Voddler, som spotify fast för film

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ahlm
Voddler = Youtube ?

Fast för långfilm ifrån riktiga studior och inte via en hemsida utan du laddar ner en klient. Som Spotify fast för film, precis som titeln säger. Alltså filmer som A Night Before Christmas, Saw med flera. På denna sidan fanns en lista (vet ej hur bra den stämmer): http://freevoddler.forumotion.com/voddler-f1/filmlistan-alla-...

Nu (från 17/11 2009) släpper Voddler på oss som inte har BBB.
http://blog.voddler.com/?p=282

Och enligt MinHembio så släpps ungefär 5000 personer på per dag (16/11 2009). Hur lång var kön sa ni?
http://minhembio.com/nyheter/1989

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har haft det i några dagar nu.. Har inte stött på någon bugg än, inte haft något problem med att filmerna stängs av och man får se om reklam osv? Säker på att det inte är något problem med hårdvaran i era maskiner?

9/10 får det än så länge, skulle vilja ha lite mer utbud bara, och tvserier.

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ectazy
Har haft det i några dagar nu.. Har inte stött på någon bugg än, inte haft något problem med att filmerna stängs av och man får se om reklam osv? Säker på att det inte är något problem med hårdvaran i era maskiner?

9/10 får det än så länge, skulle vilja ha lite mer utbud bara, och tvserier.

Eftersom mjukvaran är klassad som beta av voddler själva är det inte så konstigt om vissa upplever buggar som andra inte gör. Kan bero på en annan konfiguration, både mjuk- och hårdvarumässigt.

Härligt att höra att det funkar bra för dig i alla fall!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Eftersom mjukvaran är klassad som beta av voddler själva är det inte så konstigt om vissa upplever buggar som andra inte gör. Kan bero på en annan konfiguration, både mjuk- och hårdvarumässigt.

Härligt att höra att det funkar bra för dig i alla fall!

Jo, det har du rätt i

Någon som vet när TV-Serier släpps?

Funderade också på hur ofta dom lägger in nya filmer osv, Spotify är ju rätt snabba på musik men samtidigt förstår man om det tar längre tid att få upp en film med alla subs osv, någon som har en aning ungefär hur mycket /per dag /per vecka eller något liknande?

Visa signatur

hejpa

Permalänk

Jag har haft ett acc där i några veckor nu och hittils suger det. Inga serier finns och inte många filmer.

Visa signatur

DunderdatorN ZOMFG:

Intel core 2 duo E6600 2,4ghz @ 2,8Ghz | XFX Radeon 4850 "XXX" | Creative fatality | 1500gb HDD 7200rpm | 2gb corsair 800mhz | Intel bad axe 2 mobo | 12890p i 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Högst irriterande att det är en bekräftad bugg att Voddler inte kan rendera någon bild i Catalyst 9.11. Samma bugg finns i XBMC och rapporteras vara fixad i alpha-buildsen, så det är tyvärr bara att vänta på en ny klient. Bugger!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Tänk på att Spotify var inte i närheten av lika bra som det är idag, Sortiment var väldigt tunt och jag var med många buggar. Är säker på att Voddler kommer bli sjukt najs om snar framtid!

Någon som har en invite över? Har en Google Wave invite.

Permalänk
Medlem

Har ni problem med att nätet totaldör när ni startar Voddler? Jag tappar kontakt med allt vad DNS server heter, iaf enligt windows felsöknings åtgärd. Stänger av voddler vnet osv så brukar det gå igång, men inte idag. Idag var det omstart av modem och router som gällde. Avinstallerade skräpet precis för har bara varigt problem med det.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Har ni problem med att nätet totaldör när ni startar Voddler? Jag tappar kontakt med allt vad DNS server heter, iaf enligt windows felsöknings åtgärd. Stänger av voddler vnet osv så brukar det gå igång, men inte idag. Idag var det omstart av modem och router som gällde. Avinstallerade skräpet precis för har bara varigt problem med det.

Indeed, har varit med om det, men bara med den senaste klienten. De tidigare fungerade bra. Överlag verkar den senaste klienten vara buggigare än de tidigare, är det någon viktig programmerare som har slutat?

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Högst irriterande att det är en bekräftad bugg att Voddler inte kan rendera någon bild i Catalyst 9.11. Samma bugg finns i XBMC och rapporteras vara fixad i alpha-buildsen, så det är tyvärr bara att vänta på en ny klient. Bugger!

Den nya klienten löste ju inte problemet med 9.11 ! Kan du visa vart du läste om den bekräftade buggen?? Själv så tog jag tillbaks 9.10 för jag vill ju kunna använda Voddler

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

Fick min invite idag, från Voddler själva kan jag tillägga eftersom jag inte är kund hos BBB. Har testat lite smått med några filmer och det funkar kanon. Inga buggar än. Blev först lite besviken eftersom det bara var stereoljud, men sedan hittade jag inställningarna för ljudet och det gick att välja dolby digital Kanon det här.

Nu är det bara att vänta på att det ska släppas som plugin till Popcorn Hour mediaspelare

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Indeed, har varit med om det, men bara med den senaste klienten. De tidigare fungerade bra. Överlag verkar den senaste klienten vara buggigare än de tidigare, är det någon viktig programmerare som har slutat?

Eller kanske är någon ny som börjat

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bejje
Nu är det bara att vänta på att det ska släppas som plugin till Popcorn Hour mediaspelare

Voddler folket har ju sagt att de tänker göra det möjligt för tredjeparts utvecklare att utveckla egna klienter så omöjligt är det nog inte. Men, jag skulle personligen inte hoppas allt för mycket om jag var du. Själv hoppas jag, men känner stark tvivel, att någon gör en version som kan droppas in rakt i XBMC så att man kan få Voddler på sin AppleTV (som i sin tur inom en överskådlig framtid, förhoppningsvis innan jul :P, kommer kunna spela upp 1080p med bra bitrate).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har inga bugg, det enda jag stör mig på är att du måste köra secondary skärmen som primary för att kunna använda voddler på den, men det lär dom väl fixa snart.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan
Jag har inga bugg, det enda jag stör mig på är att du måste köra secondary skärmen som primary för att kunna använda voddler på den, men det lär dom väl fixa snart.

Känd bugg i XBMC (som Voddler är baserat på) och Team XBMC har fixat buggen. Är "bara" för Voddlera att merga in den i sin fork av XBMC. Som jag skrev på förra sidan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Något jag märkt via Netlimiter är att Voddler ligger och drar en massa bandbredd trots att programmet inte är igång, endast VoddlerNet är igång som ligger och suger något

Permalänk
Medlem

Ni som har hängt i voddler forumet, har ni koll på om voddler tänkte lägga till mus stöd som så många klagar på? Tycker själv det är rätt störigt att en sån normal sak som mus inte går att använda.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kuzze
Något jag märkt via Netlimiter är att Voddler ligger och drar en massa bandbredd trots att programmet inte är igång, endast VoddlerNet är igång som ligger och suger något

Troligen är det så att Voddler gör precis som Spotify, det vill säga låter andra ladda hem filmen ifrån inte bara tjänstens servrar men också andra användare som kollat på filmen och har den cache:ad på datorn. Alltså P2P, lagligt dock! Vill du att det ska sluta så får du a) stänga av VoddlerNet eller b) strypa uploaden med hjälp av till exempel NetLimiter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bejje
Ni som har hängt i voddler forumet, har ni koll på om voddler tänkte lägga till mus stöd som så många klagar på? Tycker själv det är rätt störigt att en sån normal sak som mus inte går att använda.

Finns redan stöd och har funnits sedan Voddler kom. Men det krävs att man letar efter det eller bara inser att Voddler = XBMC + en klient för Voddlers tjänst.
Här har du hur man får igång musen i alla fall (på svenska och rätt simpelt faktiskt): http://freevoddler.forumotion.com/voddler-f1/faq-samt-kanda-p...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Troligen är det så att Voddler gör precis som Spotify, det vill säga låter andra ladda hem filmen ifrån inte bara tjänstens servrar men också andra användare som kollat på filmen och har den cache:ad på datorn. Alltså P2P, lagligt dock! Vill du att det ska sluta så får du a) stänga av VoddlerNet eller b) strypa uploaden med hjälp av till exempel NetLimiter.

Finns redan stöd och har funnits sedan Voddler kom. Men det krävs att man letar efter det eller bara inser att Voddler = XBMC + en klient för Voddlers tjänst.
Här har du hur man får igång musen i alla fall (på svenska och rätt simpelt faktiskt): http://freevoddler.forumotion.com/voddler-f1/faq-samt-kanda-p...

Tack, men det stämmer bra det som står på forumet där.

Citat:

Användandet av mus är dock inte så stabilt så tangentbord är fortfarande att rekommendera.

Det är nämligen så att när jag enblar musen så klickar den itne alltid där jag väljer att klicka. Jag klickar på en film, men den tror att jag har klickat på en annan. Shit alltså, det måste vara jättesvårt att lägga in stöd för mus på ett fungerande sätt =/

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

Kollade precis en film och det funkade hur bra som helst! Det var inte ens någon reklam över huvud taget!

Permalänk
Medlem

Jag undrar när dom har tänkt att lägga till en sökfunktion. Jag vet att det fortfarande är beta, men man tycker ändå att det borde finnas en sökfunktion.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Testade första beta versionen och det funka prima, men när dom uppdatera till en nyare beta version så låser sig min dator helt efter installation/användning av voddler :S

Någon annan som har haft samma problem som jag ?

Visa signatur

Corsair Obsidan 800D || GIGABYTE GA-MA69G-S3H || Corsair 1000W || AMD Athlon 64 X2 6000+ || 1x GTX250 1GB || Corsair 4GB 800MHz DDR2

Permalänk
Medlem

Är det möjligt för användare att skicka invites eller måste man få en från voddler?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taufig
Är det möjligt för användare att skicka invites eller måste man få en från voddler?

Det kommer nog bli möjligt att skicka invites eftersom det stär när man loggar in på voddler sidan hur många invites man har kvar, men där står det 0. Så för närvarande så kan man bara få genom voddler eller punga ut och köpa på tradera.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Får felet No Voddler Service Detected, men när jag försöker starta VoddlerNet händer det absolut ingenting. Någon som vet vad felet kan vara?

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jenka27
Får felet No Voddler Service Detected, men när jag försöker starta VoddlerNet händer det absolut ingenting. Någon som vet vad felet kan vara?

Blev samma sak för mig, behövde starta om datorn en gång innan det funkar första gången.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bejje
Blev samma sak för mig, behövde starta om datorn en gång innan det funkar första gången.

Tyvärr funkar inte det för mig, det händer varken ingenting när jag högerklickar på ikonen och tar start eller när jag dubbelklickar på den och tar start och adminbekräftelse kommer upp.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem

Den senaste klienten klarar fortfarande inte av Catalyst 9.11, det blir bara stora färgplattor som växlar istället för film. Dåligt Voddler.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Den senaste klienten klarar fortfarande inte av Catalyst 9.11, det blir bara stora färgplattor som växlar istället för film. Dåligt Voddler.

Fortfarande inte voddlers fel utan XBMC.

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Nån som fått Voddler att funka med 9.11? Någon??

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk

nej, voddler har jag inte fått att fungera med 9.11, bytte tillbaka till 9.10 och det löste allting! Konstigt nog ..