Permalänk
Medlem

Popcorn hour A-110, stabil?

Jag har efter mycket läsande tagit och beställt mig en Popcorn Hour A-110 tillsammans med en 1TB disk. Enligt vad jag har läst så är det väligt delade meningar om den. Vissa tycker att det är det bästa sedan brödet uppfanns medans andra tycker den är buggig och saknar funktioner.

Ni som har haft en sådan ett bra tag, kan ni kommentera på det och tala om hur det fungerar med senaste firmwaren jämfört med när ni köpte den?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Jag HATAR min A-100..

jävla skräp är vad det är..
jag har uppdaterat allt till nyaste och hela tiden får jag problem med olika filmer. MKV funkar ibland, ISO ska fungera men här är det olika här också, beroende på dag känns det som

sen ofta så blir det cp-sync i ljudet,

jag tror inte jag sett EN enda film på denna skräpmaskin utan att något fel uppstår eller att man måste ställa om något i inställningarna innan filmen ska starta..

fjärrkontrollen är värdelös, ful och buggig.. det går inte stänga av skiten utan att dra sladden (den går igång av sig själv, som om något program kräver det, typ torrent.. men ingen av dom tjänsterna är startade)

youtube-tillbehören och övriga "online-browser"-prylar hänger sig hela tiden och då är det oftast bara att starta om maskinen..

köpte ett "snabbt" usb2-minne och tänkte kanske det är hårddisken jag stoppat i den som krashat eller gjorde att den buggade, men nejdå samma fel..

denna skitmaskin har samlat damm i min nördlåda nu i 3-4 månader

XBMC!!!!! ska det vara så jäkla svårt att fixa en liten maskin som klarar av att lira MKV 1080p som INTE buggar?..

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Tycker min A-110 funkade helt utmärkt! Inget att klaga på! MKV i 1080 funkade bra!
Nu har jag en C-200 och den har väl många liknande funktioner som A-110, men lite extra kräm i burken.

Visa signatur

E8400 - Intel DG45FC - 4gb DDR2 - 80gb Intel x-25 SSD - Samsung LE46A656 - Samsung 226BW

Permalänk
Medlem

Skönt att höra att du gillade den. Det jag oroar mig för lite är att det inte verkar finnas någon fläkt i den och att hårddisken lär bli väldigt varm.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Säger som devilb, jag hatar oxå min a-100. Man kan som sagt undra utifall den är olika jävlig beroende på dag. Kan behövas x antal omstarter innan det fungerar som det ska. Helt sonika kan den även få för sig att bara stänga av, går heller inte att spola .mkv filer bakåt, bara framåt.

Skulle råda till dig att köpa en htpc om du förmår meka lite med det. En popcorn hour kommer jag aldrig köpa igen. Förbannad skit i mina ögon!

Permalänk
Medlem

Är det samma firmware för A-110 som för A-100? Har läst att en del har problem med A-100, så jag får hoppas på att A-110 fungerar bättre. Nu har jag i alla fall beställt den, så fungerar den dåligt när jag har testat den ett tag så får jag väl skicka tillbaka den då.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

jag hoppas verkligen era maskiner fungerar bra (c-200 och a-110) men a-100 ska ni hålla er jäääävligt långt borta ifrån..

jag blir helt matt bara jag tänker på den..

Direkt när jag kommer hem nu.. ska jag ta upp den ur nördlådan och dra ett slag med knytnäven, sen kommer jag få en underbar kväll!..

skitmaskin!!!

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk

Hade en A100 förrut; bland de bästa köp jag nånsin gjort. Hade sällan några strul alls.
Relativt nyligen skaffat en A110 (för att få DTS-avkodning), funkar lika bra den.

Jag har som sagt bara haft bra erfarenheter av PCH.
Visst, de tidigare firmware:n var lite buggigare, men sedan ganska länge tycker jag de har stabiliserats.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem

Jag har läst en del i ett annat forum om att folk som har hårddisk i säger att de blir alldeles för varma. Vissa säger att om man kollar en stund så kan då ljudet börja hacka när den blir för varm. Vissa har löst det genom att montera in en 25x25mm fläkt i chassit. Är det något som behövs för att kunna använda den? Borde inte fläkten isåfall sitta där redan från början om den inte ska gå att använda fullt ut utan fläkt?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

fattar inte heller varför ingen tillverkare släpper en maskin med xbmc..
dom slipper ju utveckla massa program o skit.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

jag var rätt nöjd med min A-100 men så uppgraderade jag till en HTPC och XBMC och det är flashigare gränssnitt mer funktioner etc men inte är en HTPC stabil... har längtat tillbaka till PCH mer än en gång!

Visa signatur

HTPC: Asus Pundit P4-P5N9300, E5200 + Scythe Shuriken, 4GB Corsair XMS2 6400, 30GB OCZ Vertex SSD, picoPSU-120, Noctua NF-R8 80mm, Ubuntu + XBMC.

Permalänk
Inaktiv

MIN A-100 funkar bra till film när den väl funkar, det som strular är att den behöver startas om ibland.

Permalänk
Medlem

Fick min popcorn a-110 igår och den funkar riktigt bra till att spela upp HD material som jag hade tänkt. Musik går också bra, även om jag skulle föredra en musikspelare på datorn. Bilder fungerar inte, den hävdar bara att den inte kan visa bilden, oavsett vilken bild jag försöker visa(jpg). Apple trailers via apple trailer tjänsten funkar inte heller, den buffrar säger den och sen lägger den av. Webradio funkar bra. Torrentklient funkar också bra.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580