Permalänk
Medlem

Samsung Omnia II, fast den kostar ju lite mer än 4000kr iofs...å andra sidan är den nog snäppet billigare än Iphone och är betydligt mer kompetent.

Annars har du ju Omnia Pro som är lite billigare, har utdragbart tangentbord vilket medför att den blir lite tjockare(16,2mm och lite tyngre ca 160gram).

Hinner SE få ut Rachael(Xperia3) innan jul så är ju den absolut intressant, har ju android också.

Permalänk
Medlem

Intressant tråd, ni verkar kunna mycket om mobiler.

Jag är mycket nära att köpa en iPhone 3g S då jag vill ha en mobil som mestadels inte hänger sig och inte har laggiga interface.

Men såg att iPhone har 3-5 veckors lång leveranstid om man beställer från hemsidan, helt sjukt ju!

Så jag bara undrar om ni vet om man kan köpa iPhone i telias butiker och få den direkt i hand? Eller är det också 3-5 veckors vänte tid?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ojva
Samsung Omnia II, fast den kostar ju lite mer än 4000kr iofs...å andra sidan är den nog snäppet billigare än Iphone och är betydligt mer kompetent.

På vilket sätt är Omnia II betydligt mer kompetent?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lindgren92
Intressant tråd, ni verkar kunna mycket om mobiler.

Jag är mycket nära att köpa en iPhone 3g S då jag vill ha en mobil som mestadels inte hänger sig och inte har laggiga interface.

Men såg att iPhone har 3-5 veckors lång leveranstid om man beställer från hemsidan, helt sjukt ju!

Så jag bara undrar om ni vet om man kan köpa iPhone i telias butiker och få den direkt i hand? Eller är det också 3-5 veckors vänte tid?

Har du tur kan du säkert hitta någon obskyr liten butik som har ett par på lager, tvivlar dock att det är lätt då det verkar vara allmän brist på iPhone's runt om i världen.

Den som väntar på något gott..

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Multitasking, kan skicka filer med bt, amoled skärm, bättre upplösning, större skärm, bättre kamera(om man nu har det behovet), fm-radio, går att använda minneskort mm...

Permalänk
Medlem

den där Meizu M8 verkar fin men den verkar inte finnas alls ännu,, och jag hittar inga specs eller mått på den,,

men billigare än iphone verkar den ju vara,,

läste att den fortfarande är under utveckling.. jaja,, den som lever får se

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Permalänk
Medlem

Meizu M8 har funnits att köpa ett bra tag nu. Dock tycker jag den är överprisad. Anledningen till att den blev hypad var för att man förknippat Meizu med bra och billiga produkter. M8 må vara bra (dock skulle man valt ett OS med mer applikationer tillgängliga) men lite för dyr.

Man får ju hoppas att Meziu hoppar på Android-tåget och släpper en upphottad version av M8 med Android.

Jag rekommenderar er som är intresserade i Android att kolla in Swedroid med jämna mellanrum.

Själv längtar jag efter en Androidlur med vettigt pris och bra batteritid. Vilket bör finnas när min nuvarande telefon är färdig för att bytas ut.

iPhone hade vart mycket intressantare om plattformen hade vart mer öppen. Men jaja, vi får ser vad som sker i framtiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer
[...]Jag rekommenderar er som är intresserade i Android att kolla in Swedroid med jämna mellanrum.

Själv längtar jag efter en Androidlur med vettigt pris och bra batteritid. Vilket bör finnas när min nuvarande telefon är färdig för att bytas ut.

Tattoo och Samsung Galaxy Lite ser båda två riktigt nice ut. Samsung blir antagligen dyrare då den har lite hetare saker i sig, amoled m.m.

Tattoo blir nog ett riktigt lyft för android användandet

Permalänk

android`?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
android`?

Googles operativsystem till mobiler och mobila mojänger.
Ett alternativ till iphonen om man så vill. Ser bra ut, särskilt med HTC Sense, och har ett stadigt växande utbud av program (apps). Bla är Android det ända operativsystemet förutom iphonens som har fått Spotify.

EDIT: Eftersom det inte är Apple så kan även billigare telefoner ha det med (stort +). De har då samma program utbud som de fetare mobilerna trots deras billigare pris och aningen sämre prestanda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
android`?

Ett smartphone-operativsystem för mobiltelefoner som utvecklas av bland andra Google.

Tnaden: Mjo, de ser intressanta ut. Men såklart måste Samsung låta sin billigare mobil se riktigt billig ut också. En vit och grön plastbit. Tattoo ser mycket bättre ut då, den såg riktigt stilig ut i en matt svart färg.

Lite tråkigt dock med den låga upplösningen. Men det är klart, hade de låtit den ha högre upplösning så hade den ju konkurerat med deras dyrare telefoner. Inte bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer
Ett smartphone-operativsystem för mobiltelefoner som utvecklas av bland andra Google.

Tnaden: Mjo, de ser intressanta ut. Men såklart måste Samsung låta sin billigare mobil se riktigt billig ut också. En vit och grön plastbit. Tattoo ser mycket bättre ut då, den såg riktigt stilig ut i en matt svart färg.

Lite tråkigt dock med den låga upplösningen. Men det är klart, hade de låtit den ha högre upplösning så hade den ju konkurerat med deras dyrare telefoner. Inte bra.

Jag är toknöjd om jag kan få en smartphone för ~200kr/mån. 2.8" hindrar nog inte mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TnadeN
Jag är toknöjd om jag kan få en smartphone för ~200kr/mån. 2.8" hindrar nog inte mig

Nu har dock inte storleken på skärmen att göra med upplösningen. En högre upplösning hade ändå vart välkommet.

Min nuvarande 2.2" har samma upplösning som den. Illa.

Permalänk
Medlem

måste säga att jag är sjukt nöjd med min meizu m8, sjukt värd sitt pris på 2500kr.
apps finns det relativt mycket av, och det släpps nya hela tiden. det bästa är ju att dom är gratis också
det ryktas om en ny upphottad version av den som ska släppas inom ett tag också.

det tråkiga är att du måste beställa den från kina.

Permalänk
Medlem

Min farsa äger en HTC Touch HD. Den är enligt mig skitball! Dyr, men bra!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskifer
måste säga att jag är sjukt nöjd med min meizu m8, sjukt värd sitt pris på 2500kr.
apps finns det relativt mycket av, och det släpps nya hela tiden. det bästa är ju att dom är gratis också
det ryktas om en ny upphottad version av den som ska släppas inom ett tag också.

det tråkiga är att du måste beställa den från kina.

När du sa 2500kr blev jag väldigt intresserad och var tvungen att kolla upp det. Och det var ju rätt. Den har blivit väldigt billig nu.

Går att beställa på dealextreme.com, gratis frakt och sådant vackert.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer
När du sa 2500kr blev jag väldigt intresserad och var tvungen att kolla upp det. Och det var ju rätt. Den har blivit väldigt billig nu.

Går att beställa på dealextreme.com, gratis frakt och sådant vackert.

om man har kompisar eller själv har vägarna förbi Kina så kan man få en för ca 1700 sek

Permalänk

På houseofdap.com så kan man skaffa en re för 2000. Re=begagnad inuti, nytt skal

Permalänk

Wohooo...ska till Peking en vecka den 9:e oktober...blir till att kolla upp Meizu