World of Warcraft-tråden del 6

Permalänk

Vad är problemet? Jag ser verkligen inget problem i att någon med skitbra pve-gear dödar någon lätt i pvp. Skaffa egen asbra pve-gear då om det nu är så lätt att fixa epics och det är så fruktansvärt obalanserat bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Det mesta av skadan kommer från Eviscerate, det är så man ska spela den specen så mainhand spelar inte så stor roll. Stacka AP.

Jag testade lite snabbt inte ens 100games på stormscale med den, ägde en hel del folk i dueller trots outdated gear och kom utan större problem 1700rating som rogue mage. Så helt värdelös är den inte och har helt klart större potential än vad jag utnyttjade men, mutilate är bättre och framför allt mycket mycket lättare att utnyttja till max tack vare att den går ut på att göra mycket dmg istället för utnyttja mobility/utility. Du kan ha tunnelvision och ändå vinna
Samt double-wound poison är ett måste i Arena för rogues så, mutilate är den enda spec som tillåter det därmed är mutilate den enda PVP spec som fungerar bra.

Ok, jag har knappt kört nån arena alls men i BG:s vid lvl70 innan den stora hemo-nerfen var det stunlock med shs+hemo-speccen som gällde.
Jag minns att med Merciless-gearen som var wellfare crittade mina hemo-slag på 1500-2000 vilket var mycket på den tiden när de flesta inte hade mer än 9k hälsa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Ja, han menar att det är random. Systemet funkar, borde vara lite slump i det hela tycker jag, gör att det blir roligare när man väl kommer till 450.

Men samtidigt är det riktigt frustrerande att farma en massa saronite och ändå inte få nån skill. Jag tror inte jag gjorde många fler än 25 army knives men eftersom det tog sån tid att farma (tänk dig själv 20 saronite ore*25) så kändes det som en evighet. Jag gjorde inte bara knivar efter 440 utan även en extra goggle med andra gems för pve samt en wormhole generator som gav en skillpoäng vardera.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sc0pe

noob. Happy?

Verkligen.
Det är väl för fan lika för alla. Om det är så jävla mkt bättre med pve-gear är det väl bara skaffa det själv. Jävla whine för att du blir ägd, skulle inte bli brydd om du skappade en 200trådar om att du blev cc:ad i STV av en lvl60.

Permalänk
Medlem

Som det är nu är ju PVP gear bättre i Arena än PVE gear för att PVE har en massa värdelösa stats för PVP. Tex haste, expertise, armor pen, hit rating etc.
Medans PVP gear har Attackpower, crit, spellpower som focus.
Det gör att vill du BARA sattsa på PVP går det utmärkt du behöver inte springa 1 instance och vill du sattsa på PVE går det utmärkt.

Det är väldigt bra tycker jag, förut va man tvungen att "PVE to PVP" , folk som hade bra pve kunde bara facerolla sig till vilken rating som helst i princip. Det va ännu värre i vanilla, hade man full epic då kunde man i princip inte dö. Utan problem ta 1v3

PS

Jag glömde bort att alla offsets man köper för honor är totalt sämst och måste farmas om man ska maxa sin pvp-toon.
Det är också löjligt lätt att få PVE-vapen från naxx-ulduar som är bättre eller likvärdiga PVP-vapen som mycket få klarar av att fixa 2250rating.

Permalänk
Medlem

Kör Fury Warrior och bytte ut 9 st +16 str. sockets mot +16 expertis.. Och jeflar vilken skillnad i dps det blev dpsén ökade med 600-700 vid boss fight..
Har "alltid" hört att dps warrior ska ha massor av str..men i det här fallet stämde det dåligt...

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Scarshield+Legi...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Kör Fury Warrior och bytte ut 9 st +16 str. sockets mot +16 expertis.. Och jeflar vilken skillnad i dps det blev dpsén ökade med 600-700 vid boss fight..
Har "alltid" hört att dps warrior ska ha massor av str..men i det här fallet stämde det dåligt...

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Scarshield+Legi...

Byt till arms din dps kommer öka mycket mer. Sen undrar jag varför du kör ditt bästa vapen i offhand? låter väldigt dumt att göra. Byt ut din boots enchant till 32 ap. Skaffa head enchant cloak enchant sätt på berserking på dina vapen då kommer du få se en dps ökning.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Som det är nu är ju PVP gear bättre i Arena än PVE gear för att PVE har en massa värdelösa stats för PVP. Tex haste, expertise, armor pen, hit rating etc.
Medans PVP gear har Attackpower, crit, spellpower som focus.
Det gör att vill du BARA sattsa på PVP går det utmärkt du behöver inte springa 1 instance och vill du sattsa på PVE går det utmärkt.

Det är väldigt bra tycker jag, förut va man tvungen att "PVE to PVP" , folk som hade bra pve kunde bara facerolla sig till vilken rating som helst i princip. Det va ännu värre i vanilla, hade man full epic då kunde man i princip inte dö. Utan problem ta 1v3

PVP delar är helt värde K i PVE, kör du med recillience ( vet ej hur det stavas) i end game instancer så tappar du så sjukt mycket allt annat + hit , haste m.m. som är ett måste i endgame

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vieu
Verkligen.
Det är väl för fan lika för alla. Om det är så jävla mkt bättre med pve-gear är det väl bara skaffa det själv. Jävla whine för att du blir ägd, skulle inte bli brydd om du skappade en 200trådar om att du blev cc:ad i STV av en lvl60.

Men gud alltså blir du verkligen så upprörd över en post på ett forum?
Jag snackar om att balansera spelet, bara en idé, du behöver inte bry dig för det kommer aldrig att hända.

Ja visst är det lika för alla.... eh? Var då? Vissa spelare (som jag) jobbar 8 timmar om dagen och ibland på helgerna med. Jag har inte tid att fixa PVE gear för det kräver en massa tid som jag inte har. PVP gear kan jag fixa genom att spela någon timme då och då.

Jag gnäller inte för att jag blir ägd, jag tycker bara inte att folk ska kunna PVPa med PVE gear och lyckas. Samtidigt tycker jag inte att folk med PVP gear ska lyckas i PVE.

Hitills har du ju inte kommit med någon konstruktiv kritik alls?

Hursomhelst. Du växer till dig när du växer till dig och så är det med det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Som det är nu är ju PVP gear bättre i Arena än PVE gear för att PVE har en massa värdelösa stats för PVP. Tex haste, expertise, armor pen, hit rating etc.
Medans PVP gear har Attackpower, crit, spellpower som focus.
Det gör att vill du BARA sattsa på PVP går det utmärkt du behöver inte springa 1 instance och vill du sattsa på PVE går det utmärkt.

Det är väldigt bra tycker jag, förut va man tvungen att "PVE to PVP" , folk som hade bra pve kunde bara facerolla sig till vilken rating som helst i princip. Det va ännu värre i vanilla, hade man full epic då kunde man i princip inte dö. Utan problem ta 1v3

PS

Jag glömde bort att alla offsets man köper för honor är totalt sämst och måste farmas om man ska maxa sin pvp-toon.
Det är också löjligt lätt att få PVE-vapen från naxx-ulduar som är bättre eller likvärdiga PVP-vapen som mycket få klarar av att fixa 2250rating.

Ingen har sagt att PVP gear är uber i end game. Men du kan göra hyffsat ifrån dig.

Förra säsongen hittade jag ett par Retri / Rogue setups med riktigt fin rating. Visst, det är en burst setup som kräver att man lyckas få ner targetet i första svepet annars är det kört.

Deras gear bestod till merparten av PVE delar.

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Asså hur många gnomish army knives måste man tillverka för att skilla engineering 449-450? Jag har tappat räkningen nu...
Jeeves-schemat droppade men det kräver ju 450 skill.

Kan du inte tillverka en av dem två bössorna istället?
Då vet du när du dingar i alla fall.

EDIT; Du hade redan dingat, men det är ett hett tips i alla fall!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Kan du inte tillverka en av dem två bössorna istället?
Då vet du när du dingar i alla fall.

EDIT; Du hade redan dingat, men det är ett hett tips i alla fall!

Det är först när man nått 450 som man kan tillverka dem så det gör man bara om man ska sälja eller använda själv.
Hade man däremot kunnat göra dem vid 445 så hade det blivit billigare att tillverka ett par såna mot slutet än army knives.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Min engineering är 445, så jag måste också hitta på nåt som jag ska göra, så att jag får den till 450 och kan göra jeeves, har ritningen, men som sagt behöver få upp den i 450. 440 till 445 gjorde jag army knifes, eller tror faktiskt att jag har gjort redan från 425-445 i stort sett. Tyvärr går inte army knifes DE, det mesta jag gör så brukar jag skicka till min alt för att DE.

JC var ju aningen dyr att levla dom sista stegen. Min mage som är lvl 65 har JC och enchanting. Från 433 till 450 gjorde jag ringar där man behövde en titanbar, en forest emerald och en dream shard. Sen DE man ringen och får tillbaks bara sharden. Lite jobbigt att göra JC daily med lvl 65.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Min engineering är 445, så jag måste också hitta på nåt som jag ska göra, så att jag får den till 450 och kan göra jeeves, har ritningen, men som sagt behöver få upp den i 450. 440 till 445 gjorde jag army knifes, eller tror faktiskt att jag har gjort redan från 425-445 i stort sett. Tyvärr går inte army knifes DE, det mesta jag gör så brukar jag skicka till min alt för att DE.

JC var ju aningen dyr att levla dom sista stegen. Min mage som är lvl 65 har JC och enchanting. Från 433 till 450 gjorde jag ringar där man behövde en titanbar, en forest emerald och en dream shard. Sen DE man ringen och får tillbaks bara sharden. Lite jobbigt att göra JC daily med lvl 65.

Kolla http://www.wow-professions.com/ om du inte redan använder den

Visa signatur

7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 32GB 3000mhz Corsair Vengeance LED | 2x Samsung 960 EVO 500GB |
ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech G903 | Corsair K70 RGB MK.2| Sennheiser Game Zero

Server | 3770k @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth Z77 | 32GB 1600mhz Corsair DOMINATOR PLATINUM | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 840 EVO 250GB | Fractal Design Define R2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KeTonic
Kolla http://www.wow-professions.com/ om du inte redan använder den

Får göra det, har till viss del använd en annan guide som finns på wow forumet, har inte länken här, eftersom jag är på jobbet. Men ska kolla på det här.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Goddag.

Levlade upp en druid till wotlk men är nu sugen på att återgå till min ursprungsklass, Priest.

Hur är dom som pvp-healers nuförtiden?
Några bra builds?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0ozker
Goddag.

Levlade upp en druid till wotlk men är nu sugen på att återgå till min ursprungsklass, Priest.

Hur är dom som pvp-healers nuförtiden?
Några bra builds?

Ja helt ok vad jag har sett, min bror (http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Scarshield+Legi...(PVPspec: Discipline)) har 1949 rating, vilket är helt ok. och om jag säger så här; kan han så kan du

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Min engineering är 445, så jag måste också hitta på nåt som jag ska göra, så att jag får den till 450 och kan göra jeeves, har ritningen, men som sagt behöver få upp den i 450. 440 till 445 gjorde jag army knifes, eller tror faktiskt att jag har gjort redan från 425-445 i stort sett. Tyvärr går inte army knifes DE, det mesta jag gör så brukar jag skicka till min alt.

Tillverka army knives tills du når 448, sen gör du två dyra saker för de sista poängen. Extra goggles kan ju vara bra att ha för att kunna använda olika gems att skifta mellan.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Woho, dingade nu äntligen 80 med min warrior, önskar bara att det var en Orc och inte en Undead, men men, denna var redan 64 orkade fan inte börja helt från början. Får väl vänta tills dom inför (om någonsin) ras-byte. Nu ska man förhoppningsvis börja runna ToC normal, bgs o WG för lite gear. Wish me luck!

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Undead warrs är coolast.

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paltkoma
PVP delar är helt värde K i PVE, kör du med recillience ( vet ej hur det stavas) i end game instancer så tappar du så sjukt mycket allt annat + hit , haste m.m. som är ett måste i endgame

Captain obvious to TEH rescue

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som har problem med att logga ?

Jag får "disconnected from server" så fort jag har knappat in mitt lösen.

Permalänk
Medlem

la av med wow för ca 4 månader sedan men den bästa tiden i wow var januari - mars 2009 då jag var med i en pve-guild. De flesta av oss var svenskar men det fanns några norskar också. Det tog inte lång tid innan vi i guilden trivdes riktigt bra tilsammans, vi var ganska bra också men visst, vid den tiden var det ju inte så svårt men vi var ändå ganska bra. Det var som fantastiskt var att vi alltid hade kul och spelade musik på raids i vent, skrattade om någon tabbade sig genom att wipa oss och skämtade hela tiden. på "wow-fritiden" (när vi inte raidade) spelade vi också mycket tillsammans och hade skoj! dock splitrades guilden några gånger då vi joinade större guilder men vi hittade tillbaka pga av våra stark vänskapsband. Vi väntade länge på ulduar men när patchen kom så hade vi joinat ett av de bättre guilderna på servern och sedan la de flesta av.

Har dock haft kontakt med några av dem på senaste tiden och nu har våran forna leadern startat guilden igen då han började spela. Det är bara ca 8 personer kvar men det är de personer som jag kände bäst. jag har inte börjat spelat med dem än men det ska bli kul att samlas igen

januari - mars - den bästa tiden jag någonsin upplevt i wow, jag vet att det aldrig blir som då men jag kommer aldrig glömma våran fantastiska guild!!

Vänskap, ha kul, gemenskap är så mycket viktigare än regler och att vara seriös i en guild!!

tack för mig, det var min berättelse om den bästa tiden jag upplevt i wow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Captain obvious to TEH rescue

Handlar inte så mycket om PVP gear i PVE utan mer om PVE burst gear i PVP.

Vet ej hur många ggr det hänt mig att en destro lock 3 shottat mig med 700 res (vet att det ej är mkt) genom ett par crittar. Chaosbolt för 12k, lite annat gott.

De har INGEN pvp gear alls, visst, kommer jag fram till honom så är han död. Men om man har lite otur så äre kört.

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk

Har aldrig tyckt om PvP så mycket då det alltid laggar, buggar, och slutar med att man inte har kul utan bara farmar på som en jävla maskin... Men nu när dom fixat till WG så tycker jag det kan vara ganska underhållande. Mina PvP-skills är ju inte på högsta nivån precis, men när man får använda stora maskiner och kanoner och faktiskt tänka lite strategiskt så blir det helt klart ett annat spel.

Och till er some håller på att kalla varandra fjortisar.... Lägg av med det för helve-ete, ni smutsar ner Sweclockers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sc0pe
Undead warrs är coolast.

Undead är coolaste rasen i hela spelet och det absolut coolaste man kan vara är en undead rogue med engineering goggles, som min main bara råkar vara.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xore
text

Det är just när det inte är så himla seriöst som det är roligast, många ska vara så sjukt seriösa och ta det på blodigt allvar men det ska väl vara roligt att spela också...
Det är därför jag bara kör battlegrounds, det är så casual och man får inte skit för att man klantar sig.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk

World of Warcraft - Cataclysm COMFIRMED FRÅN BLIZZARD!! SÅG NYSS TRAILER FRÅN BLIZZCON! OMG!! XD

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Ja verkar tufft!

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Känns som typ allt det där är BS...

Vilket det inte var.....

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Det kan bli skitcoolt, men det kan bli synd att de även förändrar i befintligt så att man aldrig kan spela det igen.
Detta stod i en officiel FAQ:
"When the Cataclysm occurs, it will occur for all players, whether they have purchased the expansion or not--you will no longer be to play in the original version of Kalimdor or the Eastern Kingdoms"

http://www.wow-europe.com/cataclysm/faq/

Förresten, har nån sett nåt lanseringsdatum för detta?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Blizzard gör verkligen bra trailers.

Permalänk
Medlem

Detta var helt klart nödvändigt, att för den gammla världen få sig en genomgång. Tror detta blir helt underbart, nu funderar jag mest om jag ska köra upp en Goblin

Kommer också bli roligt att se hur Path of the Titans kommer fungera.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB