Fick hem en produkt som jag halvt beställde..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Relel
Hahaha finns det nåt fjantigare än swecpoliser som sitter här och mailar affärerna bara för att de är avundsjuka för att de inte var de själva som fick varan utan att betala. Såna människor pissar jag på.

ja eftersom ni är så omogna VISSA av er så måste det finnas regler som skall följas samt lagar , hade dom inte funnits hade väl sverige gått under pga människor som er.

Och till trådskaparen du behöver inte ta åt dig av detta !!du har sagt va du tängt göra och det anser jag bra

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscra
Du var väl helt enkelt så korkad att du tryckte beställ men avbröt sedan betalningen. Tycker du ska lämna Internet. Verkar var för svårt för dig. Betala, skicka tillbaka och knip.

Okej, det där var helt idiotiskt sagt. Hoppas någon admin ser detta..

Men nu har jag då rört mig hem tidigare och lyckats få tag på någon i företaget och allting ska betalas när jag får fakturan. Han lät positiv och sa att de var bara att lämna tillbaka varan om jag inte ville ha den.

Tråkigt att sweclockers forum är så negativt laddat!

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem

10 kap. Om förskingring och annan trolöshet

8 § Fullgör man ej vad i lag är föreskrivet om skyldighet att tillkännagiva hittegods eller annans sak som man av misstag eller tillfällighet fått i besittning, dömes för fyndförseelse till böter. Underlåter man att fullgöra sådan skyldighet med uppsåt att tillägna sig godset eller förfar man eljest med godset på sätt i 4 § sägs, skall gälla vad där är stadgat.

Ärlig som jag är hade jag kontaktat det företag som av misstag skickat ritplattan

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

Hoppas din goda handlig registrerades av den allsmäktige!
Har en generell fundering kring ämnet. När/om företaget upptäcker denna typ av misstag är väl ändå det mest sannolika att de vänligt kommer att be om ersättning för den levererade varan? Är man skyldig att då man beställt en vara mot förskottsbetalning kolla att beloppet som dyker upp på nästa räkning stämmer överens med följesedeln? Är kanske ett rimligt krav som borde ligga i allas intresse iofs.

Permalänk

Men det var då SATAN vilka moraltanter vi hade här! Jag uppmanar självklart ingen att begå brott, men om företaget skickade ett paket som inte han hade beställt/betalat för så får de väl skylla sig lite själva! Man kommer inte till helvetet för att man behåller en vara som ett företag skickat till en utan att man själv ville det. Jag tror inte att företaget går i konkurs för det, och är det så krisigt för företaget så får de väl fan skicka en faktura då. Punkt.

Det var väl bra att du kontaktade företaget, TS, men jag hade absolut inte hatat dig om du inte gjort det. Vilket resten av SweC verkar ha gjort.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

Du har uppsåtet att ej vilja betala, således är det ett brott, om det klassas som stöld/bedrägeri/förskingring låter jag vara osagt.

Men det är ditt eget samvete och tydligen fick du inte lära dig Etik och Moral när du växte upp.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Avstängd

KAN NÅN MODERATOR LÅSA denna tråd eller? Innan blindstyren på detta forum fortsätter slabba ner tråden med skit

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walp
Du skriver att du är student..
Om det är dustinhome så kan du glömma att komma undan, dom har bra koll på sina grejor vill jag lova!

Har slängt iväg ett mail nu för att se om dom har några anomaliteter rörande saken.

\Mvh walp

Tönteri! Vad i helvete får du ut av att de tar den här spolingen? Förutsätter nämligen att du inte är aktieägare.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
lägg av med person angreppet, Du hade altså inget vettigt att komma med mer en att säga att han va korkad ,då anser jag att du inte bevhöver öppna munnen mer i denna tråd.

Ja för du är ju lika bra du som kallar detta för en idiottråd. Jag tycker enbart att det är så självklart att man ska betala för sig och jag tycker frågan inte ens borde diskuteras. Sedan kan man inte halvbeställa något. Han har tydligt beställt varan och då borde man antingen betala eller skicka tillbaka varan. Ställ dig själv i företagets situation. Man har sitt val vilket företag man vill handla från. Det är upp till konsumenten men har man beställt ska man göra rätt för sig. Mr sär skriv are e.

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Hedersmedlem

Ett avtal är ett avtal. Därför uppmanas TS att betala eller skicka tillbaka varan.
Som sagt. Ärlighet varar.......

*tråd låst*

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace