Om det låga Win7-priset i engelska nätbutiker

Permalänk
Inaktiv

Om du kör med kreditkort så behöver du bara reklamera till kortföretaget så står de för risken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xlr8
Har försökt komma in på http://www.overclockers.co.uk/ i två dagar nu.
Börjar kännas som att jag inte kommer få se Win 7 eller mina pengar igen.

Lyckas du inte logga in eller vad är problemet? Sidan får jag upp. Maila butiken vet jag. Det känns ju rätt osannolikt att en butik av Overclockers storlek skulle blåsa dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SevenFour
Lyckas du inte logga in eller vad är problemet? Sidan får jag upp. Maila butiken vet jag. Det känns ju rätt osannolikt att en butik av Overclockers storlek skulle blåsa dig.

Fungerar här också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xlr8
Har försökt komma in på http://www.overclockers.co.uk/ i två dagar nu.
Börjar kännas som att jag inte kommer få se Win 7 eller mina pengar igen.

Fick anv. en proxy för att komma åt den förrut men nu funkar det. Förmodligen var det ett routing problem någonstans. Jag tror overclockers.co.uk är en säker site att handla från, har beställt där nu men de ville ha kontoutdrag/körkort här också trots att min bank krävde extra verfiering. :/

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Nu hittar jag inte nyheterna, men skulle inte windows sälja billigt windows 7 till studenter i US, Uk och även i Sverige?
har för mig att de skulle kosta motsvarande 300:- st?
vad händ med det?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jontepo
Nu hittar jag inte nyheterna, men skulle inte windows sälja billigt windows 7 till studenter i US, Uk och även i Sverige?
har för mig att de skulle kosta motsvarande 300:- st?
vad händ med det?

Eftersom Win7 släpptes för nån dag sen så har det säkert gått ut?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jontepo
Nu hittar jag inte nyheterna, men skulle inte windows sälja billigt windows 7 till studenter i US, Uk och även i Sverige?
har för mig att de skulle kosta motsvarande 300:- st?
vad händ med det?

http://www.microsoft.com/uk/education/studentoffer/
Dock har väl ingen sagt att det skall komma till Sverige?

Permalänk
Medlem

Tror jag glömde att säga att mina ex. från overclockers.co.uk dök upp i fredags med rekommenderat brev.

Edit: Även min Intel ssd disk dök upp så jag håller för fullt på med att installera grejor.

Permalänk
Medlem

Funderar på Ultimateversionen eftersom den har språkstöd för bl a svenska.
Är det någon skillnad på Ultimate som köps från Englad jämfört med svensk?
£174.98 inc VAT på http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=SW-123-M...
Detta blir 1000:- billigare om jag fattat rätt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalarna
Funderar på Ultimateversionen eftersom den har språkstöd för bl a svenska.
Är det någon skillnad på Ultimate som köps från Englad jämfört med svensk?
£174.98 inc VAT på http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=SW-123-M...
Detta blir 1000:- billigare om jag fattat rätt.

Kan ju inte vara ngn skillnad.. oem eller retail är isf skillnaden

Permalänk
Medlem

Det är retail:
Microsoft Windows 7 Ultimate - Retail [GLC-00181]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
http://www.microsoft.com/uk/education/studentoffer/
Dock har väl ingen sagt att det skall komma till Sverige?

hittade notisen där jag läste det och såg att de(författarna) hoppades att de skulle komma till Sverige.

Noticen

Men Österrike har fått erbjudandet, då borde vi också kunna få det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Tror jag glömde att säga att mina ex. från overclockers.co.uk dök upp i fredags med rekommenderat brev.

Edit: Även min Intel ssd disk dök upp så jag håller för fullt på med att installera grejor.

Hur lång tid tog det, har skickat in "dokumenten" de ville ha men har inte hört något efter det.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Hur lång tid tog det, har skickat in "dokumenten" de ville ha men har inte hört något efter det.

Jag skickade in "dokumenten" i torsdags men har inte hört något och statusen på min order har inte förändrats.
Har mailat dom och frågat men inte fått något svar.
Det kommer nog inte bli några fler inköp på overclockers för min del.

Permalänk
Medlem

Någon som fått nått ex av Win 7 från Amazon och i så fall hur leverarades detta?

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Någon som fått nått ex av Win 7 från Amazon och i så fall hur leverarades detta?

Fick mina två ex igår, med vanliga postgången. Leveransen tog då fyra arbetsdagar, om jag räknar rätt.

Permalänk
Medlem

Mitt ex skulle enligt Amazon gått den 20:e från England, yet to be seen.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Fick mina två ex igår, med vanliga postgången. Leveransen tog då fyra arbetsdagar, om jag räknar rätt.

Kom dom via rekomenderat brev, paket eller direkt i brevlådan?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Kom dom via rekomenderat brev, paket eller direkt i brevlådan?

Med vanlig postgång menar jag ända hem, dvs skickat som vanligt brev.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xlr8
Jag skickade in "dokumenten" i torsdags men har inte hört något och statusen på min order har inte förändrats.
Har mailat dom och frågat men inte fått något svar.
Det kommer nog inte bli några fler inköp på overclockers för min del.

Jag fick svar men de sa att de inte hade fått några dokument och bad mig försöka igen, vi får väl se imorgon om jag fått nån bekräftelse då.

EDIT:
De har skickat ordern nu...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Fick mitt ex av HP i brevlådan idag. Ut med de gamla in med de nya.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Mitt ex skulle enligt Amazon gått den 20:e från England, yet to be seen.

Samma här, står att bpde mina 2st Win 7 Ultimate skickades den 20 Okt och skall komma 29 Okt. Ännu har man inte fått dom.
Kanske beror på strjeken hos Royal Mail som det blir försenad?
http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId=...

Förresten vet nån hur det fungerar med Amazon Pre Order price guarantee?
Priset låg på 159.85 pund, när jag beställde, sen höjdes priset till 162.48 pund och dom drog totalt 332.42 pund + frakt, totalt ca: 3800:- kr. Men fick mail från dom senare efter pengarna dragits:

"Greetings from Amazon.co.uk.

You saved £10.37 with Amazon.co.uk's Pre-order Price Guarantee!

The price of the item(s) decreased after you ordered them, and we gave you the lowest price.

The following title(s) decreased in price:

Microsoft Windows 7 Ultimate, Full Version (PC DVD)
Price on order date: £159.85
Price charged at dispatch: £149.48 Lowest price up to and including release date: £149.48
Quantity: 1
Total Savings: £10.37

£10.37 is your total savings under our Pre-order Price Guarantee.
"

Att det står dom tog 149.48 pund per Ultimate, stämmer inte alls, då skulle total pris ligga på ca: 3400:- + frakt och dom drog totalt 3800:- + frakt på mitt konto.
Kommer jag få tillbaka pengar från Amazon nu? Eller skall man ta kontakt med dom för detta price guarantee? Har redan skickat mail till dom i Mån och har inte fått svar från dom ännu.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Priserna i mailet är nog de engelska priserna. Till Sverige kostar det mer eftersom de iom stor försäljning hit tar ut svensk moms som är högre än engelsk dito.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ztenlund
Till Sverige kostar det mer eftersom de iom stor försäljning hit tar ut svensk moms som är högre än engelsk dito.

Nej, det verkar de inte göra.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XPerion
Att det står dom tog 149.48 pund per Ultimate, stämmer inte alls, då skulle total pris ligga på ca: 3400:- + frakt och dom drog totalt 3800:- + frakt på mitt konto.
Kommer jag få tillbaka pengar från Amazon nu? Eller skall man ta kontakt med dom för detta price guarantee? Har redan skickat mail till dom i Mån och har inte fått svar från dom ännu.

Tänk på att de adderar upp till svensk moms på slutpriset. Det där £149,49 är väl med 16 % moms, men räkna upp det till 25 % och kontrollera igen.

Edit: Måste ha missat ovanstående inlägg konstigt nog.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Nej, det verkar de inte göra.

Det gör de visst.
Om jag t ex lägger Win 7 Pro Full i korgen så är priset på hemsidan ~£149 och när man går till checkout så är det ~£163. Det är alltså efter adressvalet.

För övrigt är den här tabellen talande:
http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?ie=UTF8...

Edit:
149*0,85= 126*65
126,65*1,25=~158

Slänger man sedan på ca fem pund i frakt så blir det ~163.

Permalänk
Medlem

Hmm..hänger faktiskt inte med, är inte inne med detta moms och tull. >_>

Detta fick jag betala:
Your order #026-(received September 13, 2009)
-------------------------------------------------------------------------
Qty Item Price Shipped Subtotal

---------------------------------------------------------------------

Amazon.co.uk items (Sold by Amazon EU S.a.r.L.):

2 Microsoft Windows 7 Ultima... £162.48 2 £324.96

Shipped via Royal Mail

-------------------------------------------------------------------------
Item Subtotal: £259.96
Shipping and handling: £5.97
VAT: £66.49

Pre-order Guarantee: £0.00

Total: £332.42

Nån vänlig själ som är bra på matematik och kan räkna ut om allt stämmer?
Tack!

edit:
Ahh, såg inte ztenlund "formel" och ser ut allt stämmer trots allt.
tacka.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ztenlund
Det gör de visst.
Om jag t ex lägger Win 7 Pro Full i korgen så är priset på hemsidan ~£149 och när man går till checkout så är det ~£163. Det är alltså efter adressvalet.

Hmm, jag använder mest mina förhandsbokningsexemplar som referens och där blev det inga sådana påslag. Det kanske var ett specialfall dock?

Permalänk
Medlem

Du har ju priserna innan moms.

(259,96*1,15)/2=149,477 i pris med engelsk moms (15%).
(259,96*1,25)/2=162,475 i pris med svensk moms (25%).

Sedan har du ju frakten uppepå det om 7,4625 med svensk moms, vilket inte alls är aktuell i GB eftersom de väl ofta har gratis frakt om jag minns rätt.

Edit: Det var riktat till XPerion alltså, men jag var lite seg så det blev ett inlägg emellan...

Permalänk
Medlem

Grrrr, låg inget win7 innanför dörren när jag kom hem idag. Får hoppas på morgondagen. Sugen som fan nu.