Permalänk
Entusiast

Metroid Prime Trilogy

Någon mer än jag som är hypad inför detta spel? Släpps om strax över en vecka och är en samling med föga förvånande alla 3 Metroid Prime spel med uppdaterad grafik, kontrollschema, laddnings tider och lite tweaks här och där på bossar och fiender.

Personligen har jag inte lirat något prime spel än så ska bli kul, hört att samlingen kommer klocka in på runt 80-90 timmars speltid och om jag känner Metroid så är det kvalitets timmar.

Spelet kommer i ett metall fordral samt en bok med all story och lite artwork om jag förstått det rätt.

Video Recension:

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Har förbokat det för längesen Har redan alla 3 spelen, men boxen är så läcker och spelen är så sjukt jävla bra så jag måste ha Trilogy också ;p. Kan nog vara nice att köra om 1:an och 2:an med Wii-kontrollen också, den var ju helt klockren i 3:an så. Men det där med att grafiken skulle vara uppdaterad stämmer väl inte? Kontrollschemat vet vi ju, och att det ska vara lite tweaks här och där, men av det jag sett så ser spelen grafikmässigt likadana ut som på GC ;p.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Entusiast

Citerar ifrån en annan sida:

Citat:

"The first two games visually expanded to 16x9/480p with surgical texture replacement throughout for higher resolution images, full bloom lighting on the original Prime"

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd

jag valde att köpa min gamecube då metroid prime kom , nu ser det ut som att jag måste köpa ett Nintendo wii för triologin skull ,jag va ju som sagt dum som sålde mitt Nintendo GC med både Metroid P1 och Metroid P2

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa ett Wii för kommande Muramasa, men ser visst ut som om jag hittat ett annat givet köp till också

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Entusiast

http://www.youtube.com/watch?v=NxZULNIIpdE

Här ser ni en jämförelse video för Gamecube och Wii, kolla filmen i HD kvalité så kommer ni se skillnaden. Det ser bra mycket bättre ut nu i Trilogin.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
http://www.youtube.com/watch?v=NxZULNIIpdE

Här ser ni en jämförelse video för Gamecube och Wii, kolla filmen i HD kvalité så kommer ni se skillnaden. Det ser bra mycket bättre ut nu i Trilogin.

Ljudet var lite efter i den videon men jag såg då nästan ingen skillnad
Förutom en kanske lite högre upplösning på Wii versionen. Annars är det den vanliga skillnaden man alltid ser i jämförelser, att färg och ljusstyrkan verkar vara olika inställt på monitorn

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Entusiast

2 dagar kvar tills MPT släpps.

Spelade nyss igenom Super Metroid. Mother brain död med 64% item completion, nu är man hypad! Funderar på att kanske lira igenom metroid till NES också.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Skulle spelet inte lanseras i nån metall-box? Kollade på en och den verkade bara vara i ett vanligt vitt fodral (med ett hårdpapps-fodral runt)...

Permalänk
Entusiast

Jag fick hem mitt spel idag, och det är samma collectors edition som USA fick men med en skillnad.. Ingen metall box

Innehållet är densamma dock.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Vet ej om jag kommer köpa detta, men är ändå sugen.
Jag har varvat 1:an och 2:an några gånger och 3:an snart 2 gånger, men är ändå sugen på styrningen hur det skulle kännas.

Super Metroid har jag inte klarat, drog hem det via Wii:et innan sommaren, men blev sugen att köra det nu!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lopphunden
Super Metroid har jag inte klarat, drog hem det via Wii:et innan sommaren, men blev sugen att köra det nu!

Gör det, utan tvekan det bästa metroidspelet.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Har redan alla spelen så det blir förmodligen inget köp. Ny kontroll och bättre grafik i all ära, men jag betalar inte 500 spänn bara för det. Dessutom låter det ju som att de har fixat en massa buggar, vilket är väldigt synd. Sequence breaking är ju halva nöjet enligt mig.

Jag kan ju ändå passa på att fråga om ni vet vilka buggar som fortfarande går att utnyttja. Fungerar ghetto jump, bsj och dash jump fortfarande? Går det att få space boots tidigt i ettan och Screw attack tidigt i tvåan?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wozfe
Har redan alla spelen så det blir förmodligen inget köp. Ny kontroll och bättre grafik i all ära, men jag betalar inte 500 spänn bara för det. Dessutom låter det ju som att de har fixat en massa buggar, vilket är väldigt synd. Sequence breaking är ju halva nöjet enligt mig.

Jag kan ju ändå passa på att fråga om ni vet vilka buggar som fortfarande går att utnyttja. Fungerar ghetto jump, bsj och dash jump fortfarande? Går det att få space boots tidigt i ettan och Screw attack tidigt i tvåan?

har du lyckats få space jump tidigt i ettan jag har bara sett på youtube dom som lyckats har aldrig lyckats skälv och var o hur hittar man det i 2an

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Visst är man sugen men jag gillade inte 2an och 3an har jag inte spelat ännu av någon konstig anledning så blir nog att jag bara köper 3an.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
har du lyckats få space jump tidigt i ettan jag har bara sett på youtube dom som lyckats har aldrig lyckats skälv och var o hur hittar man det i 2an

Vilken utgåva har du? EU eller US? Man tar nämligen skorna på olika vis beroende på vilken version man har ifall du kanske har tittat på fel klipp.

2an har jag dock ingen aning om då jag bara spelat igenom det en gång, gillade inte alls att man skulle behöva hoppa genom light och dark, sög riktigt hårt enligt mig.

Det värsta var ju också att jag försökte scanna 100% första rundan, lyckades med 99% och upptäckte att det var en del på en boss som jag missat, väldigt frustrerande.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

w00t metroid <3<3<3
ska lätt köpa detta när jag har råd, å klara ut trilogin igen
så jefla bra spel

Permalänk
Medlem

Läste att dash jump som mojliggjorde tidiga space jump boots inte finns kvar tyvärr. BS jump är också borta i trean och förmodligen således också i tvåan. Tidig screw attack är nog också bara att glömma.

Permalänk
Entusiast

Rekommenderar spelet starkt, men tänker undvika tråden från och med nu. Vill inte se några fler spoilers

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Visst är man sugen men jag gillade inte 2an och 3an har jag inte spelat ännu av någon konstig anledning så blir nog att jag bara köper 3an.

Vilken utgåva har du? EU eller US? Man tar nämligen skorna på olika vis beroende på vilken version man har ifall du kanske har tittat på fel klipp.

2an har jag dock ingen aning om då jag bara spelat igenom det en gång, gillade inte alls att man skulle behöva hoppa genom light och dark, sög riktigt hårt enligt mig.

Det värsta var ju också att jag försökte scanna 100% första rundan, lyckades med 99% och upptäckte att det var en del på en boss som jag missat, väldigt frustrerande.

Jadu eftersom jag köpte spelet i sverige så antar jag med 99,9% säkerhet att det är den från eu. du får gärna förklara det där med betäckningarna , eller är det som vilken revision du har osv. för det minns jag inte

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Dum fråga: kommer det finnas en PC-version??

Permalänk
Medlem

tyvärr inte

men det finns fan-made versioner på spelet
bara googla runt "metroid pc" vissa är rätt ok.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd

fatta om man kunde få detta på pc istället för jag gillar inte 3dversoner på konsoll det känns inte rätt Metroid är 2d och kommer alltid att förbli det i mina ögon. däremot om metroid finns som 3d spel på pc då känns det som vilket crysis wow osv spel som helst

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Tydligen ser det sämre ut än orginalen.

http://kotaku.com/5354254/metroid-prime-trilogy-version-looks...

en sån besvikelse :/

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Entusiast

Jag är säker på att 16:9, 480p samt någorlunda förbättrade texturer mer än kompenserar förlusten utav några vågor.

Som han förövrigt inte utnyttjar i filmen. Verkar som han lirar likt förbannat i 4:3 och 480i.

Så det är väl som du sa till mig innan cope när jag postade den förra filmen, att det inte är en jämn jämförelse.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Kommer skaffa Metroid Triology hur som helst när jag skaffar ett Wii för det kanske ändå inte är något man kommer tänka på när man väl sätter sig in i spelen igen, om det nu beror på upplösningen

Har endast kört en bra bit in i första spelet men gillade det verkligen

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
fatta om man kunde få detta på pc istället för jag gillar inte 3dversoner på konsoll det känns inte rätt Metroid är 2d och kommer alltid att förbli det i mina ögon. däremot om metroid finns som 3d spel på pc då känns det som vilket crysis wow osv spel som helst

har du spelat spelet?
jag trodde också att det skulle faila då det var 3d spel på konsol, men dom har fan lyckats bra med gamecube kontrollerna. nu i trilogy är dom dessutom uppgraderade för wii's kontroller, vilket gör det hela ännu skönare (tycker jag iaf, gillade kontrollerna i metroid prime 3 så).

ärligt talat, metroid prime är helt jäkla epic

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warfaren
har du spelat spelet?
jag trodde också att det skulle faila då det var 3d spel på konsol, men dom har fan lyckats bra med gamecube kontrollerna. nu i trilogy är dom dessutom uppgraderade för wii's kontroller, vilket gör det hela ännu skönare (tycker jag iaf, gillade kontrollerna i metroid prime 3 så).

ärligt talat, metroid prime är helt jäkla epic

jo snälla du det har jag ,men just det här med 3d och metroid anser jag inte passar i hop och att spela sådanna spel med spelkonsoller är skit svårt och ännu värre med Wiii dosorna känns skit svårt. Dock är det en vaning sak

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
jo snälla du det har jag ,men just det här med 3d och metroid anser jag inte passar i hop och att spela sådanna spel med spelkonsoller är skit svårt och ännu värre med Wiii dosorna känns skit svårt. Dock är det en vaning sak

Så du menar att Wii kontrollerna är till och med sämre än Gamecube kontrollerna?

Vet inte om jag ska skratta eller gråta......

Spelar det hellre på mitt Wii än på datorn eller Gamecube alla dagar i veckan.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Så du menar att Wii kontrollerna är till och med sämre än Gamecube kontrollerna?

Vet inte om jag ska skratta eller gråta......

jag hade seriösa problem med manövereringen av metroid prime 3. kändes som om man ville följa med o slänga sig in i tvn eller nått. jag kunde aldrig spela 3an för just att wii kontrollerna inte kändes rätt.

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.