kunniga personer från köpråd.

Permalänk
Medlem

Ursäkta mig men du vill göra en sticky av ett datorpaket du byggt ihop på inet och lite kaxiga kommentarer. Ja du.

Om folk vill köra en i7 så får de väl göra det. Jämföra en i7 med en Phenom 2 i dagsläget är ju skrattretande. AM3 kan komma att prestera i framtiden men det tvivlar jag väldigt starkt på. Det är inget fel på AM3, men att inte se motivationen för prisskillnaden är omöjligt. Vänta 2-3 år så kommer du märka skillnaden mellan dessa. Det finns många som inte vill köra SLI och kanske vill satsa mycket pengar på processorn.

Om du har sådana problem med att folk ställer frågor om datorpaket så håll dig borta från den delen av forumet.

Gå nu in på statoil och kritisera dem för att de inte säljer jolt från bensinslangarna, de är faktiskt till för bensin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frobe
Ursäkta mig men du vill göra en sticky av ett datorpaket du byggt ihop på inet och lite kaxiga kommentarer. Ja du.

Om folk vill köra en i7 så får de väl göra det. Jämföra en i7 med en Phenom 2 i dagsläget är ju skrattretande. AM3 kan komma att prestera i framtiden men det tvivlar jag väldigt starkt på. Det är inget fel på AM3, men att inte se motivationen för prisskillnaden är omöjligt. Vänta 2-3 år så kommer du märka skillnaden mellan dessa. Det finns många som inte vill köra SLI och kanske vill satsa mycket pengar på processorn.

Om du har sådana problem med att folk ställer frågor om datorpaket så håll dig borta från den delen av forumet.

Gå nu in på statoil och kritisera dem för att de inte säljer jolt från bensinslangarna, de är faktiskt till för bensin.

Ja om du kan säga att du verkligen använder videoredigeringsprogram och/eller packar upp väldigt mycket varje dag med stoltheten i behåll så kanske Core i7 är något för dig.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Jag håller med Frobe.
Datorer har många användningsområden. De som väljer i7 idag får en processor som troligtvis inte kommer att flaskhalsa på ett par år framöver.
Överklocknignspotentialen och rå styrka är oöverträffat!

Väljer man en i7 idag så får man betala extra för det. Beroende på ens behov kan det vara värt...

Permalänk
Medlem

Jag slutade läsa när du använde förkortningen 'plz'.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Medlem

Och så var kriget mellan Phenom2 och i7 i full gång igen

Visa signatur

Yeah yeah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Jag håller med Frobe.
Datorer har många användningsområden. De som väljer i7 idag får en processor som troligtvis inte kommer att flaskhalsa på ett par år framöver.
Överklocknignspotentialen och rå styrka är oöverträffat!

Väljer man en i7 idag så får man betala extra för det. Beroende på ens behov kan det vara värt...

TS har rätt. Och Borz/Frobe har rätt. De två kan existera bredvid varandra. Jag tycker också det är dumt att lägga pengar på en i7 till en renodlad speldator om det innebär att man inte har råd med grafik. Om man inte avstår grafik medvetet på grund av att man väntar på något annat. Men en i7 920 är ju inte så förbannat dyr (tycker iaf jag) och man får en stark processor klock för klock som nästan garanterat klockar till ca 4,0ghz. Det kommer alltid finnas olika åsikter om vilket köp som är mest prisvärt utifrån en viss situation. Tycker dock inte att det gör en i7 920 till ett dåligt köp. Att prioritera processor över grafik till en spelburk är oftast fel (om man inte har en baktanke), men det gäller alla processorer, inte bara i7.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Borde verkligen finnas en " Månadens Datorpaket " sticky någonstans.

En billig variant och en lite dyrare.

Slänga runt noobs och nötter hör kanske inte hit men jag är rätt så trött på att läsa visa posts på sweclockers ( nästan mer än speedstep trådarna ) så jag får står TS

Sen att prioritera en snabb cpu över grafik för spel är ju inte ALLTID dåligt.
Jag vet att många MMO spel älskar en snabb CPU.

Ta Everquest 2 som exempel. Hemsk motor i det spelet.
Jag körde med P4 3.0Ghz och 6800GT(agp) och 2GB ram, fick stadiga 30-40fps på lägsta inställningarna.
Sen fick jag tag på E8400 och körde den i 3.6Ghz med ett 6800 pci-ex(inte GT)
Och jag märkte ENORM skilldnad i EQ2 även på högre inställningar medans Call of Duty WAW gick i 5-15 fps.

Så vissa spel älskar en snabb CPU men flesta spel föredrar nog ett maffigt grafikkort eller två.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ETK-TIS
Vad är denna tråd för nått då ?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

en tråd som inte uppdaterats på två månader.

Permalänk
Medlem

Bara för att man är registrerad 2009 så är man automatiskt en "noob"? I dont get it...

Permalänk

Re: Se hit alla noobs! JA! Du!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MX510.
Till alla reggade sommaren 2009:

Lägg inte 10k på en i7 dator med 1st halvbra grafikkort.

En vanlig quad core med 2st bra grafikkort blir dubbla prestandan i spel!

Var så god! Era nötter

http://i28.tinypic.com/33c0o6v.png

Så iväg nu med er och spela med dubbelt så många FPS.

</har inte sovit inatt>

Edit:

Moderatorer!
STICKY på denna plz.
Jag ser ju samma elände varje vecka här. Hundratals folk per månad tror i7 + dassigt grafikkort är något att ha.

Samt hundratals tror dx11 är något att vänta på. Dx9c är det xbox 360 klarar av och det som alla spel till 99.9% är uppbyggda av.

Sticky!
Det är pisamt att folk som har kunskap skall behöva skriva SAMMA jäkla info 100 ggr per månad.

Recap / Summa:
Dåligt för spel: i7 + dassigt grafikkort för 10k
Bra för spel: Quadcore + 2st grafikkort för 10k

HAHA Så köper du en AMD CPU! FAIL!

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yesper
Och så var kriget mellan Phenom2 och i7 i full gång igen

Vilket krig?
Det finns inget krig, eftersom det är allmänt känt att i7 piskar Phenom II.
De som har mindre pengar köper Phenom II (budget= presterar sämre), de som har mer pengar köper i7 (high end= bättre prestanda).
Period.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naikon
Bara för att man är registrerad 2009 så är man automatiskt en "noob"? I dont get it...

Dom flesta som är registerade gör trådar om tex ska köpa dator med i7 max 10k

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Re: Re: Se hit alla noobs! JA! Du!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
HAHA Så köper du en AMD CPU! FAIL!

(Varför skulle det va FAIL , Då måste Intel CPU köp vara lika stort Fail .)

Trådskaparen vill ha en köpråds sticky , och knåpade ihop ett köpråd .

Om detta köpråd är en AMD maskin , så kan du i knåpa ihop ett köpråd med Intel komponenter .

I stället för att börja ett AMD vs Intel batalj.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mx510, du är den största nöten.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
en tråd som inte uppdaterats på två månader.

Såg det nu , sen kanske den borde ha paket för 10-12 tusen .

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MX510.
Till alla reggade sommaren 2009:

Lägg inte 10k på en i7 dator med 1st halvbra grafikkort.

En vanlig quad core med 2st bra grafikkort blir dubbla prestandan i spel!

Var så god! Era nötter =)<--------Den ända nöt här är han som skapade tråden

http://i28.tinypic.com/33c0o6v.png

Så iväg nu med er och spela med dubbelt så många FPS.

</har inte sovit inatt> Det märks du verkar inte riktigt vara i ditt sinnes fulla bruk som ens har mage att komma med en sådan här skräp tråd

Edit:

Moderatorer! **Lås tråden**
STICKY på denna plz.
Jag ser ju samma elände varje vecka här. Hundratals folk per månad tror i7 + dassigt grafikkort är något att ha.

Det gör vi alla men vi kommer inte att slippa en massa ny skapta trådar i alla fall

Samt hundratals tror dx11 är något att vänta på. Dx9c är det xbox 360 klarar av och det som alla spel till 99.9% är uppbyggda av.

Sticky!
Det är pisamt att folk som har kunskap skall behöva skriva SAMMA jäkla info 100 ggr per månad. Nä det är du som pinsam som ens måste slösa din tid för att uppnå detta resulat till skit tråd ,orkar du inte hjälpa lämna sweclockers hjälp team då

Recap / Summa:
Dåligt för spel: i7 + dassigt grafikkort för 10k
Bra för spel: Quadcore + 2st grafikkort för 10k

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Skapa en separat del åt de som konstant måste hålla på med sina barnsliga processor/grafikkorts/ljudkort/whatever-krig, är så urless på att läsa alla uttjatade kommentarer "haha du valde en amd/intel/nvidia din noob" (eller "h4h4 du v41d3 3n 4md/in731/nvidi4 din n00b") etc.
Vet att de flesta barn håller på så men nu är det ju inte bara barn som håller till här (tror jag) och de liksom jag är less på sådant.

*inväntar de som känner sig träffade att attackera mig*

Permalänk
Medlem

Re: Se hit alla noobs! JA! Du!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MX510.

http://i28.tinypic.com/33c0o6v.png

Du har glömt att uppdatera varukorgen.

Matten går inte ihop annars. Den räknar bara med ett grafikkort i den där summan.