Guide: MSDNAA-konto för ALLA studenter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
Troligtvis för att programen är skrivna i 32-bitar. Har me en sån mapp, kör 64-bit på OS:et

JAHA! Så det är därför alla fanns två "program files" mappar en (x86) och en "vanlig" tackar

Visa signatur

Cooler Master Scout | Två st GTX 260 | 4 GB ram 1066 MHz | Corsair 650w | AMD Phenom II x4 940 | Asus M4N72-E | Windows 7 Pro | BenQ 24" LCD G2412HD

Permalänk
Medlem

Därför att x86 är benämningen för 32 bitars. (386:a, 486:a etc...) Program Files (x86) är för de program du installerar som bara funkar som 32 bitars. Windows känner av detta själv.

Visa signatur

i7 940 @ 3,5Ghz | Asus Rampage II extreme | 3x2gb 1600Mhz DDR3 | Radeon HD 4870 1Gb | 2Tb HDD | Cosmos 1000 | Windows 7

Permalänk
Medlem

En till fråga nu.

När jag har tankat ner downloadern och startat det, men då står det att jag ska välja en disk som den ska "unpacking and installing" på. Men jag vill inte installera det det nu. Eller är det vilken enhet skivan sitter i?

Visa signatur

Cooler Master Scout | Två st GTX 260 | 4 GB ram 1066 MHz | Corsair 650w | AMD Phenom II x4 940 | Asus M4N72-E | Windows 7 Pro | BenQ 24" LCD G2412HD

Permalänk
Medlem

Då väljer du helt enkelt vart den ska lägga ISO-filen. Sen när den har packat upp de klart kommer den vilja instalera, då stänger du bara ner programet och bränner ut ISO-filen istället.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
Då väljer du helt enkelt vart den ska lägga ISO-filen. Sen när den har packat upp de klart kommer den vilja instalera, då stänger du bara ner programet och bränner ut ISO-filen istället.

Okej, blev lite orolig där det stod att det skulle installeras xD Men ISO filen ska jag väl bränna över på en skiva? Som jag gjorde med Windows 7 RC.

Visa signatur

Cooler Master Scout | Två st GTX 260 | 4 GB ram 1066 MHz | Corsair 650w | AMD Phenom II x4 940 | Asus M4N72-E | Windows 7 Pro | BenQ 24" LCD G2412HD

Permalänk
Medlem

japp, kör du RC nu kan du ju bara använda den inbygda ISO-bränningen i W7, så ska de fungera så fint så.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
japp, kör du RC nu kan du ju bara använda den inbygda ISO-bränningen i W7, så ska de fungera så fint så.

Lär typ formatera om det i vilket fall som helst, för att Battlefield 2 går inte att köra efter att jag skulle ändra upplösningen. Även fast jag ändrade tillbaka till det ursprungliga så stängs BF2 ner lite random då och då.

Jag ändrade det i "target" om man trycker på egenskaper på genvägen till BF2.

Visa signatur

Cooler Master Scout | Två st GTX 260 | 4 GB ram 1066 MHz | Corsair 650w | AMD Phenom II x4 940 | Asus M4N72-E | Windows 7 Pro | BenQ 24" LCD G2412HD

Permalänk
Medlem

Men går det att formatera och byta hårdvara hur mycket man vill? Eller finns det någon form av spärr?

Visa signatur

| Antec P183 | AMD Phenom 2 940 | Corsair XMS2 DDR2 8192 MB | XFX HD4870 | Gigabyte MA-790X-UD3P | Corsair VX 450W | Primärt OS: Arch Linux | Windows 7 x64 |

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det gäller om man pluggar distans vid örebro uni?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glaucous
Men går det att formatera och byta hårdvara hur mycket man vill? Eller finns det någon form av spärr?

Den här förklaringen har jag fått, och den kan säkert vara fel då jag inte uppfattade allt och beroende på det specifika avtalet med Microsoft som olika instutitioner har och kan vara hur det fungerade förr:

Du kan under tiden du är inskriven bla bla hämta hem hur mycket du vill för test syften. Du får även en licensnyckel. Denna nyckel gäller även efter att du slutat plugga, dvs windows kommer inte avaktiveras. Däremot måste produkten aktiveras innan du är utskriven. När den väl är aktiverad kan du inte installera om den utan en ny nyckel som du alltså inte får eftersom du fått en redan.

"When you are no longer taking credit courses in the member school, you may no longer obtain MSDNAA software. However, you may continue to use previously installed products on your computer, provided you continue to follow MSDNAA program guidelines."

edit: jag loggade in och kikade på FAQ:en:

"Q: Can I install my software on two computers at once?
A: Yes, as long as you are the owner of both computers and both are being used for instructional purposes. NOTE: If you require another key for a product you must contact the PA (program administrator) at your school."

"Q: I have a new computer now, how can I re-install my software?
A: You are allowed to install the software more than once based at the discretion of the program administrator and the software distribution method chosen (i.e. Download, Cd Check Out). "

"Q: Does the license (or "key") permanently unlock the software?
A: No - the key allows you to install the software once. If you need to re-install the software, you will need to contact the PA (Program Administrator) at your school."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reinholdsson
Någon som vet om det gäller om man pluggar distans vid örebro uni?

Ja, distans eller inte spelar ingen roll om du får CSN stöd om de inte ändrat det på sístone.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crant0r
Ja, distans eller inte spelar ingen roll om du får CSN stöd om de inte ändrat det på sístone.

Nej, CSN-stöd får jag inget då jag jobbar samtidigt och inte behöver.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reinholdsson
Nej, CSN-stöd får jag inget då jag jobbar samtidigt och inte behöver.

Men ändå är du alltså här för att snåla på det program som man använder mest av alla? Så länge du är med i sossekåren så lär du få ett studentkort eller mecenatdito och kunna registrera dig på sajten.

Visa signatur

Inger 78år

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crant0r
Den här förklaringen har jag fått, och den kan säkert vara fel då jag inte uppfattade allt och beroende på det specifika avtalet med Microsoft som olika instutitioner har och kan vara hur det fungerade förr:

Du kan under tiden du är inskriven bla bla hämta hem hur mycket du vill för test syften. Du får även en licensnyckel. Denna nyckel gäller även efter att du slutat plugga, dvs windows kommer inte avaktiveras. Däremot måste produkten aktiveras innan du är utskriven. När den väl är aktiverad kan du inte installera om den utan en ny nyckel som du alltså inte får eftersom du fått en redan.

"When you are no longer taking credit courses in the member school, you may no longer obtain MSDNAA software. However, you may continue to use previously installed products on your computer, provided you continue to follow MSDNAA program guidelines."

edit: jag loggade in och kikade på FAQ:en:

"Q: Can I install my software on two computers at once?
A: Yes, as long as you are the owner of both computers and both are being used for instructional purposes. NOTE: If you require another key for a product you must contact the PA (program administrator) at your school."

"Q: I have a new computer now, how can I re-install my software?
A: You are allowed to install the software more than once based at the discretion of the program administrator and the software distribution method chosen (i.e. Download, Cd Check Out). "

"Q: Does the license (or "key") permanently unlock the software?
A: No - the key allows you to install the software once. If you need to re-install the software, you will need to contact the PA (Program Administrator) at your school."

Så när man blir utskriven så måste jag köpa en ny licens för att det måste aktiveras med en nyckel som man inte får?

Permalänk
Inaktiv

man får ju en nyckel på nedladdningssidan... använd den nästa gång oxo...-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sideburns
Betalade in 100kr för snart 2 veckor sedan. Fortfarande inte fått 200poäng, och de vägrar svara på mail osv...

Jag betalade för 1,5 månader sedan och det har fortfarande inte hänt något. Inget svar på mail.

Permalänk
Medlem

Man blir väl bara bonusmedlem när man betalar, poäng behövs väl inte då ? Är man bonusmedlem är det bara regga mecanet och få bekräftelse.. sen får man koden och kan ladda ner vad man vill..

Permalänk
Medlem

Man behöver inte betala för att bli bonusmedlem. Jag gjorde skrev några tips och 20 min senare hade jag 200 poäng och är stolt ägare av ett Win 7 Pro nu =D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falafel
Jag betalade för 1,5 månader sedan och det har fortfarande inte hänt något. Inget svar på mail.

Jävligt dålig stil. Har mailat dem flera gånger. Får aldrig svar. Har krävt tillbaka pengarna. Visserligen bara 100kr, men får man inget för dem ska jag allt ha dem tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sideburns
Jävligt dålig stil. Har mailat dem flera gånger. Får aldrig svar. Har krävt tillbaka pengarna. Visserligen bara 100kr, men får man inget för dem ska jag allt ha dem tillbaka.

Jag håller helt och hållet med! Har också mailat och bett att få tillbaka pengarna om dom inte kan ordna bonusmedlemsskapet snarast.

Permalänk
Medlem

Kan ju rekommendera att man installerar W7 i virtualbox och gör en reg backup som man senare kan använda.

Vem vet om licenserna inte går att aktivera igen, detta är en säkerhet, ifall.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem

vem ska man kontakta om man vill ha på 2 datorer om man fixar genom pellesoft då? går ju inte att aktivera samma nyckel på 2 datorer iaf

Permalänk

Vill jättegärna ha svar på hur jag nu blir bonusmedlem när jag tjänat ihop 200 poäng genom att posta tips osv? Svar uppskattas verkligen, längtar tills att få använda Windows 7!

EDIT:
Hittade själv! Var ju inte så svårt hehe. För er andra som inte hittar så gå in på fliken "Studenter" så hittar du nog

Permalänk
Medlem

ok.. har en snabb fråga och eftersom jag inte orkar skumma igenom alla poster innan denna så skiter jag i om det redan är någon som svarat på denna fråga.

jag undrar om man kan skaffa win 7 på dethär sättet och sedan bränna installationsfilen på en dvd skiva som man sedan stoppar in i en helt ren och ny dator som inte har några förinstallerade operativsystem. kommer detta att funka eller måste jag skaffa en win 7 skiva från annat håll?

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Medlem

Hur länge får man vänta på sitt MSDNAA-konto? Jag har bara fått det där "bekräftelse" mailet som var skickat för 5 dagar sen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superlight
Hur länge får man vänta på sitt MSDNAA-konto? Jag har bara fått det där "bekräftelse" mailet som var skickat för 5 dagar sen.

Låter konstigt. Hade själv turen att få mitt MSDNAA-konto redan idag trots att jag registrerade mig igår. Så det blir till att leka med Windows 7 över helgen, hoppas du får ditt snart också. Verkar vara lite olika hur långt det tar.

TACK TILL TRÅDSKAPAREN IAF!! Gratis windows 7 betyder hur mycket som helst för mig, stoooort tack!

Permalänk
Medlem

Låter lite som o spela på lotteri dehär, för mig tog de max ett dygn o få inloggningsuppgifter till nedladdningssidan, för andra verkar de inte komma alls.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Hej!

Undrar om någon kan hjälpa mig med en sak? Nedladdningsprocessen av Windows 7 består av följande steg:

1. Authorization
2. Downloading
3. Unpacking
4. Launch Install

Efter att steg 1-3 är fullföljda har jag nu fått följande fil på C:\Temp: "sv_windows_7_professional_x64_dvd_x15-65845.iso" (2,90 GB)

Min fråga är följande:
Ska jag genomföra även steg 4 "Launch Install" om jag inte vill ha Windows 7 på den dator jag laddar hem ifrån? (Det är nämligen min gamla dator och Windows 7 vill jag ha på min nya dator jag bygger).

Tack på förhand för hjälpen!!

K.G.E.

Permalänk
Medlem

du kan avbryta efter #3 och bränna ISO'n till en skiva

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Ska genast prova detta - tack för hjälpen!

Mvh
K.G.E.