Permalänk
Medlem

Söker tips ang. Speldator 11-14k

Hejsan. Som rubriken lyder så hade jag tänkt att investera i en ny speldator och söker nu efter lite assistans. Denna dator ska vara framtidssäker och kunna hantera alla spel flytande utan problem. Ljudnivå och dylikt spelar ingen större roll men är självklart ett plus =).

Jag har kollat runt på forumet och läst ett antal trådar. Det jag förnuvarande har kommit fram till är detta paket på Inet.

Eftersom jag är inte är en sån van datorexpert när det gäller hårdvara och sånt söker jag efter tips på förbättringar innan jag bestämmer mig. Alla tips är välkomna :).

Permalänk
Medlem

750W kanske är lite overkill?

Visa signatur

"The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanityyy
750W kanske är lite overkill?

Beror på om det ska in andra saker i framtiden, Det kanske kan besvaras. Annars med den budgeten så tycker jag du ska skaffa ett modulärt nätagg!

Permalänk
Medlem

detta skulle jag gått på alla dagar i veckan!

Bra jobbat med paketet!, släng i en chysst kylare och lägg prollen på 4ghz så ska du se att du kommer ha grymt fin spelprestanda.

Skulle valt detta agget istället dock, räcker gott till CF och modulärt!

https://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/corsair-hx-...