Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Aion: The Tower of Eternity

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jkrx
I min launcher står det Aion (US) ska det göra det? Har för mig att förra beta testerna var på US servers only eller något sånt så tänkte det var därför. Min region i launchern är iaf EU. :/

då ska det funka.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

jaja vi får väl se när open beta börjar Tänkte bara om det stämmer att det ska stå Aion (US) i launchern

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jkrx
jaja vi får väl se när open beta börjar Tänkte bara om det stämmer att det ska stå Aion (US) i launchern

Nej det ska stå europa i launchern eftersom du förmodligen har en europeisk nyckel. Klienten är dock samma, men nyckeln styr vilken servergrupp du får aksess till. Du ändrar med att dra ner gardinen där det står US.

Permalänk
Inaktiv

Måste man göra nåt speciellt för att få spela öppna betan?

Permalänk
Medlem

Jahapp så mycket för open beta, nu ska man helt plötsligt måsta få tag i beta-nycklar ändå. Hade sett fram emot att prova detta, men lär ju inte gå nu.

Permalänk
Medlem

Funkar detta http://downloads.cdon.com/index.phtml?action=nav_page&navigat... för att komma in i öppna betan?

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jkrx
jaja vi får väl se när open beta börjar Tänkte bara om det stämmer att det ska stå Aion (US) i launchern

Har stått North America på min launcher också men går man in på file och settings så står de Region: Europe!

1 dag och 8 timmer och 32minuter kvar till OB!

EDIT: Hoppas Aion får bättre stöd av Crossfire/SLI efter patch 1.5.. Hade varit sweet.. Har haft koll på tempsen på mina båda grafikkort i tidigare CB.. och grafikkort nr2 idlade ju medans de första kortet fick jobba ensam!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Hur är det med FPS i storskalig PvP om man kör med hyffsade grafikinställningar, laggar det? Hade eventuellt tänkt att slå på stort nu när nya 5800-serien kommer. Men nu säger alltså du SweSparky att crossfire inte ger något?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Equinox
Hur är det med FPS i storskalig PvP om man kör med hyffsade grafikinställningar, laggar det? Hade eventuellt tänkt att slå på stor nu när nya 5800-serien kommer. Men nu säger alltså du SweSparky att crossfire inte ger något?

För tillfället ger de ingenting.. Men enligt Aion redaktionen ska de finnas stöd för både Crossfire och SLI.. så de kanske kommer..? eller?

En större PVP läggs nog en stor del av krutet på cpun kan jag tänka mig.. Alltså inte GPUn..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Spelade Warhammer ett tag och i RvR pallade mitt 4850 inte alls med, fick ställa ned grafiken ett steg på grund av att alla effekter tog all kraft. Så jag tror att GPU är viktigare än CPU? Hittade dock någon dynamisk detaljriekdom för karaktärer i grafikinställngarna, kanske hjälper.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Equinox
Hur är det med FPS i storskalig PvP om man kör med hyffsade grafikinställningar, laggar det? Hade eventuellt tänkt att slå på stort nu när nya 5800-serien kommer. Men nu säger alltså du SweSparky att crossfire inte ger något?

Vad jag hittade i betan vad att när det var väldigt mycket folk så kunde spelet dra ner på grafiken av sig själv för att minksa lagg om sånt skulle uppstå dock lite osäker på den här.

Desto mer säker är jag på att det går att ställa in en knapp som gör att man säker grafiken lite för massiv pvp.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Open Beta starts 9 a.m. PDT (5 p.m. BST, 6 p.m. CEST) on Sunday, September 6th.

Så det är antigen kl 17.00 eller 18.00?

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk

http://kindred.aion.tv/status/ kolla där ser du ^^

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

BST= British Summer Time = UTC +1
CEST= Central European Summer Time = UTC +2

http://aion.glyph.se/

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
BST= British Summer Time = UTC +1
CEST= Central European Summer Time = UTC +2

http://aion.glyph.se/

Där står det ju "Next beta starts in in 0 day(s), 8 hour(s), 5 minute(s) and 53 second(s)."

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Inaktiv

Måste man jaga nyckel får att få köra det dom kallar open beta? >_<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Där står det ju "Next beta starts in in 0 day(s), 8 hour(s), 5 minute(s) and 53 second(s)."

Tiden har inte blivit uppdaterad där.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Måste man jaga nyckel får att få köra det dom kallar open beta? >_<

Ja.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

21 timmar och 39 min kvar till Open Beta!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Inaktiv

Open beta, my ass -.-
Hur får man tag i nyckel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Open beta, my ass -.-
Hur får man tag i nyckel?

http://eu.aiononline.com/uk/news/eu-open-beta-keys-now-availa...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

http://powerwiki.na.aiononline.com/aion/Open+Beta+Patch+Notes

Lite open beta patchnotes. Finns ganska mycket intressant där

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Inaktiv

Ah, fått tag i nycklar nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Ah, fått tag i nycklar nu

Skulle vara trevligt om folk kunde skriva HUR de fick tag i nyckel och inte bara flashy flasha runt och verka viktig!

Men om någon har en liten nyckel över får ni gärna vara så snälla att PM'a den till mig, då jag just nu suktar efter att få känna på Aion lite!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k50_hampus
Skulle vara trevligt om folk kunde skriva HUR de fick tag i nyckel och inte bara flashy flasha runt och verka viktig!

Men om någon har en liten nyckel över får ni gärna vara så snälla att PM'a den till mig, då jag just nu suktar efter att få känna på Aion lite!

Tack på förhand!

Jag förstår dig men har du läst lite i trådarna så har jag åtminstone skrivit 2 gånger att man kan förhandsboka på flera olika webshops och få en beta key som bonus.... det och lite til står på http://www.aiononline.se/index.php som du hadde hittat om du tagit dig tid att skriva AION i sökrutan på google.se !!! och kanske skrivit AION BETA KEY så dyker det upp massevis med info !

I efterskott var så god, jag brukar inte vara så här snäll mot lata dryga människor men då slipper man ha dig tjatande ännu mer i frågan och förstöra tråden !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Jag förstår dig men har du läst lite i trådarna så har jag åtminstone skrivit 2 gånger att man kan förhandsboka på flera olika webshops och få en beta key som bonus.... det och lite til står på http://www.aiononline.se/index.php som du hadde hittat om du tagit dig tid att skriva AION i sökrutan på google.se !!! och kanske skrivit AION BETA KEY så dyker det upp massevis med info !

I efterskott var så god, jag brukar inte vara så här snäll mot lata dryga människor men då slipper man ha dig tjatande ännu mer i frågan och förstöra tråden !

problemet är att på gamereactor hittar inte jag nycklarna, finns på svenska/finska/danska/norska sidorna, men har kollat runt lite och inte hittat:/

EDIT: hittade att de på gamereactor, dock verkar de vara slut nu:/

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Jag förstår dig men har du läst lite i trådarna så har jag åtminstone skrivit 2 gånger att man kan förhandsboka på flera olika webshops och få en beta key som bonus.... det och lite til står på http://www.aiononline.se/index.php som du hadde hittat om du tagit dig tid att skriva AION i sökrutan på google.se !!! och kanske skrivit AION BETA KEY så dyker det upp massevis med info !

I efterskott var så god, jag brukar inte vara så här snäll mot lata dryga människor men då slipper man ha dig tjatande ännu mer i frågan och förstöra tråden !

Hahaha, OM jag har sökt på google, du jag har sökt och letat som en Gnu, och jag har redan förhandsbokat det och har inga planer att testa "Beställa/avbeställa" sättet från en internet shop då jag inte är en sån som gärna "Scam'ar" eller orkar pyssla med sådana sätt bara för en nyckel.

och för det andra så Ja ofc det finns massa länkar till sidor här och där som givit ut nycklar, men som du kanske förstår är de tagna, det är därför man skriver här som sista utväg och hoppas att någon här kanske stöter på lite keys!

Och jag skriver hellre i en gammal tråd och "förstör" där, där skadan redan är skedd av många före mig, än slänger upp en ny och förstör i forumet. Om folk orkade slänga in lite fler ord än "I has beta key now" och skriva mer, vilken sida de fick ifrån, hur de fick den, om de har någon aning om/när det kan tänkas släppas nya, det är inte jobbigt att skriva ett par rader till så slipper vi ännu fler frågor.

Men min fråga består, jag såsom många andra är ute efter en open beta key, och skulle någon hitta på en sida som får nya keys så släng gärna in en länk här.

Tack för att jag fick använda mig av en lång fin vägg med text och "förstöra" massor!

Permalänk
Medlem

Om nån har en nyckel över finns det en varm famn här som gärna tar emot den.

Permalänk
Medlem

Ni som inte fått tag i nån nyckel kan ju köpa en beta-nyckel. Jag gjorde det på g2play.net.
När jag reggade nyckeln på kontot så stod det att att jag var inbjuden att prova på beta.
Så som en sista utväg kan ni ju alltid köpa en key för 50 kr. Bättre än att lägga 400 kr och sen märka att spelet inte var nåt för dig

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Medlem

För de som vill ha beta nyckel kan ni göra såhär : regga er och förboka det på discshop med hjälp av postförskott... samma sekund som ni beställer får ni ett e-mail med koden och därefter är det bara att avbeställa Funkar fint! Sitter och tankar klienten atm.

Permalänk
Medlem

Jag förhandsbokade ett ex på webhallen och fick en beta nyckel i mail lådan. Skall testa betan nu en vecka och om jag inte gillar det skiter jag bara att hämta ut mitt ex som är undanplockat i deras butik.