Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lorthan
En helt offtopic fråga som jag hoppas kunna få svar på här endå! ska göra min betalning och ar fått bic coden DEUTDEDBXXX i mailen men jag får upp att det är fel, vad använde ni som beställt för bic kod? vilken är den rätta?

Hitta den rätta, varför skrev han inte med det riktiga i mailet istället för xxx i slutet

Såhär stod det hos skandiabanken " Har du tidigare fått meddelande om att BIC-koden är ogiltig och fått hjälp av kundtjänst att ta fram en ny?

För betalningar i EUR ska du nu använda den BIC-kod du från början fått av betalningsmottagaren, inte den alternativa BIC-kod som kundtjänst tagit fram. Under en period kan betalningarna komma i retur pga att den mottagande banken kräver att man skickar betalningen med den BIC-kod betalningsmottagaren angivet, något som tidigare inte varit möjligt.

Kontakta kundtjänst om du har några frågor så hjälper vi dig"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lorthan
hitta den rätta, varför skrev han inte med det riktiga i mailet istället för xxx i slutet [/B]

Vars hitta du den? har samma problem att jag inte har rätt bic när jag ska betala

Permalänk
Medlem

jag sökte på bankens namn via bic sidan och fick fram en, men jag har inte använt den än. Väntar på svar istället då jag mailade och frågade dom, känns säkrare så.

Pratade nyss med support chatten och man ska bara ta bort XXX i slutet och använda bokstäverna innan, testade och det fungerade

Permalänk
Medlem

Är det någon som beställt med OS eller vet hur OS beställningen funkar?
Efter valen med Vista står det "(german)". Verkar som att det bara funkar att beställa om man bor i tyskland, eller?
Skickade iväg en fråga till dom om detta men har inte fått svar än.

Alternativet är ju att köpa ett Vista själv men får man en Window 7 uppgradering på köpet då?

Annars verkar detta väldigt lovande... men det skulle vara skit snällt om ni som köpt Guru Fire kunde berätta mer. Hur flyter olika spel på den osv.

Permalänk
Medlem

sökte runt lite efter liknande ställen att köpa sådanna här burkar och hittade Kobalt. www.kobaltcomputers.co.uk
Verkar vara näst intill likadana som Notebookguru säljer, fast lite billigare.

Någon som har någon erfarenhet av Kobalt?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spjelk
sökte runt lite efter liknande ställen att köpa sådanna här burkar och hittade Kobalt. www.kobaltcomputers.co.uk
Verkar vara näst intill likadana som Notebookguru säljer, fast lite billigare.

Någon som har någon erfarenhet av Kobalt?

Har iaf hört bra om de .. de är väldigt kända. men är de inte dyrare för priset står väl i pund där?

Permalänk
Medlem

Jag har funderat på att köpa en Guru Ice, men är inte riktigt säker på vilken processor jag ska välja.

De jag funderar på är P8800 och P9700, dels undrar jag om det är så speciellt stor skillnad mellan dessa att det är värt pengarna för P9700:an, sedan undrar jag om ni tror att det skulle vara möjligt att spela GTA IV med nån av de här processorerna, om man väljer 4 gb Ramminne, jag kräver inte någon jätteprestanda men det bör ändå vara spelbart.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spjelk
Är det någon som beställt med OS eller vet hur OS beställningen funkar?
Efter valen med Vista står det "(german)". Verkar som att det bara funkar att beställa om man bor i tyskland, eller?
Skickade iväg en fråga till dom om detta men har inte fått svar än.

Alternativet är ju att köpa ett Vista själv men får man en Window 7 uppgradering på köpet då?

Annars verkar detta väldigt lovande... men det skulle vara skit snällt om ni som köpt Guru Fire kunde berätta mer. Hur flyter olika spel på den osv.

Jo du kan beställa med OS, men språket blir på tyska. Jag tror att du bara kan byta till svenska om du köper Ultimate. Alternativen är att köra på ett Windows du redan har, Windows 7 Release Candidate eller köp ett svenskt Windows.

Backa en sida, huffe har skrivit intryck om sin Guru Fire.
Betalningen på min Fire är framme idag eller imorgon. Har de svenska tangentbord hemma bör jag ha min om en dryg vecka, då ska jag också testa lite

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rood169
Jag har funderat på att köpa en Guru Ice, men är inte riktigt säker på vilken processor jag ska välja.

De jag funderar på är P8800 och P9700, dels undrar jag om det är så speciellt stor skillnad mellan dessa att det är värt pengarna för P9700:an, sedan undrar jag om ni tror att det skulle vara möjligt att spela GTA IV med nån av de här processorerna, om man väljer 4 gb Ramminne, jag kräver inte någon jätteprestanda men det bör ändå vara spelbart.

Jag var själv kluven just angående valet mellan P8800 och P9700. Jag hittade, främst via Notebookreview, att P9700 är ca 5-10 % bättre.
Någon skrev:
"Performance difference:
P8600 => P9700: noticeable
P8800 => P9700: negligible"

120 € för den ökningen tyckte inte jag det var värt och körde på P8800.
Vad som klarar GTA IV eller inte vet jag inte.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

jag tror gta 4 har mer på ram minne... och grafikkortminne oxo eftersom spelet är typ streaming som world of warcraft. processoren borde säkert räcka.

Permalänk

Det här var snabbt marscherat må jag säga!

Jag beställde och betalade i torsdags, pengarna skulle vara framme någon gång tisdag-torsdag denna vecka. Jag räknade med att datorn skulle skeppas i mitten på nästa vecka.

I måndags skickades datorn och igår kl 15.38: "Shipment has left the gateway in the destination country". Och där slutar DHLs spårning. Med andra ord kan jag ha den redan imorgon eller på fredag!

Återstår bara att se om den har svenskt tangentbord..

Edit: Jag ringde Posten och de kunde ge mig nytt svenskt kolli-id med hjälp av det tyska. Så nu kan jag fortsätta följa paketets färd.
För övrigt slutar kolli-informationen att uppdateras kl 16 varje dag så efter det är det inte lönt att sitta och hoppas på ny info.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Najsman
Det här var snabbt marscherat må jag säga!

Jag beställde och betalade i torsdags, pengarna skulle vara framme någon gång tisdag-torsdag denna vecka. Jag räknade med att datorn skulle skeppas i mitten på nästa vecka

Betalade min i söndags kväll och väntar på bekräftelse börjar bli smått otålig, hoppas inte det inte har blive något knas med betalningen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZacTos
Betalade min i söndags kväll och väntar på bekräftelse börjar bli smått otålig, hoppas inte det inte har blive något knas med betalningen

Prova live-chatten på sidan och fråga om pengarna kommit fram.

Min Guru Fire kom igår, 4 arbetsdagar efter att jag beställde och betalade den. Stört snabbt.

Känns mycket bra hittills! Satt i två timmar igår och tryckte in drivrutiner från den medföljande skivan, Windows Update och allmänt pyssel (Windows 7 release candidate). Inga problem hittils förrutom att även jag fick ett tyskt tangentbord..
Tänkte försöka mig på något spel men jag har inte mycket tid om dagarna eftersom jag är pappaledig. Ni som inte har barn och tror att pappaledig = semester har fel.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Haj På Daj du Najsman* Jo då vet precis vad det innebär med barn*
Dock är det för mig ett passerat kapitel* Tar hela dagen med Barnen*
O Du Lycka till med den nya Datorn* Funderar själv på samma som du har köpt Eller Dell Studio XPS 16.Graf,4670,1GB. 4GB.DDR3,Ram. Lutar väll lite till denna.
Mvh:hotspot i Malmö.

Permalänk
Medlem

För er som beställt en fire.

Pratade med support idag om att jag ännu inte fått mitt svenska tangentbord, en månad sen jag fick datorn. Enligt support har de haft problem med leveransen från Clevo men räknar med nya om två veckor. C:a 30-40 personer i Sverige står i kö för ett tagentbord så risken är att det inte räcker till.

Som tur är fungerar det bra med det tyska tangenbordet, tycker jag. det är åtminstone inte något som gör att jag ångrar köpet.

Permalänk
Medlem

skiljer det alltså på tangentborden för Ice och Fire? För mig, som köpt en Ice, var det iaf inga problem med tangentborden. Däremot med installationen av operativsystemet.

Fattar ingenting och skulle jättegärna vilja ha hjälp med det. Kanske kan andra Guru-köpare komma med förslag.

titta gärna in i tråden jag skapade.

/babi

Permalänk

Jag kan berätta nu några veckor senare att allt flyter på bra med min Guru Fire. Jag spelar CoD Modern Warfare och Left 4 Dead på native 1680x1050 och överlag High och det går prima. 4xAA på Modern Warfare blev tungt i stora hallen med skrivbord och monitorer men i Left 4 Dead går det utan problem.

Jag fick mitt svenska tangentbord idag. Någon som kan peka på en vettig guide hur man byter det? Google är inte min vän idag.

Edit: Jag har gått igenom User Manual, där finns fina guider hur man byter allt möjligt utom tangentbordet. Kanske för att det anses så enkelt men jag öppnar inte gärna min laptop utan att ha sett en guide.

Edit 2: Jag hittade svar på Notebookreview. Instruktionen finns i Service Manual som inte följer med datorn men någon har laddat upp den här.
Det var ganska enkelt, som någon redan påpekat, och ganska skönt att man bara klickar av det uppåt istället för att öppna burken. Det enda problemet jag hade var att tangentbordet blivit böjt under transporten och jag fick vålda en smula för att det skulle klicka på plats.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Najsman
Jag kan berätta nu några veckor senare att allt flyter på bra med min Guru Fire. Jag spelar CoD Modern Warfare och Left 4 Dead på native 1680x1050 och överlag High och det går prima. 4xAA på Modern Warfare blev tungt i stora hallen med skrivbord och monitorer men i Left 4 Dead går det utan problem.

Jag fick mitt svenska tangentbord idag. Någon som kan peka på en vettig guide hur man byter det? Google är inte min vän idag.

Edit: Jag har gått igenom User Manual, där finns fina guider hur man byter allt möjligt utom tangentbordet. Kanske för att det anses så enkelt men jag öppnar inte gärna min laptop utan att ha sett en guide.

Edit 2: Jag hittade svar på Notebookreview. Instruktionen finns i Service Manual som inte följer med datorn men någon har laddat upp den här.
Det var ganska enkelt, som någon redan påpekat, och ganska skönt att man bara klickar av det uppåt istället för att öppna burken. Det enda problemet jag hade var att tangentbordet blivit böjt under transporten och jag fick vålda en smula för att det skulle klicka på plats.

Hur är batteritiden på fire, vet du vad det är för batteritid på ice?

Permalänk
Medlem

Det beror på vad du väljer olika CPUer drar olika mycket sås samma med grafikkort.

Prestandaburkar som det här ändå rör sig om har kort batteri tid.

En maxad Earth med SLI och allt hade enligt ett test c:a 45minuter batteritid, de du nämner kanske kan ge nån halvtima till eller nåt vid blandad belastning.

De är mer backuper kan man säga, och inget man drar runt med på stan och latjar med.

Så räkna med att eliminatorn ska vara med när du ger dig iväg med en sån dator.

Permalänk
Medlem

Angående BIS-koden... Jag skrev in de XXX i den på nätbanken och den sa inget om det... Nu sitter man och gungar i stolen i hopp om att 20000 kronor inte gick ner i toaletten.
Jag köpte för övrigt storm i7 med följande modifikation:

Processor:Intel Core i7-820QM 1,73-3,06 GHz 8 MB Level3 Cache
Memory:4096 MB DDR3 1333 MHz
Screen:17,3 inch FullHD LED TFT 1920x1080 Pix Glare Type
Webcam:2.0 MegaPixel
Graphics Card:NVIDIA GeForce GTX280M with 1024 MB GDDR3 RAM 256 Bit
Optical Drive:8x Multi DVD Burner
Hard Drive:320 GB WD Blue Scorpio 5400 rpm
2. Hard Drive:without
RAID Configuration:without
Wireless LAN:300 MBit 5100 Intel
Bluetooth:Bluetooth 2.0 EDR
TV-Modul:without
Additional Power Supply:without
Mouse:without
Carry Case:without
Keyboard:Schweden / SWE
Operating System:without
Zero Dead Pixel Guarantee:Zero Dead Pixel guarantee for 6 Month
Warranty:24 Month Premium Warranty PickUp & Return

totalt landa den på cirkus 19700:-

Permalänk
Medlem

Sjysst.
De kan vara lite sega som sagt, men jag misstänker att det i mitt fall berodde på tangentbordet, det tog några dar extra så att säga.

Sjysst burk, en Ice mao Clevo D900F antar jag att det är egentligen.

CPUn är inte direkt gratis till den där heh.

Permalänk
Medlem

Jo, jag skrev ett mail till honom angående just tangentborden, om det fanns några tillgängliga och om man skulle få någon verifikation på om betalningen hade nåt fram. Inget svar på mailen, men som sagt, pengarna har dragits från mitt konto så förhoppningsvis slutar de hos rätt person... heh
Ska det smaka får det kosta

Permalänk
Medlem

Alright, jag fick mail om att produkten är påväg, men för alla som kände sig osäkra på att köpa från notebookguru.de kan jag väl säga att från betalningsdatum tills man får svar så kan det dröja x antal dagar men man får besked i alla fall. Kändes osäkert i början och med tanke på att det tog i alla fall en vecka mellan betalning och besked blev jag lite orolig, och jag kan inte ännu säga att det är ett säkert köp förns jag fått varan, men som det ser ut nu är sannorlikheten hög.

Jag antar att det är skillnad från bank till bank angående BIS-koden man skille skicka pengarna till, jag använde mig av XXX i slutet och det funkade för mig, men inte för andra. Nu är det bara väntan på att datorn ska dyka upp, förhoppningsvis med ett svenskt tangentbord.

Permalänk
Hedersmedlem

Lade idag in en beställning på :
1 x Guru FIRE i7
Lieferzeit: 48 hours
Warranty:24 Month Premium Warranty PickUp & Return
Zero Dead Pixel Guarantee:without
Operating System:without
Keyboard:Schweden / SWE
Carry Case:without
Mouse:without
Additional Power Supply:without
Bluetooth:Bluetooth 2.0 EDR
Wireless LAN:450 MBit 5300 Intel
Hard Drive:320 GB WD Blue Scorpio 5400 rpm
Optical Drive:BlueRay Reader 2x + DVD Burner 8x BC-5500S
Graphics Card:NVIDIA GeForce GTX260M with 1024 MB GDDR3 RAM 256 Bit
Webcam:2.0 MegaPixel
Screen:15,6 inch HD+ LED TFT 1600x900 Pix Glare Type
Memory:4096 MB DDR3 1333 MHz
Processor:Intel Core i7-720QM 1,6-2,8 GHz 6 MB Level3 Cache

Fick ett snabbt svar på mail innan om pixelfel och enligt honom har det hänt (eller antar att det är så många som kontaktat honom iaf) en gång på 200, så det verkar vara rätt lugnt.
Iaf, hur länge fick ni vänta på att få kontonummret? Vill ju ha den lilla skönheten så snart som möjligt...

Permalänk
Medlem

En varning till er som väljer blu-ray här.

De använder sig av en tilverkare som medger max 5 ändringar av region.

Och ni vet väl som jag hur ofta man vill ha en reg1 skiva för at den aldrig släps i EU reg2.

Jag vet inte om de tänker ändra saken, jag hatar skiten iaf och är lite förbannad, då det finns regionsfria läsare.

Så köp inte eländet om ni inte måste.

Jag var dum nog, borde tagit reda på fakta först.

De svarade nåt med att nån mjukvarar kunde hjälpa, är det nåt nån känner tilll nåt om?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coldbite
Alright, jag fick mail om att produkten är påväg, men för alla som kände sig osäkra på att köpa från notebookguru.de kan jag väl säga att från betalningsdatum tills man får svar så kan det dröja x antal dagar men man får besked i alla fall. Kändes osäkert i början och med tanke på att det tog i alla fall en vecka mellan betalning och besked blev jag lite orolig, och jag kan inte ännu säga att det är ett säkert köp förns jag fått varan, men som det ser ut nu är sannorlikheten hög.

Jag antar att det är skillnad från bank till bank angående BIS-koden man skille skicka pengarna till, jag använde mig av XXX i slutet och det funkade för mig, men inte för andra. Nu är det bara väntan på att datorn ska dyka upp, förhoppningsvis med ett svenskt tangentbord.

Jag fick svenskt tgtbord iaf, men det drog ut på tiden lite.

Jag tror du får burken, de är lite hemliga av sig men tycks inte ha nåt intresse av att luras.

Och som skrivet innan så spar man ju en del tusenlappar den här vägen.

Dock går de varmt ibland, men Earth, baklar ur när jag kör höguplösta filmer från disk men som är komprimerade, den blir stekhet och totalslocknar, det gjorde inet ens min 5 år gamla tower.

Vet fan inte om mitt fläktsystemn funkar ok, den tycks aldrig gå upp i fullfart.

Nu höjde jag burken nån centimeter från underlaget för tyvärr är utblåset för mig rakt nedåt, korkat nog.

Man blir fundersam när den klarar timme efter time av spel men dyker efter nån timmas filmvisning från HD.

Lycka till med burken, när de funkar är de dräpare inom laptops iaf, inget slår dem i sin klass.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agentum
En varning till er som väljer blu-ray här.

De använder sig av en tilverkare som medger max 5 ändringar av region.

Och ni vet väl som jag hur ofta man vill ha en reg1 skiva för at den aldrig släps i EU reg2.

Jag vet inte om de tänker ändra saken, jag hatar skiten iaf och är lite förbannad, då det finns regionsfria läsare.

Så köp inte eländet om ni inte måste.

Jag var dum nog, borde tagit reda på fakta först.

De svarade nåt med att nån mjukvarar kunde hjälpa, är det nåt nån känner tilll nåt om?

Ska kolla upp det när jag får den, borde ju finnas något sätt att lösa det på.

Permalänk
Medlem

Jo, det vore inte fel.
Den kanske går att lura på något sätt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agentum
Jo, det vore inte fel.
Den kanske går att lura på något sätt.

I värsta fall får man väl ta och fixa anydvd eller något

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agentum
Jag fick svenskt tgtbord iaf, men det drog ut på tiden lite.

Jag tror du får burken, de är lite hemliga av sig men tycks inte ha nåt intresse av att luras.

Och som skrivet innan så spar man ju en del tusenlappar den här vägen.

Dock går de varmt ibland, men Earth, baklar ur när jag kör höguplösta filmer från disk men som är komprimerade, den blir stekhet och totalslocknar, det gjorde inet ens min 5 år gamla tower.

Vet fan inte om mitt fläktsystemn funkar ok, den tycks aldrig gå upp i fullfart.

Nu höjde jag burken nån centimeter från underlaget för tyvärr är utblåset för mig rakt nedåt, korkat nog.

Man blir fundersam när den klarar timme efter time av spel men dyker efter nån timmas filmvisning från HD.

Lycka till med burken, när de funkar är de dräpare inom laptops iaf, inget slår dem i sin klass.

Ja det var planen att ha en mobil monsterdator
Följde DHL sidan och igår morse anlände datorn till riket i alla fall, så jag förväntar mig den vid dörren idag eller imorgon.

Antar att om jag fått ett Tyskt tangentbord är det upp till mig att ta kontakt med honom för att få ett Svenskt.

OS köpte jag separat. Tydligen fick man dem bara på Tyska om man köpte från honom. Rätt billigt ändå för Windows 7 med tanke på vad Windows brukade kosta.

Anledningen varför jag gjorde köpet här är just dels mängden pengar man sparar kontra om man köper motsvarande produkt från exempelvis Dell. Min förra burk jag köpte var en av de första XPS som Dell lanserade för ca 24000 kr. Det tog 1.5 min så pajja hårddisken och det tog 2 veckor innan supporten ens övervägde att skicka någon att byta ut den. Han i sin tur, bytte bara ut hårddisken och pillade lite på drivrutinerna och lämnade mig med en dator som initialt hade allt förinstallerat, och med tanke på min ringa kompetens inom datorer var jag svårt missnöjd, Aldrig mera Dell!

Tack för heads-up:en på överhettningen!

Permalänk
Medlem

Nu har datorn anlänt, tog mellan 4-5 dagar för mig också. Dock blev jag tvungen att ringa DHL som i sin tur vidarebefodrade mig till posten som fick luska fram vart datorn var och när jag kunde hämta den. Nu återstår bara att testa den lilla rackarn.
För övrigt klär t-shirten man fick med riktigt bra