Hjälp med uppgradering, pris ca 2k

Permalänk
Medlem

Hjälp med uppgradering, pris ca 2k

Hej SweClockers!

Jag tycker att det har blivit på tiden att uppgradera min dator.

Här är en lista på de komponenter jag har idag:

Asus P5N-E SLI

Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz

Sapphire Radeon X1950XT 256MB GDDR3

Hiper Type-R 580W Svart

Sen sitter det 2 gb RAM i nu. Jag kör XP.

Så min fråga till er är, vad anser ni att jag bör uppgradera för att få en hyffsad gaming dator? Helst vill jag slippa byta moderkort, och priset får gärna landa som högst på 2k. Jag kan även tänka mig att klocka cpu osv.

Har ni några mer frågor angående komponenter har jag all info om datorn.

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Trasigt Hiper agg är kända för att förstöra andra delar även innan den själv dör. Ofta nämns Hårddisk, moderkort och en 3:e sak. De farligaste är att Trasigt Hiper agg fortsätter att fungera (förstöra) och lura många att tro att felet är något annat i datorn.

Ser inte hur mycket grafikkortet kostar. Jag skulle välja en modernare. ATI 2xxx och nyare med DX 10 stöd har ett inbyggt ljudkort (krets) så att de kan skicka ljud via HDMI.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
Trasigt Hiper agg är kända för att förstöra andra delar även innan den själv dör. Ofta nämns Hårddisk, moderkort och en 3:e sak. De farligaste är att Trasigt Hiper agg fortsätter att fungera (förstöra) och lura många att tro att felet är något annat i datorn.

Ser inte hur mycket grafikkortet kostar. Jag skulle välja en modernare. ATI 2xxx och nyare med DX 10 stöd har ett inbyggt ljudkort (krets) så att de kan skicka ljud via HDMI.

Okej, men mitt agg är inte trasigt

Jo, ett nytt grafikkort är jag sugen på, men kanske även en ny processor?

Permalänk
Medlem

Överklocka processorn ~30% och köp ett 4770/4850 för ~1000kr och ett Corsair 450w för ~600kr(?)

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori