Permalänk

Asus Rampage 2 Extreme

Hej!

Kommer köra R2E - i7 920 - Corsair Dominator 1866 (6 Gig).

Är en "grön" entusiast, man bör ju vara mer kunnig än mig om man ska köra på ett MoKO som R2E.

Verkar vara ett gäng här på SweClo som har R2E så tänkte fråga lite.

Hur stabilt är Bios? Måste den flashas om till senaste versionen, läste ganska mycket oroväckande.

Tack

Kommer säkert komma fler frågor, men först måste ju några dyka upp.

Visa signatur
Permalänk

Vad för grafikkort tänker du använda?

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte det var så krångligt. Jag har inte nyaste bioset men körde min W3520 i 4.4Ghz 99% stabilt. (vattenkylning)
Jag bytte till ett nyare bios innan jag testade så mycket med orginal. Men det är inte svårt att flasha och nyaste lär ju vara det bästa.
Kör med ett gtx295 och det fungerar också bra.

EDIT: Bios 1504 har jag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Vad för grafikkort tänker du använda?

Kommer använda hd 4770 till en början men ska fixa nåt tungt till årskiftet att köra i Crossfire eller SLI.

Blir ändå inte mycket dataspelande fram tills dess.

Kör på Win 7 Ultimate

Bästa sättet att flasha bios är med Asus Update eller?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel77777
...
Bästa sättet att flasha bios är med Asus Update eller?

omg nej inte fy ... Kör med ASUS EZ flash
Står väl beskrivet i manualen hur du ska göra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cuteshark
omg nej inte fy ... Kör med ASUS EZ flash
Står väl beskrivet i manualen hur du ska göra.

shit var det så illa, ok då kör jag på EZ flash.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel77777
Kommer använda hd 4770 till en början men ska fixa nåt tungt till årskiftet att köra i Crossfire eller SLI.

Blir ändå inte mycket dataspelande fram tills dess.

Kör på Win 7 Ultimate

Bästa sättet att flasha bios är med Asus Update eller?

Har du hunnit köpa komponenterna än..?
Jag skulle satsa på Asus P6TD Deluxe istället för Rampage II Extreme om du ska köra SLI/CF, för med P6TD Deluxe får du mycket större avstånd mellan grafikkorten än i rampage kortet= lägre temps.

Såhär ser det ut med rampage II extreme: http://i73.photobucket.com/albums/i220/cuxy_2006/IMG_0458.jpg
och såhär ser det ut med P6TD Deluxe: http://www.overclock.net/attachments/intel-build-logs/124271d...
HD4890 är i princip exakt lika tjock som HD5870.

Sen skulle jag ha valt andra minnen än du tänker välja (har valt?): https://www.inet.se/datorkomponenter/internminnen/corsair-6gb...
1866 mhz är overkill.

Permalänk

Men han kanske vill köra sli med ett physx kort, och det går inte med P6TD Deluxe!!!

Jag älskar Rampage II Extreme och tycker du skall köra på den.. Många fördelar som jag ser men inte orkar skriva upp just nu.. läs mer om skillnaden på Asus hemsida så förstår du

Permalänk
Medlem

Re: Asus Rampage 2 Extreme

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel77777
Hej!

Kommer köra R2E - i7 920 - Corsair Dominator 1866 (6 Gig).

Är en "grön" entusiast, man bör ju vara mer kunnig än mig om man ska köra på ett MoKO som R2E.

Verkar vara ett gäng här på SweClo som har R2E så tänkte fråga lite.

Hur stabilt är Bios? Måste den flashas om till senaste versionen, läste ganska mycket oroväckande.

Tack

Kommer säkert komma fler frågor, men först måste ju några dyka upp.

Jag köpte mitt R2E för någon månad sedan kanske. (komplett.se)
Det kom med BIOS 1504 i kartongen. Har alltså inte flashat & troligen behöver inte du göra det heller. Inte än iaf.

Jag kör W7 & datorn är superstabil. No worries. Klockar trevligt.

Mvh

Permalänk
Medlem

Asus update har funkar för mig, lätt och snabbt. Jag laddar ner bioset först dock. tror inte det spelar någon roll igentligen då det nog ligger i någon temp mapp annars bara.

Permalänk

Re: Re: Asus Rampage 2 Extreme

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Har du hunnit köpa komponenterna än..?

jepp allt har kommit förutom corsair chassit

Citat:

Ursprungligen inskrivet av thebelfry
Men han kanske vill köra sli med ett physx kort, och det går inte med P6TD Deluxe!!!

Yes vill ha plats för ett 3:e kort, man kan väl köra CF och ha ett physX kort oxå? Med viss moddning.

Måste dock erkänna att det såg jäkligt tight ut med lite tjockare kort i R2E

Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Jag köpte mitt R2E för någon månad sedan kanske. (komplett.se)
Det kom med BIOS 1504 i kartongen. Har alltså inte flashat & troligen behöver inte du göra det heller. Inte än iaf.

Jag kör W7 & datorn är superstabil. No worries. Klockar trevligt.

Mvh

OK nice

Tack för svaren!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Också intresserad av denna brädan, har beställt blandannat ett av detta samt 920 i7, 1600mhz 6gb ram, 5870, HAF 932 osv.. Kommer det bli hett om jag bestämmer mig för att köra crossfirex? /: