Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterj
Förstår inte heller, linux är så lätt. Ska man installera nått så är det bara att lösa några deps, kompilera om kärnan om man har otur, och lösa några deps till

http://www.ubergeek.tv/switchlinux/

heh klockrent! tror det summerar upp svaret på frågan i denna tråd...

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johanca
heh klockrent! tror det summerar upp svaret på frågan i denna tråd...

Ja, om det hade varit så på riktigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Världen kör Windows för att världen är anpassad efter Windows.

Tyvärr var det fel sida som vann under 90-talet.

Jag hoppas att det någon dag skrivs ett virus som får alla Windowsbaserade datorer att haverera. Nollställa det globala övertaget.

Först då skulle det mest intuitiva, logiska, säkraste, kraftfullaste operativsystemet kunna slå sig till ro i världen.

För jag ska säga er en sak,
vilket OS det än skulle bli, så skulle det inte bli Windows.

my 0.02$

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av penna_ha
Jag hoppas att det någon dag skrivs ett virus som får alla Windowsbaserade datorer att haverera. Nollställa det globala övertaget.

Skulle varit nice om det raderade windows partitionen och la in någon linuxdist också Vilken rolig nyhet det hade varit att läsa om.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av penna_ha
Först då skulle det mest intuitiva, logiska, säkraste, kraftfullaste operativsystemet kunna slå sig till ro i världen.

Risken är väl att folk skulle börja gnälla på det istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Risken är väl att folk skulle börja gnälla på det istället.

Japp. Skulle alla börja köra Linux hade säkert alla "hardcore geeks" bytt till BSD. Skulle alla köra det, Solaris? Efter det, MINIX?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av penna_ha
Världen kör Windows för att världen är anpassad efter Windows.

Tyvärr var det fel sida som vann under 90-talet.

Jag hoppas att det någon dag skrivs ett virus som får alla Windowsbaserade datorer att haverera. Nollställa det globala övertaget.

Först då skulle det mest intuitiva, logiska, säkraste, kraftfullaste operativsystemet kunna slå sig till ro i världen.

För jag ska säga er en sak,
vilket OS det än skulle bli, så skulle det inte bli Windows.

my 0.02$

Haha, fåntratt.

Visa signatur
Permalänk

Är man uppvuxen med Windows som jag är så skulle jag inte kunna tänka mig något annat. Beror ju på hur mycket tid man har över och kladda med något annat os.

Visa signatur

Intel Core i7 860 3,6 GHz | Corsair 6GB DDR3 1600MHz | 580 GTX | Asrock P55 Deluxe3
Förra Gaming datorn Media datorn

Permalänk
Medlem

Jag började med linux av rent intresse från början. Jag ville alltid testa betaversioner av program och operativsystem. Sedan började jag pilla med linux som var oerhört intressant och skilde sig mycket från windows. Det var mest som en hobby under några år, men nu skulle jag lätt kunna köra det som enda os om det inte var för spel som fungerar sämre. Visst finns wine osv, men det fungerar inte alltid till 100%

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Kan någon få Nikon Capture NX2* att funka under Linux - helst Ubuntu - ska jag med glädje avinstallera allt Windows.

* Demo nerladdas från:

http://nikonimglib.com/cnx2/index_en_eur.html#os-windows

Visa signatur

Z87-PRO|4770K/NH-D14|24GB DDR3|EVGA780ti|120GB Samsung840|W7x64
P6X58D-P|I7-950/NH-U12P|24GB DDR3|HD5870|128GB Samsung830|W10x64
Clevo W110ER|i7-3632QM|16GB DDR3|GT650M|250GB Samsung840Pro|W7HPx64
M4A79XTD EVO|Phenom X4 965/Thermalright HR-01 Plus|12GB DDR3|HD5450|60GB Vertex2|W7Pro x64

Permalänk
Medlem
Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Jag har kört windows hela mitt liv å sanningen är den för mig att nu har jag linux för att min windows cd e fuckad så de funkar inte som de ska hur som helst efter dessa kanske 7 dars erfarenhet av linux så tkr jag att skulle alla spela funka lika bra som dom gör på windows så hade jag aldrig mer installerat windows -.-

Visa signatur

Смерть -это решение всех проблем. Нет человека - нет проблемы
Comp1: Ubuntu 16.04 Comp2: Arch Linux
Comp3: Ubuntu Server 16.04 Comp4: Centos 6.5
Comp5: Linux mint 16 Comp6: Raspberry pi (olika OS hela tiden)
Phone: Motorola Google Nexus 6

Permalänk
Medlem

Jag kör Windows Vista x64 just nu.

Jag har aldrig haft problem med Windows, för mig funkar det fantastiskt bra. Min senaste BSOD hade jag för c:a 1 år sedan då jag försökte mig på att clocka, det gick inte så bra.

Windows funkar prima.

dont fix it if it aint broken.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk

Windows 7 ftw, jag har inga som helst problem med det så varför byta till ett OS där man inte ens kan spela spel? O.o

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk

Jag ser det mer som höger/vänster trafik idag.

De flesta kör på höger sida (vilket skulle va windows idag) vilket gör det enklare för att man jobbar emot samma system, ex när man ska hjälpa någon, utvecka en programvara o.s.v

hade alla kört på vänster sida (linux) så hade jag inte haft nått emot det.

Jag kan inte säga att varken windows eller linux är bristfalldiga.

Men o andra sidan så är det bra att linux finns, microsoft har redan helt för stort monopol i data världen.

Visa signatur

DATOR: Gigabyte GA-MA770-UD3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | 4GB (2x2GB) DDR2 PC6400 Corsair XMS2 | XFX Radeon HD4870 1GB | 1TB Samsung Spinpoint F1 HD103UJ | Scythe Kamariki4 450W 80+ | Lian Li Lancool PC-K56 | Samsung 27'' Rose Black | Windows 7 64-bit ---------------------------------------------------------------------------- Canon EOS 1000D | Tamron AF 28-200mm XR Di | Canon 18-55 EF-S II http://eosdigital.awardspace.info/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FunnyBunny13
Jag ser det mer som höger/vänster trafik idag.

De flesta kör på höger sida (vilket skulle va windows idag) vilket gör det enklare för att man jobbar emot samma system, ex när man ska hjälpa någon, utvecka en programvara o.s.v

hade alla kört på vänster sida (linux) så hade jag inte haft nått emot det.

Skillnaden är att i Sverige bör alla köra på höger sida, annars får vi STORA problem Vore tråkigt om alla behövde köra Windows i Sverige om det vore lag på det

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Herregud, varför har alla blivit såna moral tanter som bryr sig om minsta lilla sak som finns i världen.
Och att den här tråden har blivit 61 sidor bevisar hur korkat svenska folket är, och bevisar att jag INTE sticker ut.
Men seriöst vad finns det att diskutera om att folk kör Windows, Linux eller Mac et.c?
Ja "okej", bra för dig.
Det är inte så att mer än 10 personer som väl orkar läsa igenom hela tråden kommer förändra sig och byta os.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K
770 GTX
ASRock Z87E-ITX mITX
Minne 16 GB @1600 Mhz

Permalänk
Medlem

Linux

He he världens bästa operativsystem Linux tycker de e så bra
men ja kör windows ändå

Permalänk

Re: Hur orkar ni?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Jag vill bara veta hur ni orkar, ja, helt enkelt står ut med att köra Windows???

Just nu sitter jag och måste installera om Windows på en burk som av någon anledning (antagligen ett virus för Anti-Virusprogrammet säger att det inte behagar fungera just nu) är slöare är en död hamster på lugnande.

Är det bara så att ni inte vet om att det finns andra operativsystem som till skillad från Windows inte är dåliga? Typ Linux, Valfri BSD, Mac OS X.

Jag la på Windows på min dator (jag skulle på ett LAN) som jag vanligtvis kör linux på en gång. Efter att ha kört Linux i typ ett halvår, så märkte jag hur ofantligt ointuitivt Windows är. Efter cirka 1 timme så orkade jag inte med skiten längre.

Varför kör ni fortfarande Windows? Hur orkar ni med det?

ptja..jag hade ubuntu installerat ett tag men att hitta nåt bra ftp-program till linux är svårt samt att hålla på o klödda med lite så som tex ident m.m var inte det enklaste..bytte därför tillbaks.

Permalänk
Medlem

2004-07-08 fick denna tråden liv och håller på än....

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skog1s
2004-07-08 fick denna tråden liv och håller på än....

Den har dock vilat sig ganska länge då och då, ibland i över ett år.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Hur orkar ni?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NASENBLUTEN
ptja..jag hade ubuntu installerat ett tag men att hitta nåt bra ftp-program till linux är svårt samt att hålla på o klödda med lite så som tex ident m.m var inte det enklaste..bytte därför tillbaks.

Verkligen? ftp://adress direkt i filhanteraren, så hålls den aktiv tills du stänger ned anslutningen. Filezilla finns annars också.

Visa signatur
Permalänk

Re: Re: Re: Hur orkar ni?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusW
Verkligen? ftp://adress direkt i filhanteraren, så hålls den aktiv tills du stänger ned anslutningen. Filezilla finns annars också.

Att jämföra filezilla med ex ftprush el flashfxp är som natt o dag..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusW
Japp. Skulle alla börja köra Linux hade säkert alla "hardcore geeks" bytt till BSD. Skulle alla köra det, Solaris? Efter det, MINIX?

Minix?! Plan 9 / Inferno <3. Efter att ha använd dessa system så får xorg mig att gråta. För att inte tala om windows gui. Namespaces ftw!

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem

"Varför kör ni fortfarande Windows? Hur orkar ni med det?"

jag använder windows för att jag är fattig

Visa signatur

Det är inte sant.

Permalänk
Medlem

Jag kontrar frågan ! Hur orkar du köra på ett dött OS ? Jag har verkligen försökt med Linux 2 gånger men gett upp i ren leda ! Windows och OSX är gjort för folk !
Och säg inte jag har försökt fel version eller nåt....

Permalänk
Medlem

Det som gör ämnet fortfarande så hysteriskt komiskt är sättet Mac och *nix folket för fram sina argument på, vilket verkar handla allt mindre om att övertyga andra att byta och mer om att fortsätta övertyga sig själva.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Jag har de senaste året/åren kört nästan uteslutande linux, men så testade jag Windows 7 RTM och WOW. Sen jag installerade Windows 7 så har jag bara startar Xubuntu en gång, och det var ett misstag då jag inte ändrat standard valet i grub.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Det som gör ämnet fortfarande så hysteriskt komiskt är sättet Mac och *nix folket för fram sina argument på, vilket verkar handla allt mindre om att övertyga andra att byta och mer om att fortsätta övertyga sig själva.

Väldigt orättvist att generalisera så där. Du vet mycket väl att dessa typer finns i alla läger, på samma sätt som att det överallt finns vuxna och sakliga människor.

Permalänk
Hedersmedlem

skydiver får en varning!

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM