Permalänk

Speldator 10-12000kr

Hejsan!
Hade nu tänkt skaffa mig en ny burk eftersom jag sålde min gamla, är inte helt 100 på självbygge men tänkte försöka iallafall
Ska lägga ungefär 10-12000kr på den med skärm och den ska främst vara i bruk för team fortress2, left 4 dead och wow, eventuellt något nytt som kommer.
Hade tänkt mig något i den här stilen.

Core i5 750, 2.66GHz

XFX Radeon HD5850 1GB

Asus P7P55D

Corsair TX 650W 80+

Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600

Antec Performance One P183

500GB Western Digital Caviar Black SATA II

BenQ TFT 24'' G2410HD

Inte helt säker på märkena och så, men jag ska inte överklocka något eller köra crossfire.
Tips och råd skulle uppskattas

Permalänk
Medlem

Kör på

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Weh, säger samma sak, kör på.

Visa signatur

4ll j00r b453 ar3 b3l0|\|6 +0 u5!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RabbitMan
Weh, säger samma sak, kör på.

Weh, det låter bra
Lite skeptisk på moderkortet, men det verkade inte var någon större skillnad mellan den och pro versionen förutom att pro var bättre för crossfire, men jag är inte säker

Men det lär nog bli bra, tack för dom positiva svaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ploppgringo
Weh, det låter bra
Lite skeptisk på moderkortet, men det verkade inte var någon större skillnad mellan den och pro versionen förutom att pro var bättre för crossfire, men jag är inte säker

Men det lär nog bli bra, tack för dom positiva svaren.

Pro stödjer SLI det gör inte denna, men eftersom du ska köra på ATI så är du ju egentligen skitsamma.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

Aja, men allt kommer att funka bra ilag? och prestandan kommer inte vara helt åt helsike?
Spelat tf2 med lagg sen det kom ut så det skulle vara kul om det flöt som omväxling ^^

Permalänk
Medlem

Det kommer gå undan det kan jag lova dig Det moderkortet du valt är riktigt bra vad jag hört.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

Ok det låter bra, då får det nog bli så

Permalänk
Avstängd

Asus pro är den billigaste asus p55 kortet som stödjer 8x + 8x på pci2.0 linorna, vanliga asus kortet stödjer bara 16x + 4x Ifall jag nu inte har fel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deve
Asus pro är den billigaste asus p55 kortet som stödjer 8x + 8x på pci2.0 linorna, vanliga asus kortet stödjer bara 16x + 4x Ifall jag nu inte har fel

Japp, jag är med dig. Gigabyte har dock ett billigare kort med stöd för 8x + 8x, nämligen UD4. Mindre än en hundrings skillnad, men båda är bra märken så om du vill spara in lite pengar kan detta vara ett bra alternativ.

Permalänk

Ah ok, ska dock inte ha crossfire så ett Asus P7P55D duger nog fint åt mig, och det var billigare

Ska dock köra på den här skärmen http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=449949 ifrån komplett istället tror jag, ungefär samma pris fast denna hade stöd för HDMI och det kunde vara kul att ha

Tack för svaren