Om det låga Win7-priset i engelska nätbutiker

Permalänk

Om det låga Win7-priset i engelska nätbutiker

Är det verkligen exakt samma version av Home Premium som säljs för ungefär 800 SEK på engelska nätbutiker?? Varför har dom lägsta priser i hela EU?

Jag har funderat på att köpa men undrar om jag verkligen får rätt grej. Det verkar ju nästan för bra för att vara sant - halva priset i jämförelse med Webhallen och då är frakt inräknad!

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B002DUCMT2/ref=pd_lu...

"Pre-order Price Guarantee" står det också. Deras rykte står alltså på spel om man skulle bli lurad.

Och stämmer det att om du köpet Windows 7 Home Premium så medföljer både 32-bit och 64-bit versionerna?

Och den viktigaste frågan: vilka har här redan beställt från Amazon? Vilka problem kan uppstå och är denna nätbutik välansedd?

Andra funderingar eller frågor?

Permalänk
Medlem

Har beställt. Ska vara samma version som i Sverige (självklart skiljer sig språken åt). Amazon är stort och bra. Har handlat från dem tidigare inga problem.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk

Min order blev, med leverans till Sverige, totalt 77 british pounds till slut, eller 909 svenska kronor. Är det ungefär vad ni fick ge?

Permalänk

SEK 876.40 kom jag fram till beställningstillfället; kan variera något vid debiteringsdagen pga valutadiff.

Av erfarenhet vet jag, att man lita mer på Amazon än på någon svensk motsvarighet. Priset är garanterat. Dock, skulle det sänkas innan leverans gäller det nya lägre.

Permalänk
Medlem

Re: Om det låga Win7 priset på engelska nätbutiker

Jag har förbeställt 2 exemplar av Home Premium från Amazon UK, mitt pris inklusive frakt blev £148.72.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derrelique
Är det verkligen exakt samma version av Home Premium som säljs för ungefär 800 SEK på engelska nätbutiker?? Varför har dom lägsta priser i hela EU?

Även Microsoft store UK hade en förbokningsdrive fram till sista Augusti, där var priset £80. Jag är lite förvånad över att det inte vart någon förbokningsdrive i Sverige. Men det kanske kommer?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derrelique
Och stämmer det att om du köpet Windows 7 Home Premium så medföljer både 32-bit och 64-bit versionerna?

Båda versionerna följer med. Det står om du skrollar ner lite.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derrelique
Vilka problem kan uppstå och är denna nätbutik välansedd?

Amazon är så pålitligt det kan bli. Handlar du inte där så kan du skippa att handla online.

Permalänk

Har också beställt, blir nog bra

Permalänk
Medlem

men vem vill ha home...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberz
men vem vill ha home...

vad är det du saknar i home premium? (bara nyfiken).

Permalänk

Jag köper ju mitt Home premium ifrån amazon kommer jag då kunna använda min cd-nyckel till en svensk Home premium version som jag lånar av en kompis?

Permalänk
Medlem

Innan jag köper..

Jag har ju hoppats på ett fint pris på HOME premium 3user-pack (typ familjepack)

hittar dock inget sånt.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man kan uppdatera språket på premium eller är det bara ultimate det gäller?

Permalänk
Avstängd

Ultimate och Enterprise har jag för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daevilb
Innan jag köper..

Jag har ju hoppats på ett fint pris på HOME premium 3user-pack (typ familjepack)

hittar dock inget sånt.

Jag letade också efter det. Men min googling gav bara att det fanns amerikanska priser på det, och löften om att det skulle komma i Europa närmare releasen. Så det blir väl lite av en chansning att vänta på det gentemot att beställa från England.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberz
men vem vill ha home...

Vilken/Vilka funktion/er saknar du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derrelique
Min order blev, med leverans till Sverige, totalt 77 british pounds till slut, eller 909 svenska kronor. Är det ungefär vad ni fick ge?

Mitt gick på £75.78.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Tackar för tipset, beställt. £76.86

Permalänk

Amazon har ett rabatterat pris, £159.85, även på Ultimate.
Jag är den tredje, som ställer frågan här: Vad får jag för de 90 punden?

Vad kommer vi på normalnivå att sakna, när vi i oktober graderar 'ner' till Home Premium?
Ingenting förmodar jag. Eller?

http://news.softpedia.com/news/Windows-7-Home-Premium-vs-Prof...

http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/products/compare-...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wilburt99
Amazon har ett rabatterat pris, £159.85, även på Ultimate.
Jag är den tredje, som ställer frågan här: Vad får jag för de 90 punden?

Vad kommer vi på normalnivå att sakna, när vi i oktober graderar 'ner' till Home Premium?
Ingenting förmodar jag. Eller?

http://news.softpedia.com/news/Windows-7-Home-Premium-vs-Prof...

http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/products/compare-...

Tänker så också. Men jag tror det blir bra med Home Premium. Nu väntar man bara. Längtar....

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Wikipedia har en mer fullödig jämförelse mellan de olika versionerna av Win7:

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions

Visa signatur

Osedd trädde kung Priamos in och gick fram till Achilles
och sina armar slog om hans knän och kysste hans hårda,
mordiska händer, som hade förgjort så många hans söner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icegrin
Wikipedia har en mer fullödig jämförelse mellan de olika versionerna av Win7:

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions

Vad betyder "Maximum CPU chips supported" från länken ovan?

Permalänk
Citat:

[i]Ursprungligen inskrivet av Icegrin [/ spom skiljer].
Wikipedia har en mer fullödig jämförelse mellan de olika versionerna av Win7:

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions

Den var bra. Nu bör väl alla veta vad som skiljer A från B ffrån C. Eller hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SevenFour
Vad betyder "Maximum CPU chips supported" från länken ovan?

Antagligen hur många cpu som stöds. Om den stöder ett eller flera.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ploppsan
Antagligen hur många cpu som stöds. Om den stöder ett eller flera.

Förtydligande, antal processorsocklar avgör, inte antalet cores i varje processor.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Just nu går Windows 7 för 65 pund på Amazon. Slå till nu eller vänta? Kommer man kunna få det billigare någon gång någonsin eller är det nu som gäller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Förtydligande, antal processorsocklar avgör, inte antalet cores i varje processor.

Jag var lite otydlig. Du förtydligade det. Menade så.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boombot
Just nu går Windows 7 för 65 pund på Amazon. Slå till nu eller vänta? Kommer man kunna få det billigare någon gång någonsin eller är det nu som gäller?

Billigare har jag svårt att tro att det blir, möjligen ngn 50lapp på ngn superdrive de kör.

En fråga till er som är mer inne på Operativ. Vad är skillnaden mellan svensk och engelsk version förutom språket i alla menyer?

Permalänk
Medlem

@schalok
Beroende på hur du ställer in datorn får du engelsk version av till exempel firefox istället för svenska som standard när du går in på www.firefox.com . Lite svårt att förklara...

Det är det enda jag kommer på.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Njae, det stämmer väl inte riktigt. Du ställer ju in din plats som Sverige (och svenskt tangentbord) oavsett vilket språk du väljer att köra. Du kommer därför bli redirectad till svensk installationsfil av firefox.

Permalänk
Medlem

Så inga egentliga nackdelar alls med att ha en UK version av W7.

Såg föresten att detta är en "Full Version". Ingen OEM.

Fördel med det är att det ej är moderkortsknutet. Dvs byter du moderkort så kan du fortfarande använda samma licens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Njae, det stämmer väl inte riktigt. Du ställer ju in din plats som Sverige (och svenskt tangentbord) oavsett vilket språk du väljer att köra. Du kommer därför bli redirectad till svensk installationsfil av firefox.

Beroende på hur du ställer in datorn får du engelsk version av till exempel firefox istället för svenska som standard när du går in på www.firefox.com . Lite svårt att förklara...

Den inställningen kan vara lätt att missa. Men det är ett ickeproblem egentligen.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core