Snow Leopard finns på Apple Store

Permalänk
Medlem

Packetet CD:n kom i var inte någon höjdare, massa riv å skit, ingen apple klass inte

Iaf, jag tror inte min HDD mår så bra, tar alltid så lång tid att spara och öppna saker från disken, skitlång tid, ofta med badbollen inblandad och med snöleoparden blev det inte så mö bättre inte :S

Gillar heller inte dom svarta menyerna som blir när man högerklickar i docken, går det få tillbaka dom vita?

Batteriikonen har nu fått en text som berättar nuvarande skick på batteriet, mitt är "byt ut nu" men aja

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

fick update skivan idag, nu skall jag ploppa in den och sticka till ikea. kan berätta sen.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag fick fan ingen med posten idag.
Lite dåligt tycker jag :(. Visst är man ivrig och vill ha nya SL, men när man tänker tillbaka på det sen så spelar nog inte så stor roll om man får köra med L, 3 dagar längre. Kan ju iaf använda datorn

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Man måste inte göra en helt ny installation va?, finns det någon fördel med att göra det?

Permalänk
Medlem

Sådär, har precis uppgraderat. 15min tog det.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Köpte ni i butiken eller valde UPS som leverans? Fick inte mitt idag.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Köpte i butik, kom dit 1 timme efter öppning och var en enorm hög med SL kvar

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

Märks knappt nån skillnad förutom att linkinus inte funkade efter jag uppgraderat samt att quicktime är snyggare och funkar bättre

Permalänk
Inaktiv

Verkar vara en enorm skillnad i prestanda! Här är ett omfattande test:

http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=macosx_106...

Synd på OGL-prestandan bara... Fast Macfolk kanske inte spelar så mycket ändå, antar jag.

Permalänk
Medlem

Min är i kundvagnen på apple store för 99kr. står skickas 3-5 arbetsdagar, är den på gång då eller är det nåt jag måste bekräfta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Köpte ni i butiken eller valde UPS som leverans? Fick inte mitt idag.

Använde Apples "up to date", de gömde datum den skickades tills den 27e, då såg jag att den hade skickats den 24:e och hade sats på "undantag" i NL så den inte gick nånstans föräns kvällen den 27e. Kom med UPS runt halv 12 igår.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Har uppgraderat (eller ptja, nyinstallerat, tyckte en clean install kändes bättre) nu, på gott och ont.
- Nya exposé var skitfult tills man haxxat det.
- Uppdateringsprogramet hittar inga updates till iPhoto men iPhoto säger att mitt bibliotek är 'för nytt'.
- AquaSKK funkar inte längre verkar det som, men det lär väl komma updates eller nått. Tror jag var snudd på att fixa det igenom att ändra lite permissions, fast vet inte.
- Inloggningsskärmen buggar sig och visar ingen bakgrundsbild av någon anledning, men jag ska ändå byta ut den sen.
- Vissa fönster öppnar sig under andra fönster?
- De har flyttat på Spotlight.app så jag vet inte hur jag gör mig av med den längre.

+ Man slipper stor blaffig ruta för uppdateringarna.
+ Att högerklicka saker i docken är skitsnyggt.
+ Känns mer responsivt än tidigare.
+ Quicktime X
+ Substacks!
+ Ser fint ut nu när de flesta programen i aktivitetshanteraren är Intel (64-bitars).

Lösningar på några av minusen skulle vara mysigt förövrigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akira_san
Märks knappt nån skillnad förutom att linkinus inte funkade efter jag uppgraderat samt att quicktime är snyggare och funkar bättre

Ladda ner 2.0 eller kör 2.0.1 i Rosetta mode så ska det funka har jag läst.

De ska komma en uppdatering snart annars. Jag väntar på den och hoppas de även fixar vissa buggar jag stött på i programet samtidigt (de har sagt att vissa buggar ska fixas iaf).

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Beställde min kopia den 24e men posttjänsten Apple använder är ju grymt sega! Kan jag använda min kompis skiva för att uppdatera och använda min nästa gång eller förlorar man något på det? Vill uppdatera nu!

Visa signatur

Core 2 Quad Q6600 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Corsair HX 520W | BFG 8800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altis
Beställde min kopia den 24e men posttjänsten Apple använder är ju grymt sega! Kan jag använda min kompis skiva för att uppdatera och använda min nästa gång eller förlorar man något på det? Vill uppdatera nu!

Du kan använda samma DVD

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Testade använda Secrets nu för att byta inloggningsbilden, men den är fortfarande enfärgad i någon ful blå nyans. Lite retsamt.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaminix
- Nya exposé var skitfult tills man haxxat det.

På vilket sätt har du "haxxat det"? Jag kan inte bestämma mig om det är bättre eller sämre men är ju intressant att veta hur du ändrat ditt.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
På vilket sätt har du "haxxat det"? Jag kan inte bestämma mig om det är bättre eller sämre men är ju intressant att veta hur du ändrat ditt.

Laddade ned ett tema från macthemes som en kompis (zawamura) letade fram.
http://macthemes2.net/forum/viewtopic.php?id=16798587

Väldigt subtilt. Gillade nog bättre som det var i Leopard, men det där är bättre än standard SL iaf imo.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaminix
Har uppgraderat (eller ptja, nyinstallerat, tyckte en clean install kändes bättre) nu, på gott och ont.
Fix'd:
- Nya exposé var skitfult tills man haxxat det. (haxxat som sagt)
- Uppdateringsprogramet hittar inga updates till iPhoto men iPhoto säger att mitt bibliotek är 'för nytt'. (helt och hållet user error, fixade det... hade flyttat bort filen så att uppdateraren inte hittade)
- Vissa fönster öppnar sig under andra fönster? (inte upplevt på länge nu... inbillning?)
Un-fix'd:
- AquaSKK funkar inte längre verkar det som, men det lär väl komma updates eller nått. Tror jag var snudd på att fixa det igenom att ändra lite permissions, fast vet inte.
- Inloggningsskärmen buggar sig och visar ingen bakgrundsbild av någon anledning, men jag ska ändå byta ut den sen. (tror att det är Secrets som fuckat det här, lär väl lösas i någon uppdatering)

- De har flyttat på Spotlight.app så jag vet inte hur jag gör mig av med den längre.

+ Man slipper stor blaffig ruta för uppdateringarna.
+ Att högerklicka saker i docken är skitsnyggt.
+ Känns mer responsivt än tidigare.
+ Quicktime X
+ Substacks!
+ Ser fint ut nu när de flesta programen i aktivitetshanteraren är Intel (64-bitars).

Lösningar på några av minusen skulle vara mysigt förövrigt.

Uppdatering

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Lite off topic, men vill inte skapa en ny tråd ang. detta: Vet nån hur man tar bort funktionen att iTunes startar så fort man trycker på play/pause tangenten på tangentbordet?
Lite störande när man lyssnar på Spotify och vill pausa musiken med den knappen.
Detta gäller alltså Snow Leopard, det var inte så i gamla Leopard.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaminix
Laddade ned ett tema från macthemes som en kompis (zawamura) letade fram.
http://macthemes2.net/forum/viewtopic.php?id=16798587

Väldigt subtilt. Gillade nog bättre som det var i Leopard, men det där är bättre än standard SL iaf imo.

Hmm, det fungerar på mina minimerade, alltså dom små bilderna i expose men inte i dom övre stora fönstrerna, är fortfarande blått runt dom, vad kan vara fel? Måste man starta om datorn? (har startat om finder)

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Lite off topic, men vill inte skapa en ny tråd ang. detta: Vet nån hur man tar bort funktionen att iTunes startar så fort man trycker på play/pause tangenten på tangentbordet?
Lite störande när man lyssnar på Spotify och vill pausa musiken med den knappen.
Detta gäller alltså Snow Leopard, det var inte så i gamla Leopard.

Vill även jag bli av med detta otyg. Har personligen ingen musik alls i iTunes utan använder endast Spotify. Någon som vet?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

hur kan jag göra för att få in snow leopard då min cd-spelare är trasig=/?? kan man få in det på något vis iaf??

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Hmm, det fungerar på mina minimerade, alltså dom små bilderna i expose men inte i dom övre stora fönstrerna, är fortfarande blått runt dom, vad kan vara fel? Måste man starta om datorn? (har startat om finder)

Antingen har du gjort något fel eller så måste du starta om tror jag, för jag har inte sett röken av det blåa sen jag la in det.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk

Har du tillgång till någon kompis med en Mac eller har en egen extra samt en USB-pinne* på minst 8 GB så kan du fixa det.
På Mac:en med en fungerande DVD-spelare följ denna guiden:
http://kambiz.kamrani.net/blog/2009/08/install-mac-os-x-10-6-...

* Även vanliga USB-anslutna externa hårddiskar och till exempel iPods funkar.

Oj glömde visst citera, aja ovan inlägg riktade sig till fYNN.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaminix
Antingen har du gjort något fel eller så måste du starta om tror jag, för jag har inte sett röken av det blåa sen jag la in det.

Japp, för mig krävdes omstart, nice tema iaf

Iaf, ni som har problem med Logitechs kontrollcenter, och att musen inte fugerar med expose och spaces, flytta ut spaces och expose från verktygsprogram till vanliga programmappen!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Avstängd

Ok tack för hjälpen,
om man handlar en extern cd/dvd - spelare/brännare kan man installera via den då?

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Medlem

För de som hatar utseendet i Exposé så är här ett annat tema som är riktigt najs.
http://macthemes2.net/forum/viewtopic.php?id=16798604

Permalänk
Medlem

Fan nu är jag riktigt lack! Kom hem från jobbet nyss och fortfarande inget OS X! Va _FAN_ är meningen men att förbeställa när man ändå inte får skiten samma dag det kommer ut? Jag kunde lika gärna gått till Macforum här i Göteborg och sitta med Snow Leopard nu. Ja, jag är förbannad...

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk

Sitter i samma sits.. besviken.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jilted82
Fan nu är jag riktigt lack! Kom hem från jobbet nyss och fortfarande inget OS X! Va _FAN_ är meningen men att förbeställa när man ändå inte får skiten samma dag det kommer ut? Jag kunde lika gärna gått till Macforum här i Göteborg och sitta med Snow Leopard nu. Ja, jag är förbannad...

+1 på det.

Så vi som pungade ut pengar direkt när det gick att förhandsboka ska få det sist av alla? Kasst må jag lugnt påstå. Får Apple allt se till att fixa till tills nästa gång..

Visa signatur