Aion: The Tower of Eternity

Permalänk
Medlem

kan ju säga att servern: Kahrun är bra mycke svenskar på och där har vi en svensk legion vid namn The Raised fist, finns nån till svensk legion också kommer dock inte på namnet just nu

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Har problem med att mitt spel krashar i Städer.. Har hört att de ska vara något med ATI och göra.. hoppas de löser sig till nästa drivare! Även CFX hade ju varit nice..

1680x1050, 8xAA, High!

Har inget med ATI eller din dators specs att göra. Det är ett fel i spelet. Var och varannan person jag springer på har crasher i städer och tätbefolkade områden.

Använd Shift + F12 för att dölja alla spelare så att bara deras namn visas.

Sen håller du tummarna att spelet blir fixat tills du ska upp och köra fortress sieges

Permalänk

Godmorgon!
Tänkte bara säga det att när jag skapade denna tråden var jag uppenbarligen intresserad av Aion. Men det var länge sen och nu känner jag inget sug efter datorspel överhuvudtaget. Jag har därför inte hållit mig uppdaterad inom Aion.

Om det är någon information eller eventuella länkar etc ni tycker bör vara med i första posten, vänligen skicka ett PM så ordnar jag det.

- Kyckling

Permalänk
Medlem

jag fattar ingenting?!

jag är level 10, har precis åkt till nån stad.
hittar inga quests?
kan inte hitta vart man lär sig professions?
vart ska man?

spelar den onda sidan.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daevilb
jag fattar ingenting?!

jag är level 10, har precis åkt till nån stad.
hittar inga quests?
kan inte hitta vart man lär sig professions?
vart ska man?

spelar den onda sidan.

följ campaign-quests så ska du nog se att allt löser sig

Permalänk
Medlem

daevilb? Du kan spela som Baldaur ? Fräkt, viste inte det, ifall du syftade på att du spelade Asmodian så nej du är inte ond.

I alla fall, det är ett MMO, gå dit du, följ inte INSTRUKTIONER! Som sagt va, i ett MMO spelar du som du själv vill. Ett tips just dock vid din level för att ta redat på vart du kan fortsätta utforska är att följa Missions.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Har inget med ATI eller din dators specs att göra. Det är ett fel i spelet. Var och varannan person jag springer på har crasher i städer och tätbefolkade områden.

Använd Shift + F12 för att dölja alla spelare så att bara deras namn visas.

Sen håller du tummarna att spelet blir fixat tills du ska upp och köra fortress sieges

Det finns 2 buggar, en bug som har med textur komprimering och ATI att göra, buggen kan vara ATI's eller CryEngin's fel, det är lite svårt att säga exakt vart felet ligger utan att ha kåden som sagt va Denna bug har ENBART ATI användare. Temporär fix för denna är att dra ner textur minnet, när du spelar siege så dra den ner till minst så får du nog enbart en krash var 10-15 min.

Sedan finns det en annan bug som har med 2GB minne att göra, Den går i alla fall göra något åt, ställ ner inställningarna. Viola problemet löst. Vist kanske inte så roligt men det är en temporär lösning.

För ATI användare så funkar shift + F12 i städer oftast. men när du spelar i Sieges o.s.v. så är det så mycket mer folk att du kommer krasha ändå.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Har spelat en del idag och igår och är faktiskt positivt överraskad det känns fräscht och det är det första MMOet sen WoW där jag verkligen känner att jag vill levla och spela.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Jag tycker att det bästa du kan göra är att testa båda sidorna och klaserna och se. Testa dom typ till lvll 10 (vilket går ganska snabbt).

Denna veckar har det typ inte varit någon queue alls.

Säger det jag också, jag har inte behövt vänta något alls.. Minsta var typ 5min ;o

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

de enda jag saknar i spelet är chatboxens option med bakgrunden samt vore trevligt att ha nå liknande /played för den totala tiden man spelat med karaktären

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Inaktiv

fan körde 10 runder i Fire Temple droppa ingenting samma läder mössa av slut bossen 5/10 ggr annas så var det inget, är det nån som har fått nåt av den? och hur jäkla svårt ska det vara att få ens vapen ifrån den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
fan körde 10 runder i Fire Temple droppa ingenting samma läder mössa av slut bossen 5/10 ggr annas så var det inget, är det nån som har fått nåt av den? och hur jäkla svårt ska det vara att få ens vapen ifrån den?

Jag har sett ett Unique vapen droppa där, men då har jag säkert kört den ett 50+ tal gånger. Ofta droppas ingenting, och det är något man får räkna med.

Permalänk
Medlem

Ha med en Spiritmaster för +20% drop chance.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Hur länge kommer Aion vara nere, någon som vet?

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Medlem

Vart lirar alla spelare härifrån då? Själv sitter jag me i en helsvensk guild på Perento som Eloys.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Kan inte spela atm. Nån bugg som gör så att jag teleporteras bak när jag går :S

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zimonk
Hur länge kommer Aion vara nere, någon som vet?

http://uk.aiononline.com/board/notices/view?articleID=180&pag...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

http://aion.mugimugi.org/status/index.html

Fixade en Aion online server status Vet att det finns ett antal där ute men t.ex. aionstatus.com är nere typ 75% av tiden, och en hel del andra sidor grabar data just från den siten.

BTW jag vet att listan just nu suger för er svenskar här men hoppas att någon här kan hjälpa mig med IP's från EU servrarna. ( spelar ju som sagt va i US så kan inte fixa dem själv ).

Någon som vet eller inte vet men vill skicka PM så berättar jag hur du gör det, väldigt simpelt och nej kräver inget hack eller något som bryter mot EULAN för Aion.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Vart lirar alla spelare härifrån då? Själv sitter jag me i en helsvensk guild på Perento som Eloys.

Jag spelar som Eloys på perento. doc inte i en guild (:

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Kör själv på Gorgos då dom märkte denna som inofficiel RP server. Plus att vännerna från WoW började på denna med.
Blev Elyos där.

Även börjat på en Ashmodian på Spatalos där några andra vänner kör.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fabola
Jag spelar som Eloys på perento. doc inte i en guild (:

Spelar i Vanity jag. Vi börjar bli ett gäng folk redan och vi letar inte precis folk ännu. Men om nån är intresserad o joina ett skoj guild så ansök gärna.

http://www.vanitygaming.se/

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Liten update i kriget mot klientkrasher (har snackat med supporten i typ 1,5 veckor nu, blev rätt glad att få detta som svar i stället för "har du provat installera senaste DirectX?"-frågorna:

Hello,

The development team has recently become aware of the various CryEngine-related DLL crashes. This means that they're now working to get this resolved as quickly as they can. The resolution will likely be implemented as an upcoming patch for the game in the near future.

Please let us know if you have any other questions.

Regards,
Michael S.
NCsoft Technical Support

Så dom verkar iaf jobba på problemet *yay*

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Liten update i kriget mot klientkrasher (har snackat med supporten i typ 1,5 veckor nu, blev rätt glad att få detta som svar i stället för "har du provat installera senaste DirectX?"-frågorna:

Hello,

The development team has recently become aware of the various CryEngine-related DLL crashes. This means that they're now working to get this resolved as quickly as they can. The resolution will likely be implemented as an upcoming patch for the game in the near future.

Please let us know if you have any other questions.

Regards,
Michael S.
NCsoft Technical Support

Så dom verkar iaf jobba på problemet *yay*

Ska tydligen förekomma crasher för cryengine pga ouppdaterade directX och andra drivrutiner. Hoppas de fixar crysystem "mer-än-30-pers-crashar-crysystem.dll" problemet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Ska tydligen förekomma crasher för cryengine pga ouppdaterade directX och andra drivrutiner. Hoppas de fixar crysystem "mer-än-30-pers-crashar-crysystem.dll" problemet.

Är det problemet jag lider av. Alla drivers etc är av senaste version.
Hoppas dom fixar det i nästa patch

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Citat:

Aion has been updated to version 1.5.0.10 today.

The changes are as follows:

* Gender Tag Fix for French and German languages
* Updated Chat Spam Filter

http://www.aionsource.com/forum/news-announcements/78277-upda...

Sweet

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Funderar ifall jag skall införskaffa detta spelet. Finns det något som talar för Aion mer än wow tex?

Har läst att Aions quest kanske inte är lika djupa och roliga som i wow, men var tycker ni? Hur är pvp och pve framförallt? Är spelet lika casual som wow? hur fungerar itemsystemet (i.e kan alla springa runt med en exakt likadan rustning etc?)

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Chobi:
Aion är inte som WoW, det finns väldigt många skillnader och spelet är inte för de som gillar att ha det lätt för sig. Det man får tänka på är att WoW byggts på enormt under 5 år och att jämföra direkt med andra MMO-spel som släpps är orättvist. Om ett spel ska släppas och befinna sig på en content-nivå som WoW så behöver de kanske jobba 10 år för det. Det som WoW är väldigt stark på i sista expansionen är Quests. De är väldigt varierade, en del är väldigt episka och de har en motor som gör att man kan får göra väldigt många olika saker (inte bara döda xx mob osv).

* Quests är inte lika avancerade, utan väldigt ofta "döda xx/fixa xx item drop/gather". Kampanjquesten är de som haft mest utveckling och ofta är roligast att göra.
* Mobs tar lång tid att döda
* Att levla tar lång tid
* Klasser är mer låsta i sina roller (inga dps helare/tanks t.ex.).
* Räkna med väldigt mycket grind på högre levels. Det går dock att grinda i party vilket jag tycker är roligare även om det kanske inte är effektivast för att levla.
* Bossar i vissa dungeons droppar väldigt ofta ingenting alls. Räkna med att du måste köra dungeons väldigt många gånger för att få bättre gear därifrån.
* Gathering och professions har jag inte så mycket erfarenhet ifrån.
* PvP är svårt att kommentera då det skiljer sig mycket mellan level och gear (och ofta antal också). Blir mer intressant att se när man är på max level och har lite bättre gear. Tror Abyss kan bli väldigt trångt i slutet, och mass-PvP är lagg/hackfest (som i många andra stora MMO).

Nu låter detta som mycket negativt, men saken är den att jag gillar att spelet skiljer sig en del. Dessutom har jag inget emot grind utan tycker ibland att det är väldigt avslappnande att nöta mobs.

Bästa är om du kan testa det hos någon du känner eller kanske vänta tills det kommer trials (men det kan ta lång tid). Det vore trist om du la ut pengar och inte gillade spelet.

Permalänk
Medlem

Har själv spelat wow från betan till feb i år.

När man började med aion vid premiären så kändes det som när man började med wow riktigt härlig stämning.

Quest är som i alla mmo leta efter detta / döda dom här x antal / prata med den här gubben.

Så finns det quest som är campaign del som är en lång rad av sammanhållande quester eller vad man ska säga om dom.

själv tycker jag questerna håller bra kvalite för min smak iaf.

pvpn börjar från 25 jag är 24 så får vänta lite

casual ingen aning hur det ser ut i end game.
finns inte många som kommit upp till lvl 50 ännu var i veckan som 2 st första kom upp på max level.

itemsystemet är väl som många andra mmos stats etc.

+ och -
det är snyggt även på lägsta grafik inställningarna som jag kör på för stunden i väntan på ny dator.
fighting systemet med chain skills är härligt lika så med stigma delen verkar spännande jag har precis börjat kunna använda stigma stenar etc.

-
chatboxen är genomskinlig hoppas på option på att göra den mörkare
roll systemet är typ rolla eller passa och folk verkar inte veta vad passa är ännu

för min del så slår Aion wow på allt utom chatboxen och roll systemet hittils

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

kommer nog slå till på spelet inom en snar framtid. 380kr tar dem för det på g2play, eller 140kr om man vill lira på us servers.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Uppdaterade till senaste versionen (1.5.0.10) och skulle spela lite, men när jag kom in så slutade Aion att fungera så var tvungen att stänga. Provade igen och hände samma sak...Har inte hänt någon gång tidigare så jag undrar om det händer för någon annan, kan det vara den nya versionen som är orsaken?

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Medlem

Den nya vern har inte updaterat annat än chat filter.

Skulle rekommendera dig att testa göra en full check, starta lanchern och högerclicka på Aion där så någon stans där hittar du de funktionerna.

Möjligt att någon fil blev korrupt när du patchade.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.