Permalänk
Medlem

Aion + Bahnhof = Fail

Sitter här och tuggar fradga och svär. Bara jag som har FETA problem med Bahnhof och Aion? sitter på en annars stabil 100/100 lina men när jag ska lira Aion så säger den ifrån. Delayen är olika men tex som nu har jag runt 7-10k i ping.

Har nu sagt upp skiten iväntan på T3, undrar bara om jag är ensam eller om fler har samma problem ?

Permalänk
Avstängd

Gör samma byte men av en annan anledning. Jag kommer inte in på nordichardware.se

Går förstås genom vtunnel.com men det är bökigt

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

en kompis har samma problem med bahnhof + aion
är väl byta som gäller.

Permalänk

pratat med supporten? lirar själv aion, har bahnhof och inga problem..

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem

Har också samma problem. Bahnhof ethernet 30/30. Det gick hur bra som helst att spela betorna samt head start, men nu för typ 1.5 vecka sen så laggar det sönder på kvällstid 18-23 typ. På dagarna brukar det inte va några problem.

Visa signatur

[ FD Define R4 Black Pearl ][ MSI Z77A-GD65 ][ i7 3770K@4.5GHz ][ MSI GTX 680 Lightning ][ 16GB Corsair Vengeance ][ OCZ Vertex 4 256GB ]

Permalänk
Medlem

Jag bytte själv från bahnhof till T3 i våras. Bahnhof har riktigt dålig routing och de ljuger rakt ut och svär sig fria från att det inte är deras fel medan flera andra operatörer kan leverera en annan bättre routing och wips så blir då också pingen bra. Bahnhof tycks också ha en lite för liten bandbredd eftersom problemen till och med blir värre ibland när många av deras användare var aktiva, kvällarna. Sen jag bytte till T3 har jag ofta varit mycket nöjd. Jag införskaffade själv aion och vid launch kvällen gick det dock fruktansvärt segt för mig att uppdatera, det gick bara i några kilobyte/s. Däremot så gick det hur snabbt som hellst för en vänn till mig som gjorde det sammtidigt. Så T3 tycks ha sina begränsningar också, men bortsett från nämnd insident har de varit mycket bra. Dock lite irreiterande att deras support inte har öppet på kvällen om du mot förmodan skulle få problem.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Har du Ip adressen till Aion servrarna kan du ju prova: http://ipkoll.se/natverkstjanster/traceroute

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bytte precis från Bredband2 till Bahnhof.

Funka bra i nån dag men nu har jag med fått sjuka lagg spikar som gör det helt ospelbart vid 17-20 tiden, annars funkar det bra.

Har hört att dom håller på att fixa det i denna vecka. Så får hoppas..

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Traceroute till servrarna fungerar inte hela vägen för NCsoft verkar blockera det. När man kommer in i deras nät så det blir bara timeout efter 8:e hoppet.. det är ingen router på vägen som verkar belastad nämvärt heller som skulle kunna resultera dessa sjuka lagg, man har väl 30-50ms på sin höjd till routers utanför bahnhofs nät innan man kommer in i NCsofts..

Visa signatur

[ FD Define R4 Black Pearl ][ MSI Z77A-GD65 ][ i7 3770K@4.5GHz ][ MSI GTX 680 Lightning ][ 16GB Corsair Vengeance ][ OCZ Vertex 4 256GB ]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Måste fråga... hur ser ni er ping i Aion?
Har precis börjat spela så jag vet inte så mycket om spelet

Permalänk
Medlem

/ping så ser du pingen.

får väl härda ut dom veckor jag har bahnhof kvar tills jag får T3.

Permalänk
Medlem

Ett tips som alla med en fiberkonverter säkert redan provat, starta om konvertern. Jag fick problem med packetloss/hög ping med Bahnhof och skulle precis till att ringa dem för att påtala detta då jag hittade en sida som bad en prova omstart innan man ringde. Detta löste packetloss/ping strulen för mig.

Visa signatur

Celeron 300A @ 450MHz

Permalänk
Medlem

Det är bara mot NCsoft som problem uppstår mellan då 18-23. Har normal ping och hastighet till all andra saker, så det måste ju va ett objekt som bahnhof kör via i sin routing till NCsoft som är från 1800-talet som inte pallar trycket vid primetime... Behöver nödvändigtvis inte vara bahnhofs objekt som det antagligen inte är. Tror det krävs en hel del felanmälningar för att de ska ändra routingen...

Visa signatur

[ FD Define R4 Black Pearl ][ MSI Z77A-GD65 ][ i7 3770K@4.5GHz ][ MSI GTX 680 Lightning ][ 16GB Corsair Vengeance ][ OCZ Vertex 4 256GB ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffish
Det är bara mot NCsoft som problem uppstår mellan då 18-23. Har normal ping och hastighet till all andra saker, så det måste ju va ett objekt som bahnhof kör via i sin routing till NCsoft som är från 1800-talet som inte pallar trycket vid primetime... Behöver nödvändigtvis inte vara bahnhofs objekt som det antagligen inte är. Tror det krävs en hel del felanmälningar för att de ska ändra routingen...

Jo det är det. Det är bahnhofs fel. Jag sitter på Stockholms stads öppna stadsnät där man kan välja bland olika operatörer. Så från samma förutsättningar ordnade T3 en tjänst som leverarar bra stabilitet och bra routing, bra ping. Där misslyckades bahnhof som jag hade innan fatalt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd

Kolla min tråd http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=8829...

Bahnof har så kass perring mot dessa sevrar, verre har de blivit, Nu går det inte ens spela på nattetid eller tidig morgon: Med VPN funkar de bettre. får annan routning då.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffish
Det är bara mot NCsoft som problem uppstår mellan då 18-23. Har normal ping och hastighet till all andra saker, så det måste ju va ett objekt som bahnhof kör via i sin routing till NCsoft som är från 1800-talet som inte pallar trycket vid primetime... Behöver nödvändigtvis inte vara bahnhofs objekt som det antagligen inte är. Tror det krävs en hel del felanmälningar för att de ska ändra routingen...

nej, jag har oxo 100/100 bahnhof och spel servrarna warhammer och darkfall är lika hög ping som i aion. Som sagt 18-23 funkar mkt dåligt. Nu är det mycket sämre, inget tid är bra knappt. VPN löste det i väntan på blixtvik.Har oxo sagt up det som så många andra verkar ja gort id enna tråd