Tvinga Safari att öppna länkar i SAMMA flik.

Permalänk
Medlem

Tvinga Safari att öppna länkar i SAMMA flik.

Tjo! Jag har nyligen migrerat ifrån Firefox till Safari 4, saknar ingenting alls, förutom en sak, en sak som för mig känns ganska viktig.

Jag vill att när jag klickar på en länk som vill öppna ett nytt fönster, så skall den öppnas i SAMMA flik som länken jag klickade på är i. Alltså, inte en ny flik på sidan om, utan samma. Att tvinga till att öppna i ny är inga svårigheter, men att öppna i samma hittar jag inget om :/. I Firefox gick detta med Tab Mix Plus och en massa olika inlägg.

Varför jag vill detta är att jag inte vill bryta flödet som blir när jag surfar, oftast klickar jag mig in på en länk, läser en snutt och går sedan tillbaka till föregående sida, enkelt med backa-knappen eller Multi touch på Macbooken. Fortfarande så finns det dock alldeles för många hemsidor som av någon anledning ser sig själva ha rätt till att styra hur jag öppnar länkar, med saker som "target=_blank" etc. Vill jag ha ett nytt fönster eller en ny flik så öppnar JAG ett nytt fönster eller en ny flik, inte hemsidan i sig

Någon som vet något till Safari som kan lösa detta?

Permalänk
Medlem

Jag har ett liknande problem, jag vill inte att safari ska öppna nya fönster överhuvudtaget utan bara skapa nya flikar istället. Finns det någon inställning eller plugin som kan fixa det? Flera browserfönster känns så windows

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iDEOT
Jag har ett liknande problem, jag vill inte att safari ska öppna nya fönster överhuvudtaget utan bara skapa nya flikar istället. Finns det någon inställning eller plugin som kan fixa det? Flera browserfönster känns så windows

Glims fixar det. http://www.machangout.com/

Ang orginalfrågan så har jag ingen lösning.

Permalänk
Medlem

Tryck ner cmd medan du klickar på länken. Då öppnas det i en ny flik.
Annars testa att kolla inställningar.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

edit: ne det var fel kom jag på..

Permalänk
Medlem

Safari är enligt mig obrukbart utan addons pga just det. Saft löser det dock.

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem

det finns inget plugin som sparar de öppna flikarna när man stänger safari och sedan öppnar dem vid nästa launch? Jag vet att man kan klicka historik-->Öppna alla flikar från förra sessionen igen, men jag är en lat jävle och vill ha en plugin för detta

Edit: Nvm, såg att Glims fixade detta, verkar vara en fantastiskt plugin, man tackar för tipset!

Permalänk
Medlem

Jag börjar själv bli lite sugen på att köra Safari, verkar riktigt rappt och jag gillar startskärmen

Har dock lite problem att klara mig utan några underbara add-ons från Firefox, någon som kan hjälpa mig?
1. Element Hiding Helper, finns det något liknande till Safari?
2. Xmarks som gör backup på bokmärken och automatiskt synkar de med andra datorer som också har tillägget (och man loggar in). Hur är det ställt med det till Safari?
3. WebMail Notifier - Kanske inte lika viktigt, men trevligt att inte behöva logga in på mailen för att se om där finns något.
4. Sxipper, form-fill och automatisk inloggning.

Någon som vet någon eller ett par plugins som fixar ovanstående?

Permalänk
Visa signatur

MacBook Pro Retina, Mac Mini, iPhone, iPad, iPod, Apple TV, Apple Cinema Display

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VicMackey
Safari Guardian

Jag fick tyvärr aldrig igång det där, men tack i alla fall Kör Snow Leopard, kan nog bero på det.