Permalänk
Medlem

Guild Wars 2

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

vem bad dig hålla koll på guildwars2.com? anet eller ncsoft?

Permalänk
Medlem

arenanet men det är för jag har en gammal fansite som ligger och skrotar.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Avstängd

Jag hoppas på det bästa!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

roligt att ncsoft släpper ett nytt nu när aion är i startgroparna, men kanske gratis fortfarande som 1:an då krigar dom inti emot varann....

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

gw 2 ska vara gratis.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhriz
gw 2 ska vara gratis.

jaha fan va coolt, 1:an var ju bra, dock har jag fastnat i aion, men nog blir det lite GW2 absolut

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Avstängd

Gw 2 = kostnad för spelet och sen ftp

Vilken fansite hade du?

spelar någon gw fortfarande, det är HEL dött nuförtiden.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Åh, spännande!
Blir att kika in där en gång i timmen då...

Permalänk
Medlem

guildwars.se forumet används fortfarande men inte värst mycket aktivitet.
kanske dags att fräsha upp den lite.

http://www.guildwars.se/forum

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhriz
guildwars.se forumet används fortfarande men inte värst mycket aktivitet.
kanske dags att fräsha upp den lite.

http://www.guildwars.se/forum

jodå, nog vet jag att du har en fansite (är en av få aktiva postare)

det jag undrade var om du fått mail av anet/ncsoft som säger att det ska hända något i veckan, och det hade du ju

Permalänk
Medlem

Sweet! Har väntat länge på GW2. Har ju hunnit att lessna på GW både en och två gånger

GW norden... har för mig att jag har ett konto där men fick nog då det mest bara flamas där...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Hedersmedlem

Nu kan ni kolla en extra gång, för nu har en trailer kommit! Jag håller på och ladda ner den nu!

Permalänk
Medlem

Trailern var ju sjukt snyggt gjort. Grafiken påminde mycket om GW1 fast rejält uppdaterat.

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk

Ååååh. Kan ju säga att det rycker lite i baguetten när man kikar trailern. Så ni som sitter i mjukisar och har någon i närheten kanske bör täcka för.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Måste säga att det var en av de bättre trailers jag har sett. Musiken och övergångarna mellan koceptbilder och animationer var fantastiskt bra gjort.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhriz
guildwars.se forumet används fortfarande men inte värst mycket aktivitet.
kanske dags att fräsha upp den lite.

http://www.guildwars.se/forum

Misstänkte det

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Härligt att se att någonting händer med GW2 Ska man tippa på en release sent 2011 - 2012?

Permalänk
Medlem

Jag tippar på release december 2010 våren 2011, som sagt det är vad jag tror men det kan ochså bli som peo säger.

Orsaken jag tror det kan bli tidigare är att från början skulle det redan varit släppt. 2008 eller 2009 var det tänkt från början. De valde dock att börja om från början och göra ett mycket större spel. De sa också att de inte skulle släppa någon information förrän de hade något att visa. Om de kommit så långt tror jag inte att det är så långt till release.

Det jag tyckte om med gw var pvp. Du behövde inte spela i 2 år och skaffa gear för att kunna köra pvp. Som jag förstått kommer detta fungera liknande i gw2.

Det kommer finnas massor att göra i pve. Massor av gear också.

Det ska visst inte finnas pvp karaktärer, däremot kommer alla karaktärer ha en gräns för pvp. Alla karaktärer blir "nerfade" i pvp så alla ligger på samma nivå. Detta tycker jag om då pvp blir mer baserad på hur skickligt ditt lag är inte på hur mycket tid du kunnat grinda eller hur mycket gold du köpt för riktiga pengar.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

Ny trevlig information. De ska tydligen försöka sig på en mer levande värld där saker kan förändras beroende på vad spelarna gör. Ska bli mycket spännande att se om de lyckas i slutändan.

http://www.pause.com/index.php/guild-wars-2-exclusive-a-few-q...

http://pc.ign.com/articles/101/1015971p1.html

http://www.eurogamer.net/articles/guild-wars-2-preview_4?page...

Permalänk
Medlem

Man kan ju knappast till konkurrensen säga att guld wars slog igenom. Något genombrott att snacka om hade det inte. Ett mmo i mängden som vad jag vet, inte många idag kommer ihåg eller ens testade.

Trailern till guildwars 2 var fin men det är ju bara en trailer. Att se pvp i guildwars hade varit intressant, om det är samma gamla grej igen eller om det är något nytt.

Så... berätta för mig varför guildwars 2, ytterligare ett fantasy mmo skulle slå igenom, vad gör detta lir till något att tro på?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Man kan ju knappast till konkurrensen säga att guld wars slog igenom. Något genombrott att snacka om hade det inte. Ett mmo i mängden som vad jag vet, inte många idag kommer ihåg eller ens testade.

6 miljoner sålda spel är knappast ett mmo i mängden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Så... berätta för mig varför guildwars 2, ytterligare ett fantasy mmo skulle slå igenom, vad gör detta lir till något att tro på?

finns det något drygare än "convert me posts"? Är du det minsta intresserad kan du gott läsa på själv, det finns flera intervjuer, q&a:s, previews osv att läsa.

Permalänk
Medlem

Nya uppdateringar, det ser ut som enorma förändringar när man ser den nya filmen. Charr verkar ha kommit in i någon form av industrialiseringsålder med gevär och liknande. Får hoppas att de lyckas balansera allt i slutändan... och att jag kan få spela necro. Annars blir det inte mycket till pvpspel.

Filmen om raserna går att se här: http://www.guildwars2.com/en/

Permalänk
Medlem

Blir balanseringen i klass med första spelet behöver man nog inte oroasig för dålig klassbalansering.
Såg coolt ut på filmen. Kännde igen ganska mycket där. Och Fiery dragon swordet har blivit en aning snyggare, haha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paltkoma
roligt att ncsoft släpper ett nytt nu när aion är i startgroparna, men kanske gratis fortfarande som 1:an då krigar dom inti emot varann....

Det är inte NCsoft som utvecklar GW2

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Peo_bond jag såg inga gevär.. kanske missade det men om det nu finns i trailern så peka gärna ut det.
Men nog ser det intressant ut iallafall, ska bli roligt och se när dom planerat att släppa det.

Permalänk
Medlem

haha, char skjuter ju med gevären, hur kan du missa? behövs knappast pekas ut

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Peo_bond jag såg inga gevär.. kanske missade det men om det nu finns i trailern så peka gärna ut det.
Men nog ser det intressant ut iallafall, ska bli roligt och se när dom planerat att släppa det.

En tredjedel in i trailern så skjuter de med sina yxliknande gevär. Precis efter de brinnande järnvarelserna.

Permalänk
Medlem

förutom den otroligt töntiga storyn i trailern så ser man såklart fram emot gw2.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm