Vad kostar en dator som klarare WoW på High?

Permalänk

Vad kostar en dator som klarare WoW på High?

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt i förväg om det finns något på Google eller redan här på Sweclockers! Jag har letat men ej funnit något.

Jag vill bara veta hur mycket man behöver lägga ut på en burk och gärna vad i så fall, som klarar av World Of Warcraft - Wrath of the Lich king på det absolut bästa möjliga inställningar. Kanske även Cataclysm?

Jag ber även så hemskt mycket om ursäkt fall detta är fel forum-del.

StvaFle bjuder jag på

MVH!

Permalänk
Medlem

Runt 7-8000kr borde väl vara rimligt?

Permalänk

beror väl på upplösningen

Permalänk
Medlem

Min dator klarar ju det spelet galant och att köpa dator med samma prestanda idag kan väl inte kosta dig mer än 7000kr. Beror förstås på om du ska sätta ihop delarna själv och om du ska köpa delarna på olika ställe för att få lägst pris på allt.

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem

6000:- ink 19 tum/22 skärm då kan du plocka ihop ett pkt som driver WOw/ utan problem!(med addons) men du kanske redan har skärm? i sådana fall dra av 1400:-/1900:-

Visa signatur

Don't Touch Moderator(du måste folda för att få +poäng)

Permalänk
Medlem

Men det beror ju helt på... Kan bli jättekrävande om du ska köra 2560x1600 och maxad AA etc. Du får nog specifiera lite mer vad du menar med "high".

Permalänk
Medlem

Tvivlar på att du maxat varenda liten grej och kör i ~60fps i varenda situation Carliz. Tror det är just det schakalen@GB söker efter.

Permalänk
Medlem

Precis som Kuzul sager, T.ex i Dalaran (For er som spelar WoW vet ni vad det ar) dar kan man ha (iaf jag) svart att ta sig fram pa ett bra satt pga lag fps (10- max 20)

Visa signatur

Gaming Rigg
| Intel Core 2 Quad Q9550 @ 2,8 GHz | 4GB DDR2 Corsair DHX XMS2 | Asus P5Q Deluxe P45, Socket 775 | Corsair HX 620W 80+ | XFX Radeon HD4850 512MB | 1280GB WD SATA II | Noctua NH-U12P |